Inlägg från: Reasonandsense |Visa alla inlägg
  • Reasonandsense

Varför gillar så många Trump?

Anonym (Röstar på partiet) skrev 2024-11-07 07:43:39 följande:
    Kan hålla med till viss del.

Men uppenbarligen anser de amerikanska väljarna att alternativet Harris var ännu sämre!

Kan några små nissar i det avlägsna pyttelilla obetydliga tomtelandet Sverige ha på fötterna för att idiotförklara 175 miljoner människor i USA?

Svenska medier har inte alls rapporterat kritiskt om Harris alla grodor, och alla märkliga idéer, på något sätt som skulle kunna likna rapporteringen av Trump.
    Människor i USA har ofta en helt annan bild av Harris, och också en delvis annan bild av Trump, än den bild som ivrigt rapporteras i svenska media.

En av mina vänner som numera bor i USA sade:
    -I Sverige hade det säkert räckt med att vara kvinna och färgad som sina starkaste kort för att bli statsminister.
    I USA liksom i de flesta länder kräver väljarna lite mera än så...
    Att idiotförklara amerikaner går alltså inte för sig men att i princip göra samma sak med svenskar i sista stycket går alltså utmärkt? 

Jag får erkänna att jag har lite svårt att förstå varför man röstar på en man som vägrade erkänna att han förlorade förra gången och bevisligen försökte hitta ett sätt att kuppa till sig makten. Men jag kanske är en naiv svensk som inte förstår att "no one knows more about the economy" än gode narcissisten Trump. 🤔
  • Reasonandsense
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2024-11-08 08:25:37 följande:
    Sakfel av dig igen.

Nej, faktum är att vare sig du eller jag eller någon annan vet om förra valet gick rätt till.
    Gång på gång har slutsatsen blivit det har inte varit möjligt bevisa att valet gick rätt till.
    Inte heller har det varit möjligt bevisa att valet gick fel till.

Klarar du inte greppa att vare sig det ena eller det andra är möjligt att bevisa?

Två saker (minst) stärker misstankarna om att förra valet inte gick rätt till:
    - Dels årets valresultat. Det finns fog för att bedöma att årets val gick mera rätt till vilket högst sannolikt har bidragit till att utgången nu blev en annan.
    - Och dels att fokus har lagts på att genomföra mycket stora åtgärder till årets val, omfattande resurser har lagts på förändringar för att höja kvaliteten och öka övervakningen, för att säkerställa att allt i möjligaste mån nu skulle gå rätt till.

Varför göra dessa omfattande och mycket kostbara åtgärder och förändringar om det inte fanns någon anledning?

Om du vill låtsas om att din slutledningsförmåga inte räcker för att inse detta så väcker det förvåning, och faktiskt viss munterhet...
    Kan man bevisa att valet i USA 2012 gick rätt till, då? Hur skulle sådan bevisning se ut? Kanske rent av fuskade sig Lincoln och Reagan fram till presidentposten! Hur vet vi att det inte var så? Vi kan väl verken säga bu eller bä.🤔

Heritage foundation rankar Nevada som den sämsta delstaten i USA vad gäller valsäkerhet och menar att man inte brytt sig om att förändra någonting. Trump vann där, den här gången. Stärker det här misstankarna om att förra valet faktiskt gick rätt till, då? Det här är inte riktig bevisning, det här är sofism.

Man har lagt extra resurser för att MAGA-rörelsen hävdar att det funnits valfusk, inte för att det faktikst finns anledning att tro att det förekommit valfusk. Det här är ett cirkulärt resonemang. Misstankar orsakar extra åtgärder, därefter försöker du hävda att dom extra åtgärderna stärker misstankarna. Logik funkar inte så. Det SKULLE kunna vara så. Men man behöver faktiska bevis.
  • Reasonandsense

John Kelly ich Mark Milley kallade ju bäda Trump för en "fascist". Men vad vet vänsterextremister som dom? 🤷?♂️

Nej vänta nu, fet här är ju högt uppsatta Amerikanska generaler som fick tunga poster av dåvarande President Trump. När allierade kommer med såna här refernser, vem behöver fiender.🙄 Kanske är Trump inte så vettig, när x antal f.d. allierade till honom påstår det. Jag tycker det är uppenbart att han inte är vettig redan utan dom här referenserna, men ja.

Svar på tråden Varför gillar så många Trump?