• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Kunniglingvist

Elon Musk gav 119 miljoner dollar för att pusha för Trump. Efter 2 dagar har han tjänat 15 miljarder dollar på aktierusning. Hans "lilla" investering har således belönat honom med 12500% vinstmarginal per dollar. Elon Musk är smart nog att förstå att Trump är skit för landet. Men han bryr sig inte ett piss om det om det kan göra honom rikare. 

• Anonym (Fast ...)
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2024-11-07 21:21:50 följande:
    Trump har gjort fel.
    Därför anser du det vara rätt av Harris att också göra fel?
    Och du anser det vara rätt att felaktigt översätta ett ord i den svenska textremsan?
    Det har jag definitivt inte sagt. Det jag reagerade på var att du sa att Trump lågmält sagt fight, presumably utan någon åtföljande gest, eftersom du inte sa ett pip om det,  medan Harris sträckt upp en knuten näve och skrikit fight. Dvs du försökte vinkla situationen på ett ganska löjeväckande sätt. Ungefär som du (och, till dels, jag) anser att media gör, bara betydligt klumpigare och genomskinligare. Vad gäller översättningen i undertexterna kan de två olika översättningarna absolut ha berott på ett (medvetet eller omedvetet) försök att påverka opinionen, men det kan lika väl ha haft andra orsaker - exvis att det var två olika översättare som översatte två separata instanser av ordet, eller en och samma översättare som utan någon dold agenda använde två olika ord för samma sak. Det blir så ibland när man översätter - att man använder synonymer. I sista änden används ju även "kriga" i exakt den betydelse som Trump och Harris avsåg, med samma positiva värdeladdning, om än med ett mer offensivt perspektiv: man kan t.ex. kriga mot cancer, kriga mot knarkkarteller, kriga mot orättvisor osv (=offensivt), medan om man kämpar mot/med cancer, mot knarkkarteller eller mot orättvisor så är det mer defensivt. Vid närmare eftertanke fångar det väl skillnaden i perspektiv mellan Trumps användning av "fight" och Harris' användning alldeles på pricken?
  • nihka
    Anonym (Extra) skrev 2024-11-07 22:57:41 följande:
    Snälla, sjunk inte på samma låga nivå som N, bättre kan du!
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 23:16:44 följande:
    Men herregud, jag kan sjunka hur långt jag vill och jag kommer fortfarande vara 100 gånger bättre än vad "N" nånsin kommer bli. 
    Det är den rätta Trumpandan!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Kunniglingvist
    Anonym (Fast ...) skrev 2024-11-07 23:32:37 följande:
    Det har jag definitivt inte sagt. Det jag reagerade på var att du sa att Trump lågmält sagt fight, presumably utan någon åtföljande gest, eftersom du inte sa ett pip om det,  medan Harris sträckt upp en knuten näve och skrikit fight. Dvs du försökte vinkla situationen på ett ganska löjeväckande sätt. Ungefär som du (och, till dels, jag) anser att media gör, bara betydligt klumpigare och genomskinligare. Vad gäller översättningen i undertexterna kan de två olika översättningarna absolut ha berott på ett (medvetet eller omedvetet) försök att påverka opinionen, men det kan lika väl ha haft andra orsaker - exvis att det var två olika översättare som översatte två separata instanser av ordet, eller en och samma översättare som utan någon dold agenda använde två olika ord för samma sak. Det blir så ibland när man översätter - att man använder synonymer. I sista änden används ju även "kriga" i exakt den betydelse som Trump och Harris avsåg, med samma positiva värdeladdning, om än med ett mer offensivt perspektiv: man kan t.ex. kriga mot cancer, kriga mot knarkkarteller, kriga mot orättvisor osv (=offensivt), medan om man kämpar mot/med cancer, mot knarkkarteller eller mot orättvisor så är det mer defensivt. Vid närmare eftertanke fångar det väl skillnaden i perspektiv mellan Trumps användning av "fight" och Harris' användning alldeles på pricken?
    Skillnaden att använda ordet fight är kontexten när och hur de används. När det används inflammatoriskt 20 ggr för att elda upp en arg mob som han sen skickar iväg med slagorden nedan så har det en lite annan innebörd än om du säger åt dina medhjälpare att kämpa in i det sista för att vinna ett val

"We fight like hell. And if you don't fight like hell, you're not going to have a country anymore" 

• nihka
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2024-11-07 20:50:04 följande:
    När Harris tog över så gick demokraterna om republikanerna i bidrag och ekonomisk support. Så Trump hade inte samma ekonomiska support som Harris.
    Trump hade fortfarande en jättepåse pengar även om Harris också hade det. Ingen av dem körde ett enmanslopp.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Jaha)

Återigen har a land of idiots valt en åldrig idiot till president.
    Den idioten tror att hen kan lösa kriget i Ukraina.
    Att den idioten blivit vald är det sämsta som kunde ha hänt.
    Detta är så nära vi kommer att komma ett tredje världskrig.
    "Människan" är någon som är en "waiste f space"!
     och är farlig för värdsfreden  

• Xenia
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2024-11-07 21:13:00 följande:
    Som jag mera utförligt redogjorde för i ett tidigare inlägg,
    med årets valresultat som saklig grund förstärks misstankarna ytterligare om att förra valet, röstandet och rösträkningen inte gick rätt till.

Också du måste ha märkt hur otroligt mycket starkare fokus det har varit den här gången för att kvalitetssäkra röstningen och rösträknandet?

Varför har man haft detta starka fokus, lagt ned allt detta jobb, gjort så omfattande förändringar, för att förbättra rutiner och kvalitet, om det inte skulle ha funnits någon anledning?

Fakta är att vi vet inte om förra valet blev stulet eller inte.
    Men vi vet att det har gjorts mycket stora ansträngningar för att göra förbättringar till årets val.
    Av vilken anledning, vad tror du?
    Av den anledning att trumpisterna kom med helt felaktiga påståenden att det förekom valfusk förra gången. Därför var man exra noga den här gången. Det skulle inte förekomma ens litet valfusk och ingen skulle kunna anklaga valfunktionärer m m för valfusk.

Nu vann ju republikanerna och eftersom Harris inte är en lika fräck lögnare som Trump så blev det inga anklagelser om valfusk.
  • Anonym (C)
    Anonym (Paula) skrev 2024-11-05 11:06:21 följande:
    Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

Förmodligen en bra video att se på typ hela skiten. 

Democrats: "Hey you" Men: "me?" Democrats: "I hate you" Men: "I'll go somewhere else" Democrats: "wait, where are you going?!?!?"
  • Anonym (C)
    Anonym (C) skrev 2024-11-08 05:23:24 följande:
    Förmodligen en bra video att se på typ hela skiten. 
    Democrats: "Hey you"
    Men: "me?"
    Democrats: "I hate you"
    Men: "I'll go somewhere else"
    Democrats: "wait, where are you going?!?!?"
  • Anonym (Röstar på partiet)
    nihka skrev 2024-11-07 21:26:48 följande:
    Faktum är att vi vet att valet 2020 gick rätt till och Trumps grundlösa anklagelser om valfusk har gång på gång kastats ut av olika domstolar:

www.reuters.com/article/world/fact-check-courts-have-dismissed-multiple-lawsuits-of-alleged-electoral-fraud-p-idUSKBN2AF1FQ/
    Sakfel av dig igen.

Nej, faktum är att vare sig du eller jag eller någon annan vet om förra valet gick rätt till.
    Gång på gång har slutsatsen blivit det har inte varit möjligt bevisa att valet gick rätt till.
    Inte heller har det varit möjligt bevisa att valet gick fel till.

Klarar du inte greppa att vare sig det ena eller det andra är möjligt att bevisa?

Två saker (minst) stärker misstankarna om att förra valet inte gick rätt till:
    - Dels årets valresultat. Det finns fog för att bedöma att årets val gick mera rätt till vilket högst sannolikt har bidragit till att utgången nu blev en annan.
    - Och dels att fokus har lagts på att genomföra mycket stora åtgärder till årets val, omfattande resurser har lagts på förändringar för att höja kvaliteten och öka övervakningen, för att säkerställa att allt i möjligaste mån nu skulle gå rätt till.

Varför göra dessa omfattande och mycket kostbara åtgärder och förändringar om det inte fanns någon anledning?

Om du vill låtsas om att din slutledningsförmåga inte räcker för att inse detta så väcker det förvåning, och faktiskt viss munterhet...
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?