Inlägg från: Anonym (Extra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Extra)

Varför gillar så många Trump?

Människor som gillar Trump vänder sig till media som inte tar Trumps uttalanden ur sitt sammanhang. Tidigare avskydde jag Trump men en vacker dag så  testade jag att utvidga mina vyer och tittade på reportage som inte var vinklade, från och med den dagen fick jag en annan uppfattning om Trump och numera hoppas jag att Trump ska vinna.

• Anonym (Extra)
    Poison82 skrev 2024-11-06 07:03:12 följande:
    Vill också dra mig ur Nato. Jävla idiot Sverige som går med utan en folkomröstning. Snacka om att köra över folket

Tror att du glömmer bort att vi befann oss under särskilda omständigheter när vi gick med i NATO. Sen har jag för mig att NATO ifrågasatte om Sverige var pålitligt efter att Socialdemokraterna utmålade NATO som en destabiliserande kraft. 

-Varför ville Sossarna ansluta sig till en destabiliserande kraft? 
    -Varför ska NATO lita på socialdemokraterna?

Andersson och Baudin besökte USA i syfte att lära sig av amerikanska strategier. Tydligen var strategin att sossarna skulle lära sig att polarisera mera. 

För mig känns det bra att många inte går på polariseringen, Trump fattar att EU är ett sjunkande skepp om det inte görs en radikal förändring inom närtid.

• Anonym (Extra)

Vilka är medvetna om att Opera Winfery, Ellen DeGeneres,  Beyonce , Jay Z  och P Diddy är en sammansvetsad elit som haft en negativ inverkan för Harris?

Är det någon som förstår  att det finns en kristen väljargrupp som är rädda för Harris?

• Anonym (Extra)
    Xenia skrev 2024-11-07 00:25:35 följande:
    Vad har de för anledning att vara rädda? 

Jag tycker inte att Trump beter sig som en god kristen.

Men det beror förstås på om man anser att det viktigaste (enda?) kriteriet för en god kristen är att vara emot abort.

Nej du missförstår mig.

Harris är omgiven av en kändiselit som stöttar henne och många befarar att en stor hemlighet är påväg att läckas ut. P Diddy står åtalad för att ha drivit  ett sexbrottsimperium och  Diddy är en  inflytelserik person som bjuder hem stora kändisar på hemliga fester.

Det går rykten om att Diddy bedriver ett maskineri som ägnar sig åt  svartmagi och häxkonst. Maskineriet består av en kändiselit där Beyonce, Jay Z och Diddy står i toppen och använder andra kändisar som marionett dockor.

Den kristna gruppen i Amerika är väldigt rädda för denna elit då man betraktar maskineriet som satans verk. Det var inte till Harrys fördel att Beyonce närvarade vid en valkampanj då många är uppriktigt rädda Beyonce.

• Anonym (Extra)
    Mentat skrev 2024-11-07 08:36:55 följande:
    "Det går rykten om..." betyder ju inte ett smack.

Min poäng är att ni inte förstår att detta rykte har ett större djup för den kristna befolkningen. Folk tror uppriktigt på detta rykte. Ryktet betyder inte ett smack för oss men det är uppenbart att ryktet är av betydelse  för den kristna väljarkåren. 

Kändiseliten som jag har nämt får väldigt mycket hatkommentarer på sociala medier, kolla själv så förstår du vad jag menar. Många anser att denna elit är ondskan och betraktar Trump som en räddande ängel som är sänd av Gud.

Jag berättar bara hur amerikanarna fungerar, jag har aldrig varit med om ett val som sticker ut på detta sätt. Det är många kristna som signalerar sitt budskap till Harris och gör en tolkning av att hon är ondskan. Den kristna väljarkåren är helt enkelt rädda för Harris.

• Anonym (Extra)
    Anonym (JK) skrev 2024-11-07 08:59:18 följande:
    Du komplicerar det i onödan.

Beyonce kan stå på scen bredvid Kamala hur mycket som helst.

Folk ser ändå bara en fet och proppmätt "Bee" stå där och heja på en presidentkandidat som dels är en delorsak till deras nuvarande svåra situation, dels lovar att fortsätta med politiken som fört dem dit

Hollywoodeliten har förlorat sin priviligierade sitts som "förebilder" för folks liv

Eller så gör de tvärtom som Obama och skäller ut de svarta män som inte röstar på Kamala och tror att de har någon slags auktoritet att skrämma/skämma dessa till att rösta på henne.
    Nej nej jag vill inte komplicera något det är redan komplicerat.

Tidigare har Beyonce kunnat stå på scen med presidentkandidater men just denna sticker ut och har inte varit till Harris fördel. Diddy fallet har haft en negativ inverkan för Beyonce och folk är upprörda över att Harris bjuder in Beyonce.
  • Anonym (Extra)
    Xenia skrev 2024-11-07 09:46:02 följande:
    Rädda för Beyonce, en framgångsrik kvinnlig artist? Låter som en galen konspirationsidé.
    Skjut inte budbäraren, jag berättar bara hur amerikanare fungerar. Amerikanarna är kända för sina konspirationsidéer med ufon och dylikt.

Så här är det:
    Många tror på ett fenomen där mäktiga kändisar ingår i ett hemligt sällskap och att sällskapet med Diddy i toppen bjuder in förmögna kändisar till hemliga fester där man ägnar sig åt satanism och suspekta sexual ritualer. Man tror att Diddy, Beyoncé och Jay Z är en topptrio som styr kändisar som Tyler Swift, Justin Biber, Ellen De Generas Oprah Winfrey, Jennifer Lopez etc.

Många kristna tror att Beyoncé dyrkar satan och hon sänder ut förbannelser  på scenen. Många påstår att hon signalerar ett "hemligt tecken" där hon ska hålla upp händerna som en triangel som ska associeras som ska föreställa en symbol som representerar ondskan. Hur som helst, efter att P Diddy blev gripen så finns det en kristen skara som tror att deras bubbla är på väg att sprickas och att det kommer uppdagas att trion består av en grupp som representerar ondskan.

Det är väldigt intressant att studera fenomenet för många har fått tuppjuck på Beyoncé och tror på riktigt att hon är ondskan som vill kontrollera ett samhälle med Harris i spetsen. Jag vet inte vad som har flugit i amerikanarna men det är tydligt att fenomenet har haft en negativ inverkan på Harris.
  • Anonym (Extra)
    Xenia skrev 2024-11-07 09:59:48 följande:

Alla förklaringar gör mig ändå mer förvirrad. De kristna ser Trump som en räddande ängel sänd av Gud?

En ängel som säger "grab them by the pussy", som förolämpar och mobbar, som säger att de mexikaner och andra sydamerikaner som vill in till USA, de är inte människor utan djur, som ljuger som en häst travar. Alltså oavsett hur bra Trump är på ekonomi, skulle jag aldrig rösta på någon som jag uppfattar som en dålig människa.

Han förnekade att han förlorade det förra valet och uppviglade till stormningen av Kapitolium. Han har fyra rättegångar framför sig men de blir förstås inställda nu. Lagen är inte lika för alla.

Men hans anhängare accepterar okritiskt allt han säger och gör och bara jublar.

De som har problem med sin ekonomi ser Trump som en av dem, trots att Trump är född med en silversked i munnen. Som fastighetsägare var inte svarta välkomna i hans hyreshus.

Jag fattar inte att kvinnor, svarta, latinamerikaner också röstar på honom. Det är som alla vore förhäxade av Råttfångaren från Hameln. De följer honom blint.

Konspirationsteorier brukar inte vara kända för logiska förklaringar. Jag vet inte varför den kristna gruppen höjer Trump till skyarna, jag är nöjd om han kan få ordning på ekonomin men min poäng var att många röstar på Trump av en helt annan anledning.
  • Anonym (Extra)
    Reasonandsense skrev 2024-11-07 12:02:38 följande:
    Att idiotförklara amerikaner går alltså inte för sig men att i princip göra samma sak med svenskar i sista stycket går alltså utmärkt? 

Jag får erkänna att jag har lite svårt att förstå varför man röstar på en man som vägrade erkänna att han förlorade förra gången och bevisligen försökte hitta ett sätt att kuppa till sig makten. Men jag kanske är en naiv svensk som inte förstår att "no one knows more about the economy" än gode narcissisten Trump. 🤔
    Av den enkla anledningen att man tror att Harris tillhör en kändiselit som inte har fötterna på jorden samt att många anser att Harris är en inskolad politiker. Trump glorifieras som en hjälte och sätter ord på vad väljarna känner, Harris lyckas inte med det.

Media i Sverige visar inte detta och därför blir det en överraskning för många när Trump vinklas. 
  • Anonym (Extra)
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2024-11-07 11:45:45 följande:
    Du har nog ganska mycket rätt.

Efter att nu ha kollat mer på amerikanska medier, även icke traditionella medier, har jag fått ännu mera bekräftelser på det jag skrev i ett tidigare inlägg:

Att den stora majoriteten som röstar på Trump röstar egentligen i första hand på partiet, alltså på Republican Party.

Och egentligen röstar man så för att man tydligt saknar förtroende för Harris och den politik som Democratic Party står för och som Biden har stått för.

Och folk i allmänhet har mindre förtroende för de politiker som representerar Democratic Party,
    såväl för Harris, Biden som deras övriga topp-politiker,
    och det verkar vara ännu tydligare på lokal nivå i många delstater,
    många väljare har uppenbarligen ännu lägre förtroende än för de politiker som på lokal nivå representerar Republican Party.

Mitt intryck är att generellt gäller att många av de lokala politiker som representerar Democratic Part i genomsnitt har mycket lägre kompetens, i en generell jämförelse med många av de lokala politiker som representerar Republican Party.
    Jag vill poängtera att jag inte tror att kändiseliten ägnar sig åt hokuspokus men finner det inte långsökt att det finns en elit som söker förbjudna kickar för att piffa upp tillvaron.

Toppolitiker som Harris och Biden är omgiven av celebriteter där kändisskap oftast går i arv. Det är en kändiselit som ägnar sig åt välgörenhetsprojekt och jag kan täcka mig att det sticker i ögonen för arbetsklassen där kontrasterna är tydligare i USA än vad den är i Sverige. 

Jag tror också att det finns en lägre kometens hos demokraterna men deras kunskapslucka beror på att eliten ärver sitt kändisskap, det är en grupp människor som läser sig till kunskapen men vet inte hur kunskapen ska omsättas i praktiken. Även om Trumps far var bildad så har Trump en annan erfarenhet som demokraterna inte kan läsa sig till, dessutom har demokraterna media vid sin sida. Om demokraterna eller kändiseliten begår brott så räcker det med att betala sig ur straffet, demokraterna har skapat ett system som ska skydda eliten.
  • Anonym (Extra)
    nihka skrev 2024-11-07 16:48:31 följande:
    Är det en treåring som står och förklarar för en tvåring hur världen fungerar?

Dom blåa är känslostyrda och dom röda är sakliga. Ja jävel vad många sakliga kvinnor och osakliga män det dök upp där helt plötsligt - typ hälften av den röstande befolkningen. Hahaha!
    Det blåser högervindar i hela Europa på grund av att man är trött på vänsterpolitiken. Du kan nog vara lugn, detta är ett normalt förlopp och vänsterpolitik brukar röstas bort när man har tröttnat på den. 
  • Anonym (Extra)
    nihka skrev 2024-11-07 17:31:14 följande:
    Nu har ju dina bisarra tankar om höger-vänster  och saklig-känslostyd sin grund i din egen känslostyrda tillvaro.

USA ligger inte i Europa utan på andra sidan Atlanten och det var tämligen jämt mellan höger och vänster i veckans val.
    USA kanske inte uppskattade EU:s politik?  
  • Anonym (Extra)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 22:45:04 följande:
    Vad fan fantiserar du om nu egentligen? Jag menade er Kamala Harris, svart snopp fantiserare och vänster vurmare. Det märks att det är något fel i huvudet på er. 
    Snälla, sjunk inte på samma låga nivå som N, bättre kan du!
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?