• Mentat

Varför gillar så många Trump?

Mitt intryck är nog snarast att Trump vann trots att han är Trump. Folk ville ha en republikansk politik och inte demokraternas. Sedan kan jag tycka att det är mycket märkligt att de inte kunde ställa upp en bättre kandidat än Trump!

• Mentat
    Anonym (Extra) skrev 2024-11-07 08:28:40 följande:

Nej du missförstår mig.

Harris är omgiven av en kändiselit som stöttar henne och många befarar att en stor hemlighet är påväg att läckas ut. P Diddy står åtalad för att ha drivit  ett sexbrottsimperium och  Diddy är en  inflytelserik person som bjuder hem stora kändisar på hemliga fester.

Det går rykten om att Diddy bedriver ett maskineri som ägnar sig åt  svartmagi och häxkonst. Maskineriet består av en kändiselit där Beyonce, Jay Z och Diddy står i toppen och använder andra kändisar som marionett dockor.

Den kristna gruppen i Amerika är väldigt rädda för denna elit då man betraktar maskineriet som satans verk. Det var inte till Harrys fördel att Beyonce närvarade vid en valkampanj då många är uppriktigt rädda Beyonce.

"Det går rykten om..." betyder ju inte ett smack.
  • Mentat
    Xenia skrev 2024-11-19 14:26:40 följande:
    Ja, det är ju ett problem. Men är det verkligen ett så stort problem attt det påverkar valet?
    Säkert. Väldigt många röstar efter känslor snarare än rationalitet och logik. Det kan vi se i Sverige också.
    Hur mycket det påverkade är en helt annan femma.
  • Mentat
    nihka skrev 2024-11-19 16:57:59 följande:
    Du har förstås ingen aning om vad som ligger bakom olika människors val av politiskt även om det känns så för dig.
    Frågan var OM det påverkade valet. Eftersom människor är olika ser jag det som fullkomligt självklart att det gjorde det, inte minst eftersom detta har varit en stor fråga i USA. Exakt vem som ansåg det avgörande eller hur många har jag uttryckligen sagt att jag inte kan veta något om så varför känner du att du måste  ifrågasätta det jag skriver?
  • Mentat
    Tow2Mater skrev 2025-01-08 00:35:54 följande:
    Hur kan inte Danmark ha släppt Grönland till grönlänningarna?
    Det har man ju i praktiken gjort: Grönland har långtgående självstyre. Danmark bidrar med ca 4 Mdr DKK om året till Grönlands ekonomi så det är inte så att Danmark direkt tjänar på att Grönland tillhör Danmark.
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?