• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Anonym (Sokrates)
    nihka skrev 2024-11-15 14:24:37 följande:
    Jag tror ingenting utan håller mig till de fakta som finns och Trump är en dömd brottsling vilket varken Biden eller Harris är.
    Men du förstår ju inte varför de fakta finns om Trump och inte om Biden eller Kamela!!!!
  • nihka
    Anonym (Sokrates) skrev 2024-11-15 14:40:22 följande:
    Men du förstår ju inte varför de fakta finns om Trump och inte om Biden eller Kamela!!!!
    Om man inte är dömd för ett brott är man inte dömd för brott. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Sokrates)
    nihka skrev 2024-11-15 15:14:38 följande:
    Om man inte är dömd för ett brott är man inte dömd för brott. 
    Ok, det du säger nu är alltså "Om brott begås men jag inte vet om det är jag ok med det!"
    Du verkar missa min poäng?
    De hade kunna fälla Biden på mycket allvarligare punkter än Trump, de ville inte fälla Biden.
    Det är alltså ok för dig att vara en drug dealer om ma inte åker fast, fast fel att snatta om man åker fast? Snattaren är enligt dig värre för den åkte fast, än drug dealern som inte åker fast?
  • Anonym (GF)
    Anonym (Sokrates) skrev 2024-11-15 15:40:49 följande:
    Ok, det du säger nu är alltså "Om brott begås men jag inte vet om det är jag ok med det!"
    De hade kunna fälla Biden på mycket allvarligare punkter än Trump, de ville inte fälla Biden.
    Det är alltså ok för dig att vara en drug dealer om ma inte åker fast, fast fel att snatta om man åker fast? Snattaren är enligt dig värre för den åkte fast, än drug dealern som inte åker fast?
    Du verkar utgå från att USA har ett korrupt rättsväsende. 

Varför väckte inte de åtal mot Biden om han nu har begått brott?
  • nihka
    Anonym (Sokrates) skrev 2024-11-15 15:40:49 följande:
    Du verkar ha en lika dimmig bild av vad jag säger som du har av hur det amerikanska rättsväsendet fungerar. 
  • nihka
    Anonym (GF) skrev 2024-11-15 15:48:02 följande:
    Du verkar utgå från att USA har ett korrupt rättsväsende. 

Varför väckte inte de åtal mot Biden om han nu har begått brott?
    Om det är så får man kanske också utgå från att Trumps lista på brott kan vara ännu längre än den är nu.
  • Anonym (Huh)
    nihka skrev 2024-11-15 13:53:37 följande:
    Om det var som du säger skulle inte Trump fått endast knappt 4% fler röster än Harris.
    Men nu är detta en generell trend över hela världen som inte är övergående. Man kan försöka förminska detta som du försöker göra, men faktum är att högerpopulismen faktiskt vinner.

Jag för min del har varit orolig och varnat för detta länge, men folk tar inte detta på allvar. Och jag förstår inte varför? Varför tar du inte detta på större allvar utan istället försöker stryka över detta?
  • Anonym (Röstar på partiet)
    nihka skrev 2024-11-15 13:53:37 följande:
    Om det var som du säger skulle inte Trump fått endast knappt 4% fler röster än Harris.
    Om det skulle vara som du säger så skulle inte Trump får mer än 4% röster...

Intressant att du tror dig själv ensam veta mycket mer om sanningen än vad 70 miljoner Amerikaner kan veta tillsammans.
  • Anonym (GF)
    Anonym (Huh) skrev 2024-11-15 16:38:28 följande:
    Men nu är detta en generell trend över hela världen som inte är övergående. Man kan försöka förminska detta som du försöker göra, men faktum är att högerpopulismen faktiskt vinner.

Jag för min del har varit orolig och varnat för detta länge, men folk tar inte detta på allvar. Och jag förstår inte varför? Varför tar du inte detta på större allvar utan istället försöker stryka över detta?
    Fast det har alltid varit så att högervindar har blåst för att sedan är det mer vänstervindar. 

Hur vet du att det inte är övergående?
  • Anonym (Huh)
    Anonym (GF) skrev 2024-11-15 16:46:18 följande:
    Fast det har alltid varit så att högervindar har blåst för att sedan är det mer vänstervindar. 

Hur vet du att det inte är övergående?
    Det där håller jag inte med om. Vänstervågen var i synnerhet från mellankrigstiden/ andra världskrigets slut för att ersättas av en avregleringsperiod från oljekrisen. Nu är liberaliseringen påväg att ersättas med protektionism, inte vänsterpolitik. Kolla den här videon, som jag tycker är upplysande:

Så jag håller verkligen inte med att det i nån större omfattning sker en vänstervåg.
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?