• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Anonym (Hm)
    nihka skrev 2024-11-06 20:21:12 följande:
    Hur vet du det? Känner du honom?

Nu är det Trump själv som säger alla de grodor vi hör honom säga och som ligger ute på nätet. Om han ska framställas som en bättre gubbe får han börja tänka sig för innan han öppnar käften.
    Han misskrediterar sig själv
  • Anonym (Nyheternas fel)

Nu är det Trump själv som säger alla de grodor vi hör honom säga och som ligger ute på nätet. Om han ska framställas som en bättre gubbe får han börja tänka sig för innan han öppnar käften.
    Jag gissar att du sväljer allt SVT rapporterar med hull och hår. 
  • Anonym (Nyheternas fel)
    Anonym (Hm) skrev 2024-11-06 20:28:45 följande:
    Han misskrediterar sig själv
    Ja, det håller jag med om. Men man hade kunnat vara aningen mer objektiv i sin nyhetsrapportering. I Sverige har Trump lyfts fram som satan själv.
  • Tow2Mater

Men media evolverar snabbt grodorna till eldsprutande drakar.
  • Anonym (Därför)
    Tow2Mater skrev 2024-11-06 21:09:52 följande:
    Nu talar hans grodor alldeles utmärkt för sig själva och behöver inte ens förstärkas, det räcker med att media skärmdumpar vad han skriver för att visa på den totala småaktighet.

Han må vara vald president, men han är inte presidentlik för fem öre. Han har inte förmågan att nå dit heller eftersom hans bild av en mäktig tycks vara helt utan ödmjukhet, helt utan sans och helt utan lugn. Därför har jag absolut ingen respekt för honom. Han är bara en liten människa som råkar ha fått mycket pengar.
  • Anonym (Rak-svararen)

Man kan säga att Trump är en Macho-man. Här i Sverige tenderar vi att tycka att allt är dåligt med Macho. Det är en bild som svenska medier jobbar övertid för att etablera. I Sverige måste allt feminiseras och PK-fieras innan det visas för svenska folket. Många svenska tror därför allt med män, macho och Trump är dåligt. Och att Sverige omvänt bara är världens bästa land.

Så trots att många svenska journalister gärna framhåller att USA är så polariserat så gör dom att allt för att skapa polarisering mot USA med sin vinklade och ensidiga tvättade rapportering. Exempel: För ett par år sedan hade Sverige en feministisk utrikespolitik. Självklart vågade inte svenska medier kritisera detta då dom är fega, icke-objektiva, partiska och förljugna!

• nihka
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2024-11-06 21:06:47 följande:
    Jag gissar att du sväljer allt SVT rapporterar med hull och hår. 
    Jag gissar att du tror att allt inspelat material där Trump pratar är nån annan snubbe som inte klarar av att uppföra sig.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-11-06 21:09:52 följande:
    Jag kan lyssna själv på vad Trump säger och det är illa.
  • nihka
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2024-11-06 21:08:19 följande:
    Ja, det håller jag med om. Men man hade kunnat vara aningen mer objektiv i sin nyhetsrapportering. I Sverige har Trump lyfts fram som satan själv.
    Det är för att ingen högt uppsatt inom politiken i Sverige pratar som Trump gör. När man lyssnar på honom prata om sina meningsmotståndare hör man inte skillnad på honom och nån grälande gränslös person i en lågbudget dokusåpaproduktion.
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?