• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • nihka
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2024-11-07 21:13:00 följande:
    Som jag mera utförligt redogjorde för i ett tidigare inlägg,
    med årets valresultat som saklig grund förstärks misstankarna ytterligare om att förra valet, röstandet och rösträkningen inte gick rätt till.

Också du måste ha märkt hur otroligt mycket starkare fokus det har varit den här gången för att kvalitetssäkra röstningen och rösträknandet?

Varför har man haft detta starka fokus, lagt ned allt detta jobb, gjort så omfattande förändringar, för att förbättra rutiner och kvalitet, om det inte skulle ha funnits någon anledning?

Fakta är att vi vet inte om förra valet blev stulet eller inte.
    Men vi vet att det har gjorts mycket stora ansträngningar för att göra förbättringar till årets val.
    Av vilken anledning, vad tror du?
    Faktum är att vi vet att valet 2020 gick rätt till och Trumps grundlösa anklagelser om valfusk har gång på gång kastats ut av olika domstolar:

www.reuters.com/article/world/fact-check-courts-have-dismissed-multiple-lawsuits-of-alleged-electoral-fraud-p-idUSKBN2AF1FQ/
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Nyheternas fel)
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2024-11-07 21:19:08 följande:
    Då verkar du vara en av dem som har tagit intryck av Trump...
    Kan bara hålla med.
  • nihka
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2024-11-07 21:15:46 följande:
    Sakfel av dig.
    Läs gärna mitt inlägg en gång till.
    Du är otrevlig och otroligt osaklig.
    Kan någon tro annat än att du visar ditt rätta ansikte som en extremt känslostyrd dålig förlorare?
    Sakfel? Du menar att jag har kommit med ett felaktigt sakligt påstående, som att Stockholm är USAs huvusstad.

Eller rör du ihop det så du tror att dina fördomar om höger-vänster och sakligt-känslosam är fakta?

Även om du presenterar dina fördomar på ett trevligt sätt blir de inte något annat än fördomar och om det är jobbigt att höra kanske du ska ägna dig åt något annat än att sprida dina fördomar på nätet. Samla på frimärken kanske?

Låt inte dina känslor skena iväg med dig nu så det barkar iväg med en massa känsloomdömen.
  • nihka
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 21:26:22 följande:
    Och du ser ju hur väl det gick. Till och med svarta män valde trump för dom är trött att höra på er. 
    På er? Hahaha. Svenska kvinnor då eller? Ja, svarta män måste vara aptrötta på oss.
  • nihka
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2024-11-07 21:19:08 följande:
    Då verkar du vara en av dem som har tagit intryck av Trump...
    Finns det nån som inte märker när det sitter en mobbare på presidentposten i USA?
  • nihka
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2024-11-07 21:55:54 följande:
    Kan bara hålla med.
    Så när Trump kräker ur sig är det inte Trumps fel utan nyheternas fel. Och om jag skulle råka skriva nåt du inte gillar så är det inte mitt fel utan internets fel Tungan ute
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Extra)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 22:45:04 följande:
    Vad fan fantiserar du om nu egentligen? Jag menade er Kamala Harris, svart snopp fantiserare och vänster vurmare. Det märks att det är något fel i huvudet på er. 
    Snälla, sjunk inte på samma låga nivå som N, bättre kan du!
  • Anonym (Fast ...)
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2024-11-07 21:13:00 följande:
    Av vilken anledning, vad tror du?
    Anledningen är väl ganska uppenbar? För att en storhetsvansinnig maktgalning, tillika bokstavligt talat sinnessjukt dålig förlorare, och hans följarskara av konspirationsteoretiker inte öht skulle ha en chans att komma med sina patetiska bortförklaringar om det inte skulle bli en vinst den här gången heller. Det trodde jag verkligen att alla insåg.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?