nihka skrev 2024-11-07 16:48:31 följande:
Är det en treåring som står och förklarar för en tvåring hur världen fungerar?
Dom blåa är känslostyrda och dom röda är sakliga. Ja jävel vad många sakliga kvinnor och osakliga män det dök upp där helt plötsligt - typ hälften av den röstande befolkningen. Hahaha!
Menar du att vita gubben Trump är en treåring och den där färgade kvinnan Harris skulle mer vara som en tvååring då?
Jag tycker inte det är ok av dig med en sådan beskrivning och jag delar inte din åsikt.
Ingen har sagt något om alla eller hälften av den röstande befolkningen. Jag har beskrivit vad jag har lagt märke till gällande många av dem jag läst och lyssnat till.
Genom att studera många olika amerikanska medier, och andra internationella medier, genom att prata med flera som bor i USA, så har jag bildat mig de uppfattningar som jag berättar om, och jag noterar att det finns tydliga skillnader mellan medierapporteringen i svenska medier i jämförelse med amerikanska.
Om du inte håller med om det så är det min uppfattning att du saknar all koll på amerikanska medier.
Jag har fått en tydlig bild, det är min uppfattning, att många som stödjer demokraterna är känslostyrda, de diskuterar inte ekonomi och verkar inte bry sig om andra sakfrågor, utan förmedlar mycket mera känslor och hur de känner för än det ena och än det andra.
För mig är det tydligt att många fler republikaner mera resonerar om sakfrågor och i jämförelse mycket mindre om hur de känner.
Jag har inte kollat någon statistik, men om det är din uppfattning att fler kvinnor stödjer demokraterna, och om du med det menar att kvinnor generellt är mer känslostyrda, så har jag ingen anledning ifrågasätta din uppfattning.
För din och andras skull påpekar jag att jag inte har lagt någon som helst värdering i detta, jag har inte skrivit något om att det ena eller det andra skulle vara bättre eller mera rätt, inget om bra eller dålig med att vara känslostyrd.
Jag har bara berättat om min åsikt att jag enkelt kan konstatera att dessa skillnader finns.
Om du anser dig ha belägg för motsatsen skulle det vara intressant om du kan berätta om hur du har kommit fram till det?