Xenia skrev 2024-11-07 18:58:10 följande:
Ekonomiska frågor? Menar du att allt löser sig bara man sänker skatterna? För det är det enda jag hört Trump säga om ekonomi (+ höjda tullar)?
En orsak till att det är dyrt och svårt att leva i USA är den bristande sjukförsäkringen. Men jag har inte hört att Trump vill förbättra den.
Vad menarde Trump med orden "Fight like hell"? Ja, hans anhängare tolkade det bokstvligt och Trump gjorde inget för att lugna ner dem, snarare tvärtom. "If you don't fight like hell, you don't have a country any more".
Oavsett den galne schamanen försökte Trump tubba till sig flera röster i Georgia och ljög att valet var stulet.
Fight Like Hell
Som jag mera utförligt redogjorde för i ett tidigare inlägg,
med årets valresultat som saklig grund förstärks misstankarna ytterligare om att förra valet, röstandet och rösträkningen inte gick rätt till.
Också du måste ha märkt hur otroligt mycket starkare fokus det har varit den här gången för att kvalitetssäkra röstningen och rösträknandet?
Varför har man haft detta starka fokus, lagt ned allt detta jobb, gjort så omfattande förändringar, för att förbättra rutiner och kvalitet, om det inte skulle ha funnits någon anledning?
Fakta är att vi vet inte om förra valet blev stulet eller inte.
Men vi vet att det har gjorts mycket stora ansträngningar för att göra förbättringar till årets val.
Av vilken anledning, vad tror du?