• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Anonym (Därför)
    Poison82 skrev 2024-11-06 07:03:12 följande:
    Vill också dra mig ur Nato. Jävla idiot Sverige som går med utan en folkomröstning. Snacka om att köra över folket
    Vi har en representativ demokrati i Sverige där våra folkvalda är valda för att ta beslut åt oss. Det är så det funkar. Hur väl insatt är du i alla för och nackdelar med militära samarbeten mer än vad man känner av att läsa på internet?
  • Anonym (Därför)
    Vill också dra mig ur Nato. Jävla idiot Sverige som går med utan en folkomröstning. Snacka om att köra över folket
    För övrigt var typ 68% positiva till Nato i någon undersökning jag såg så en folkomröstning hade sannolikt givit ett ja oavsett.

Och oavsett är vi med nu, så en president i USA som drar sig ur kommer de facto att göra livet betydligt mer otryggt. Därför känns Trump i vita huset faktiskt riskabelt. Putin ville ju tex gärna se honom som segrare, det finns nog goda skäl till det.
  • Anonym (Extra)

Tror att du glömmer bort att vi befann oss under särskilda omständigheter när vi gick med i NATO. Sen har jag för mig att NATO ifrågasatte om Sverige var pålitligt efter att Socialdemokraterna utmålade NATO som en destabiliserande kraft. 

-Varför ville Sossarna ansluta sig till en destabiliserande kraft? 
    -Varför ska NATO lita på socialdemokraterna?

Andersson och Baudin besökte USA i syfte att lära sig av amerikanska strategier. Tydligen var strategin att sossarna skulle lära sig att polarisera mera. 

För mig känns det bra att många inte går på polariseringen, Trump fattar att EU är ett sjunkande skepp om det inte görs en radikal förändring inom närtid.

• nihka

Trump är populär hos olika människor av olika anledningar och han är precis lika impopulär hos olika människor av olika anledningar. USA är ju djupt splittrat inte så mycket kring parti som person. Trump är en mycket kontroveriell person på många sätt och reaktionerna blir väldigt polariserade.

Han kommer att bli USAs första dömda brottsling och äldsta president någonsin om han lever sin mandatperiod ut.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Därför)
    nihka skrev 2024-11-06 07:47:03 följande:

Trump är populär hos olika människor av olika anledningar och han är precis lika impopulär hos olika människor av olika anledningar. USA är ju djupt splittrat inte så mycket kring parti som person. Trump är en mycket kontroveriell person på många sätt och reaktionerna blir väldigt polariserade.

Han kommer att bli USAs första dömda brottsling och äldsta president någonsin om han lever sin mandatperiod ut.

Det här är något jag har emot Trump som person. Hans oförmåga att bete sig civiliserat. Att konsekvent ge motståndare öknamn och hålla på är extremt barnsligt beteende och något mobbare gör. Det är något man som förälder försöker pränta in i barnen att man inte gör. Att då en president håller på med precis de fasonerna är otroligt barnsligt och visar på en omogenhet hos honom som människa. Tyvärr verkar han också vilja omge sig med andra som har samma småbarnsbeteende. 

Det både devalverar makten, vikten av sans och visar på att man faktiskt ska bete sig så illa, för då får man framgång. Det är något jag faktiskt föraktar honom för, oavsett, som en vuxen man, det han sänder ut.

Han har aldrig vuxit upp och tar inte arbetet på det allvar det faktiskt egentligen kräver.
  • Anonym (Trind)
    Anonym (Kille) skrev 2024-11-05 15:27:26 följande:
    Det är ju inte det Trump propagerar för. Fearmongering som han kör med handlar framförallt om invandrare (de äter hundar och katter t ex) Han vill ju dessutom göra de fattigare fattigare/ ta bort sjukvårdsförsäkringen för fattiga s a s.
    Fast det stod att han vill göra America great again och som att det är dåligt idag. Det ÄR dåligt idag.
  • Poison82
    Anonym (Därför) skrev 2024-11-06 07:13:54 följande:
    Vi har en representativ demokrati i Sverige där våra folkvalda är valda för att ta beslut åt oss. Det är så det funkar. Hur väl insatt är du i alla för och nackdelar med militära samarbeten mer än vad man känner av att läsa på internet?
    Men dom gick inte på val med att dom skulle ta med oss i Nato. Då hade dom inte fått min röst iaf. Och att dom gör undersök ingår på 10 tusen pers representerar inte ett tillförlitligt resultat.
  • Anonym (Därför)
    Anonym (Trind) skrev 2024-11-06 08:25:47 följande:
    Fast det stod att han vill göra America great again och som att det är dåligt idag. Det ÄR dåligt idag.
    Ja, men det är det ju ingen som direkt motsäger heller. Däremot spelar han ju an vibbar om att USA ska gå tillbaka till att bli världens lysande stjärna, the city upon a hill. Men det kommer landet inte bli med de förslag och satsningar som hans supportrar ofta tänker sig eftersom världen idag är en väldigt annorlunda plats än den var typ på 50/60-talet när USA var det land många såg upp till som något avundsvärt.
  • Anonym (Därför)
    Poison82 skrev 2024-11-06 08:32:15 följande:
    Men dom gick inte på val med att dom skulle ta med oss i Nato. Då hade dom inte fått min röst iaf. Och att dom gör undersök ingår på 10 tusen pers representerar inte ett tillförlitligt resultat.
    Jo, det är faktiskt precis det som det gör, ett tillförlitligt resultat. Läs på om hur statistik fungerar.
  • Poison82
    Anonym (Därför) skrev 2024-11-06 08:48:00 följande:
    Jo, det är faktiskt precis det som det gör, ett tillförlitligt resultat. Läs på om hur statistik fungerar.
    Jag gör så. Så kan du ju läsa på lite om vad Trump faktiskt gjorde under sin tid som president. Använd dig dock av lite mer tillförlitligt än aftonbladet och expressen
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?