Anonym (Rak-svararen) skrev 2024-11-06 21:40:52 följande:
Man kan säga att Trump är en Macho-man. Här i Sverige tenderar vi att tycka att allt är dåligt med Macho. Det är en bild som svenska medier jobbar övertid för att etablera. I Sverige måste allt feminiseras och PK-fieras innan det visas för svenska folket. Många svenska tror därför allt med män, macho och Trump är dåligt. Och att Sverige omvänt bara är världens bästa land.
Så trots att många svenska journalister gärna framhåller att USA är så polariserat så gör dom att allt för att skapa polarisering mot USA med sin vinklade och ensidiga tvättade rapportering. Exempel: För ett par år sedan hade Sverige en feministisk utrikespolitik. Självklart vågade inte svenska medier kritisera detta då dom är fega, icke-objektiva, partiska och förljugna!
Du vet om att halva världens befolkning är kvinnor, va?
När du pratar som du gör, så gör du det verkligen ur en manlig synvinkel.
I Svensk ordbok står det om ordet macho:
'Man som överdriver eller överskattar sin manlighet och visar en nedlåtande attityd mot kvinnor.'
I mina ögon finns det noll positivt med att en man är macho. Nån som visar en nedlåtande attityd mot halva befolkningen, och dessutom för att de har ett annat könsorgan än en snopp? VAD exakt skulle vara bra med det från ett objektivt perspektiv? (Mitt svar är fortfarande: noll.)
Du själv föddes ur en kvinna. Kvinnor har kämpat och slitit mer än du nånsin kommer att förstå. Den här bristen på respekt för oss kvinnor är helt absurd. Som t.ex. att du använder ordet feminiseras. Det visar på din kvinnosyn, och den är inget att skriva hem om. Jag tror att du tycker att mannen är det normala och kvinnan är undantaget. Det är exakt så ett patriarkat fungerar. Du tänker inte jämställt, utan du tänker att en ledare ska vara macho, dvs en man, och om det blir en kvinna, då är det 'feminiserat'. Det är den här enorma orättvisan många kvinnor viger sina liv åt att försöka bekämpa. Vi är alla människor!
Trump har betalat hysch-pengar till kvinnor. Han kallade nyligen 84-åriga Nancy Pelosi för bitch. Han har sagt 'grab them by the pussy', vilket för mig som kvinna känns oerhört provocerande och förödmjukande. Jag tror inte att en man nånsin kan förstå det, tyvärr. I mina ögon finns det inget respektingivande i att han gör såna saker, och det känns för jävligt att det finns folk som tycker att sånt här är bra. Det visar bara hur sexistiska de själva är.