• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Anonym (Extra)
    Mentat skrev 2024-11-07 08:36:55 följande:
    "Det går rykten om..." betyder ju inte ett smack.

Min poäng är att ni inte förstår att detta rykte har ett större djup för den kristna befolkningen. Folk tror uppriktigt på detta rykte. Ryktet betyder inte ett smack för oss men det är uppenbart att ryktet är av betydelse  för den kristna väljarkåren. 

Kändiseliten som jag har nämt får väldigt mycket hatkommentarer på sociala medier, kolla själv så förstår du vad jag menar. Många anser att denna elit är ondskan och betraktar Trump som en räddande ängel som är sänd av Gud.

Jag berättar bara hur amerikanarna fungerar, jag har aldrig varit med om ett val som sticker ut på detta sätt. Det är många kristna som signalerar sitt budskap till Harris och gör en tolkning av att hon är ondskan. Den kristna väljarkåren är helt enkelt rädda för Harris.

• Anonym (JK)
    Anonym (Kille) skrev 2024-11-05 15:22:04 följande:
    Vad vet du om vad jag tycker egentligen? Tycker du det är bra att övertidsersättning slopas t ex?
    Inte för att det spelar någon roll men var säger Trump det? Du borde kunna ge en länk till ett tal eller en intervju eller något

Trump vill avskaffa SKATT på övertid och det är ju det rakt motsatta, i princip.

www.reuters.com/world/us/trump-says-he-will-end-all-taxes-overtime-2024-09-12/
  • Anonym (Extra)
    Anonym (JK) skrev 2024-11-07 08:59:18 följande:
    Du komplicerar det i onödan.

Beyonce kan stå på scen bredvid Kamala hur mycket som helst.

Folk ser ändå bara en fet och proppmätt "Bee" stå där och heja på en presidentkandidat som dels är en delorsak till deras nuvarande svåra situation, dels lovar att fortsätta med politiken som fört dem dit

Hollywoodeliten har förlorat sin priviligierade sitts som "förebilder" för folks liv

Eller så gör de tvärtom som Obama och skäller ut de svarta män som inte röstar på Kamala och tror att de har någon slags auktoritet att skrämma/skämma dessa till att rösta på henne.
    Nej nej jag vill inte komplicera något det är redan komplicerat.

Tidigare har Beyonce kunnat stå på scen med presidentkandidater men just denna sticker ut och har inte varit till Harris fördel. Diddy fallet har haft en negativ inverkan för Beyonce och folk är upprörda över att Harris bjuder in Beyonce.
  • Anonym (GF)
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2024-11-07 02:51:03 följande:
    I USA går Trump och vinner, i Sverige hade han fått typ 5% av rösterna(vild gissning, men väldigt lite). Du tror inte att det finns stora skillnader i hur han hanteras i olika medier?

Eller tycker du att medborgarna i USA är oförnuftiga? En hel nation som röstar fram denna president?
    En hel nation? Det är väl cirka 25% som röstade på Trump? Inte ens halva befolkningen har röstat fram honom. 
  • Anonym (JK)
    Mentat skrev 2024-11-06 19:24:32 följande:

Mitt intryck är nog snarast att Trump vann trots att han är Trump. Folk ville ha en republikansk politik och inte demokraternas. Sedan kan jag tycka att det är mycket märkligt att de inte kunde ställa upp en bättre kandidat än Trump!

Trump leder R till en förkrossande seger på alla nivåer. Mängder med politiker längre ned i systemet har dragits med i framgångsvågen. 

Vilken annan R-politiker skulle kunna göra det bättre?

2012 satsade R på Mitt Romney och kraschade så hårt att den så kallade MAGA-rörelsen med Trump i spetsen kunde ta över partiet och idag är vi där vi är.
  • Xenia
    Anonym (Extra) skrev 2024-11-07 08:28:40 följande:

Nej du missförstår mig.

Harris är omgiven av en kändiselit som stöttar henne och många befarar att en stor hemlighet är påväg att läckas ut. P Diddy står åtalad för att ha drivit  ett sexbrottsimperium och  Diddy är en  inflytelserik person som bjuder hem stora kändisar på hemliga fester.

Det går rykten om att Diddy bedriver ett maskineri som ägnar sig åt  svartmagi och häxkonst. Maskineriet består av en kändiselit där Beyonce, Jay Z och Diddy står i toppen och använder andra kändisar som marionett dockor.

Den kristna gruppen i Amerika är väldigt rädda för denna elit då man betraktar maskineriet som satans verk. Det var inte till Harrys fördel att Beyonce närvarade vid en valkampanj då många är uppriktigt rädda Beyonce. 

Rädda för Beyonce, en framgångsrik kvinnlig artist? Låter som en galen konspirationsidé.
  • Xenia

Alla förklaringar gör mig ändå mer förvirrad. De kristna ser Trump som en räddande ängel sänd av Gud?

En ängel som säger "grab them by the pussy", som förolämpar och mobbar, som säger att de mexikaner och andra sydamerikaner som vill in till USA, de är inte människor utan djur, som ljuger som en häst travar. Alltså oavsett hur bra Trump är på ekonomi, skulle jag aldrig rösta på någon som jag uppfattar som en dålig människa.

Han förnekade att han förlorade det förra valet och uppviglade till stormningen av Kapitolium. Han har fyra rättegångar framför sig men de blir förstås inställda nu. Lagen är inte lika för alla.

Men hans anhängare accepterar okritiskt allt han säger och gör och bara jublar.

De som har problem med sin ekonomi ser Trump som en av dem, trots att Trump är född med en silversked i munnen. Som fastighetsägare var inte svarta välkomna i hans hyreshus.

Jag fattar inte att kvinnor, svarta, latinamerikaner också röstar på honom. Det är som alla vore förhäxade av Råttfångaren från Hameln. De följer honom blint.

• Xenia

Jag fattar inte heller varför vissa svenskar också beundrar Trump och tycker att det är bra att han vann.

För oss i Sverige är det enbart nackdelar. Sverige är ett exportberoende land och kommer att drabbas hårt av de tullar som Trump inför.

Det drabbar också Ukraina och hela Europa. Trumps fredsplan är förstås lika med Putins fredsplan. Ryssland får behålla allt de erövrat och efter några år kan de fortsätta med Baltikum etc.

Även om Trump inte lämnar Nato kan han se till att USA drar ner på engagemanget. "America first!" Och Europa lämnas åt sitt öde.

• Anonym (JK)
    Xenia skrev 2024-11-07 09:59:48 följande:

Alltså oavsett hur bra Trump är på ekonomi, skulle jag aldrig rösta på någon som jag uppfattar som en dålig människa.

Det är en lyx du har råd med för du har mat på bordet tre gånger om dagen.
    Xenia skrev 2024-11-07 10:04:43 följande:

Jag fattar inte heller varför vissa svenskar också beundrar Trump och tycker att det är bra att han vann.

Det som är bra med Trump är att han tvingar andra att börja ta eget ansvar. 
  • Anonym (Extra)
    Xenia skrev 2024-11-07 09:46:02 följande:
    Rädda för Beyonce, en framgångsrik kvinnlig artist? Låter som en galen konspirationsidé.
    Skjut inte budbäraren, jag berättar bara hur amerikanare fungerar. Amerikanarna är kända för sina konspirationsidéer med ufon och dylikt.

Så här är det:
    Många tror på ett fenomen där mäktiga kändisar ingår i ett hemligt sällskap och att sällskapet med Diddy i toppen bjuder in förmögna kändisar till hemliga fester där man ägnar sig åt satanism och suspekta sexual ritualer. Man tror att Diddy, Beyoncé och Jay Z är en topptrio som styr kändisar som Tyler Swift, Justin Biber, Ellen De Generas Oprah Winfrey, Jennifer Lopez etc.

Många kristna tror att Beyoncé dyrkar satan och hon sänder ut förbannelser  på scenen. Många påstår att hon signalerar ett "hemligt tecken" där hon ska hålla upp händerna som en triangel som ska associeras som ska föreställa en symbol som representerar ondskan. Hur som helst, efter att P Diddy blev gripen så finns det en kristen skara som tror att deras bubbla är på väg att sprickas och att det kommer uppdagas att trion består av en grupp som representerar ondskan.

Det är väldigt intressant att studera fenomenet för många har fått tuppjuck på Beyoncé och tror på riktigt att hon är ondskan som vill kontrollera ett samhälle med Harris i spetsen. Jag vet inte vad som har flugit i amerikanarna men det är tydligt att fenomenet har haft en negativ inverkan på Harris.
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?