Reasonandsense skrev 2024-11-07 12:02:38 följande:
Att idiotförklara amerikaner går alltså inte för sig men att i princip göra samma sak med svenskar i sista stycket går alltså utmärkt?
Jag får erkänna att jag har lite svårt att förstå varför man röstar på en man som vägrade erkänna att han förlorade förra gången och bevisligen försökte hitta ett sätt att kuppa till sig makten. Men jag kanske är en naiv svensk som inte förstår att "no one knows more about the economy" än gode narcissisten Trump. 🤔
Nej, nu förstår jag inte hur du menar.
Vet du inte att vi faktiskt har haft/har kvinnliga partiledare och statsminister som hade som huvudargument för att bli vald, som också i undersökningar konstaterades blev vald mest tack vare detta huvudargument; "-Det är dags för en kvinna nu...".
Jag tycker det är hånfullt och idiotiskt att såväl både kandidera och bli vald mera pga av kön än tack vare sin kompetens.
Jag har inte så tydligt sett just detta idiotiska gällande val av person i USA.
Inser du inte att nuvarande valresultat i hög utsträckning faktiskt kan tyda på att det inte gick rätt till vid förra valet?
Allt detta fokus, alla mycket omfattande åtgärder som nu hade satts i verket, väldigt omfattande arbete har gjorts för att höja kvaliteten på och säkra rösträkningen.
Bevakningen och övervakningen, kvalitetssäkringen, avseende rösträkningen har varit mycket bättre vid detta valet än vid det förra.
Och väldigt mycket tyder på att detta också har gett resultat, särskilt i de stater där det varit jämnt och utgången har varit osäker.
Varför har man lagt ned detta mycket omfattande arbete på förbättringar om det inte fanns någon anledning???
Det förekommer oegentligheter, eller bristande kvalitet, vid rösträkningen i alla val.
Även i vårt fantastiska Sverige (jag har själv bevittnat det med 100% säkerhet).
Förekomsten var sannolikt betydande vid förra valet i USA.
Och om man tittar på årets resultatet finns fog för att misstänka att oegentligheter och brister var mer förekommande och var mer betydande vid det förra valet.
Om Trump försökte "kuppa" till sig en valseger förra gången, eller om han i förtvivlan över att det felaktigheter hade begåtts faktiskt försökte att i efterskott rätta till något som gått snett, p g a bristande kvalitet och/eller oegentligheter, vid rösträkningen, det kommer vi aldrig att få veta.
Du kan göra din tolkning, jag kan göra en annan tolkning.
Men vare sig du eller jag, ingen, inte ens svenska medier, kan faktabaserat fastslå att det ena är rätt och det andra är fel.
Du borde tänka efter ett ögonblick och du borde klara att erkänna för dig själv att din bild om Trump allra mest präglas av den bild du bildat dig utifrån på rapporteringen i svenska medier.
Såg du mitt förra exempel gällande hur olika man i svensk textremsa väljer att översätta ett ord, beroende på vem som uttalar ordet? Har du reflekterat över denna skillnad? Tror du att du själv, eller någon annan, möjligen kan påverkas av att sådana skillnader förekommer och ständigt upprepas?