• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Anonym (Nyheternas fel)
    nihka skrev 2024-11-07 02:27:34 följande:
    Det är ju inte raketforskning att det finns två partier och att hälften röstar på det ena och hälften på det andra.

Hur har du lyckats inbilla dig att svenskar inte har tillgång till internet och utländska TV-kanaler? Detta tjat om att om man inte gillar Trump så är man oinsatt eller offer för propaganda.
    I USA går Trump och vinner, i Sverige hade han fått typ 5% av rösterna(vild gissning, men väldigt lite). Du tror inte att det finns stora skillnader i hur han hanteras i olika medier?

Eller tycker du att medborgarna i USA är oförnuftiga? En hel nation som röstar fram denna president?
  • Anonym (Därför)
    Tow2Mater skrev 2024-11-07 02:31:42 följande:
    Jag bryr mig inte speciellt. Men jag bryr mig hur falskt media ofta rapporterar.
    Fast just i vad Trump säger är det faktiskt inte falskt. Han är precis så vulgär och plump

Sluta köra konspirationsteorier nu 
  • Anonym (svensk)
    Anonym (Därför) skrev 2024-11-06 15:50:49 följande:
    Nu är ju läget något annorlunda mot senast Trump var president, och många anser ju att det var fyra år att ta igen sedan, internationellt sett.
    Kanske, kanske inte. Vi får hoppas vi slipper översvämningar här i Sverige och att glaciärerna inte hinner börja smälta allt för mkt som Magda just varnade för nu när Trump vunnit!! INGA nyanser what so ever!
  • Anonym (Röstar på partiet)
    Anonym (Därför) skrev 2024-11-06 21:40:21 följande:
    Nu talar hans grodor alldeles utmärkt för sig själva och behöver inte ens förstärkas, det räcker med att media skärmdumpar vad han skriver för att visa på den totala småaktighet.

Han må vara vald president, men han är inte presidentlik för fem öre. Han har inte förmågan att nå dit heller eftersom hans bild av en mäktig tycks vara helt utan ödmjukhet, helt utan sans och helt utan lugn. Därför har jag absolut ingen respekt för honom. Han är bara en liten människa som råkar ha fått mycket pengar.
    Kan hålla med till viss del.

Men uppenbarligen anser de amerikanska väljarna att alternativet Harris var ännu sämre!

Kan några små nissar i det avlägsna pyttelilla obetydliga tomtelandet Sverige ha på fötterna för att idiotförklara 175 miljoner människor i USA?

Svenska medier har inte alls rapporterat kritiskt om Harris alla grodor, och alla märkliga idéer, på något sätt som skulle kunna likna rapporteringen av Trump.
    Människor i USA har ofta en helt annan bild av Harris, och också en delvis annan bild av Trump, än den bild som ivrigt rapporteras i svenska media.

En av mina vänner som numera bor i USA sade:
    -I Sverige hade det säkert räckt med att vara kvinna och färgad som sina starkaste kort för att bli statsminister.
    I USA liksom i de flesta länder kräver väljarna lite mera än så...
  • Anonym (Röstar på partiet)
    nihka skrev 2024-11-07 02:27:34 följande:
    Det är ju inte raketforskning att det finns två partier och att hälften röstar på det ena och hälften på det andra.

Hur har du lyckats inbilla dig att svenskar inte har tillgång till internet och utländska TV-kanaler? Detta tjat om att om man inte gillar Trump så är man oinsatt eller offer för propaganda.
    Varför känner du behov av att hoppa på mig med påståenden om att jag skulle inbilla mig något?
    Tål du inte sanningen? Tål du inte att någon annan faktiskt är tillåten ha en annan åsikt än du?

För mig är det lätt förstå att en mycket stor majoritet av Svenskar generellt har väldigt mycket större tillgång till svenska medier än till amerikanska. I de flesta fall sannolikt någonstans omkring 98/2%. 

Om du har ett behov av att inbilla dig något annat så är det upp till dig.
    Du har rätt att uttrycka din åsikt, även i de fall den är mycket märklig. 

175 miljoner amerikaner verkar inte dela din märkliga åsikt.  
  • Anonym (Extra)
    Xenia skrev 2024-11-07 00:25:35 följande:
    Vad har de för anledning att vara rädda? 

Jag tycker inte att Trump beter sig som en god kristen.

Men det beror förstås på om man anser att det viktigaste (enda?) kriteriet för en god kristen är att vara emot abort.

Nej du missförstår mig.

Harris är omgiven av en kändiselit som stöttar henne och många befarar att en stor hemlighet är påväg att läckas ut. P Diddy står åtalad för att ha drivit  ett sexbrottsimperium och  Diddy är en  inflytelserik person som bjuder hem stora kändisar på hemliga fester.

Det går rykten om att Diddy bedriver ett maskineri som ägnar sig åt  svartmagi och häxkonst. Maskineriet består av en kändiselit där Beyonce, Jay Z och Diddy står i toppen och använder andra kändisar som marionett dockor.

Den kristna gruppen i Amerika är väldigt rädda för denna elit då man betraktar maskineriet som satans verk. Det var inte till Harrys fördel att Beyonce närvarade vid en valkampanj då många är uppriktigt rädda Beyonce.

• Mentat
    Anonym (Extra) skrev 2024-11-07 08:28:40 följande:

Nej du missförstår mig.

Harris är omgiven av en kändiselit som stöttar henne och många befarar att en stor hemlighet är påväg att läckas ut. P Diddy står åtalad för att ha drivit  ett sexbrottsimperium och  Diddy är en  inflytelserik person som bjuder hem stora kändisar på hemliga fester.

Det går rykten om att Diddy bedriver ett maskineri som ägnar sig åt  svartmagi och häxkonst. Maskineriet består av en kändiselit där Beyonce, Jay Z och Diddy står i toppen och använder andra kändisar som marionett dockor.

Den kristna gruppen i Amerika är väldigt rädda för denna elit då man betraktar maskineriet som satans verk. Det var inte till Harrys fördel att Beyonce närvarade vid en valkampanj då många är uppriktigt rädda Beyonce.

"Det går rykten om..." betyder ju inte ett smack.
  • beli
    Anonym (Rak-svararen) skrev 2024-11-06 21:40:52 följande:

Man kan säga att Trump är en Macho-man. Här i Sverige tenderar vi att tycka att allt är dåligt med Macho. Det är en bild som svenska medier jobbar övertid för att etablera. I Sverige måste allt feminiseras och PK-fieras innan det visas för svenska folket. Många svenska tror därför allt med män, macho och Trump är dåligt. Och att Sverige omvänt bara är världens bästa land.

Så trots att många svenska journalister gärna framhåller att USA är så polariserat så gör dom att allt för att skapa polarisering mot USA med sin vinklade och ensidiga tvättade rapportering. Exempel: För ett par år sedan hade Sverige en feministisk utrikespolitik. Självklart vågade inte svenska medier kritisera detta då dom är fega, icke-objektiva, partiska och förljugna!

Du vet om att halva världens befolkning är kvinnor, va?

När du pratar som du gör, så gör du det verkligen ur en manlig synvinkel.

I Svensk ordbok står det om ordet macho:

'Man som överdriver eller överskattar sin manlighet och visar en nedlåtande attityd mot kvinnor.'

I mina ögon finns det noll positivt med att en man är macho. Nån som visar en nedlåtande attityd mot halva befolkningen, och dessutom för att de har ett annat könsorgan än en snopp? VAD exakt skulle vara bra med det från ett objektivt perspektiv? (Mitt svar är fortfarande: noll.)

Du själv föddes ur en kvinna. Kvinnor har kämpat och slitit mer än du nånsin kommer att förstå. Den här bristen på respekt för oss kvinnor är helt absurd. Som t.ex. att du använder ordet feminiseras. Det visar på din kvinnosyn, och den är inget att skriva hem om. Jag tror att du tycker att mannen är det normala och kvinnan är undantaget. Det är exakt så ett patriarkat fungerar. Du tänker inte jämställt, utan du tänker att en ledare ska vara macho, dvs en man, och om det blir en kvinna, då är det 'feminiserat'. Det är den här enorma orättvisan många kvinnor viger sina liv åt att försöka bekämpa. Vi är alla människor!

Trump har betalat hysch-pengar till kvinnor. Han kallade nyligen 84-åriga Nancy Pelosi för bitch. Han har sagt 'grab them by the pussy', vilket för mig som kvinna känns oerhört provocerande och förödmjukande. Jag tror inte att en man nånsin kan förstå det, tyvärr. I mina ögon finns det inget respektingivande i att han gör såna saker, och det känns för jävligt att det finns folk som tycker att sånt här är bra. Det visar bara hur sexistiska de själva är.
  • Anonym (JK)
    Anonym (Paula) skrev 2024-11-05 11:06:21 följande:

. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

Världen som den ser ut år 2024?!

Inte för att vilja vara elak men hur kan dina amerikanska kompisar INTE förstå vad som händer i deras land?

Maslovs behovstrappa: Har man inte råd med mat på bordet är abort en sekundär fråga.

Om ens samhälle blir otryggare på grund av en flodvåg av illegala migranter så r genus en sekundär fråga.

Det skrevs enkelt om det i Expressen - men bortse från hennes name-calling

"Hur kan ni chockas av att Trump vann?"

"Fina ord betalar inte räkningar"

www.expressen.se/kultur/anna-gullberg/hur-kan-ni-chockas-av-att-trump-vann/

Läs det innan tidningen lägger det bakom betalvägg
  • Anonym (JK)
    Anonym (Extra) skrev 2024-11-07 08:28:40 följande:

Nej du missförstår mig.

Du komplicerar det i onödan.

Beyonce kan stå på scen bredvid Kamala hur mycket som helst.

Folk ser ändå bara en fet och proppmätt "Bee" stå där och heja på en presidentkandidat som dels är en delorsak till deras nuvarande svåra situation, dels lovar att fortsätta med politiken som fört dem dit

Hollywoodeliten har förlorat sin priviligierade sitts som "förebilder" för folks liv

Eller så gör de tvärtom som Obama och skäller ut de svarta män som inte röstar på Kamala och tror att de har någon slags auktoritet att skrämma/skämma dessa till att rösta på henne.
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?