• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • nihka
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2024-11-18 16:42:31 följande:
    Och återigen: Rent känslomässigt verkar du vara på Trump-nivå, du klarar inte erkänna och acceptera en valförlust.

I din argumentation framstår du som att du själv, Harris och Demokraterna blev bestulna på valsegern...
    Jag är inte intresserad av dina känsloanalyser. Trump vann och Harris fick några procents färre röster. Hur svårt kan det vara att greppa?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Röstar på partiet)
    nihka skrev 2024-11-18 17:21:33 följande:
    Jag är inte intresserad av dina känsloanalyser. Trump vann och Harris fick några procents färre röster. Hur svårt kan det vara att greppa?
    Jag klarar tyvärr inte ge dig svaret på hur svårt det kan vara för dig att greppa att Trump och Republikanerna vann valet, medan Harris och Demokraterna förlorade.

Jag har verkligen inte försökt mig på några analyser av dina tydliga men för mig märkliga känsloyttringar.
    Tvärtom så erkänner jag utan omsvep jag har svårt att förstå varför du verkar hänge dig åt att uppvisa motsvarande känsloyttringar gällande förlusten som Trump gjorde när han förlorade.

Vad som intresserar dig eller inte intresserar dig, det saknar betydelse för mig.

Om du upplever det jobbigt att det uppmärksammas att du har motsvarande känsloyttringar som Trump så har du ju alltid möjlighet att själv välja att avstå från att ge uttryck för sådana känsloyttringar.
    Jag skulle inte, och troligen ingen annan skulle, sakna dina känsloyttringar.
  • nihka
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2024-11-18 19:06:07 följande:
    Jag klarar tyvärr inte
    Vad bra att du har förstått att Trump vann. Resten av din galematias kan du dra för någon som bryr sig.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nattuw
    Xenia skrev 2024-11-17 10:12:38 följande:
    Men vad är "woke galenkap" och på vilket sätt påverkas vanliga amerikaner av det?
    Den ursprungliga tanken med att uppmärksamma hur vissa grupper blev diskriminerad spårade ur och förvandlades till något som närmast kan beskrivas som galenskap.

Hudfärg och kön blir viktigare än meriter vid anställningar.

Människor fryses ut och förlorar sina jobb för att de använt fel pronomen.

Könsbyte för ungdomar där det inte är utrett om de verkligen är transsexuella vilket kan få ödesdigra konsekvenser senare i livet.

Män som kallar sig kvinnor och får delta i kvinnoidrotter vilket gör att konkurrensen snedvrids eftersom biologiska män har en muskulär fördel.

Män som kallar sig kvinnor och som har dömts till fängelse har blivit placerad på kvinnofängelser där de våldtagit kvinnliga interner.

Män som kallar sig kvinnor får tillträde till kvinnornas omklädningsrum och många föräldrar vill inte att deras minderåriga döttrar skall behöva riskera att mötas av erigerade penisar när de byter om.

Att klämma in karaktärer med olika kön, hudfärg och sexuell läggning i filmer och tv-serier har blivit viktigare än att berätta en bra historia. Fast det håller nog på att ändras eftersom publiken uteblir och underhållningsindustrin inte kan ta hur stora förluster som helst.
  • Tow2Mater
    nattuw skrev 2024-11-18 22:32:10 följande:
    Den ursprungliga tanken med att uppmärksamma hur vissa grupper blev diskriminerad spårade ur och förvandlades till något som närmast kan beskrivas som galenskap.

Hudfärg och kön blir viktigare än meriter vid anställningar.

Människor fryses ut och förlorar sina jobb för att de använt fel pronomen.

Könsbyte för ungdomar där det inte är utrett om de verkligen är transsexuella vilket kan få ödesdigra konsekvenser senare i livet.

Män som kallar sig kvinnor och får delta i kvinnoidrotter vilket gör att konkurrensen snedvrids eftersom biologiska män har en muskulär fördel.

Män som kallar sig kvinnor och som har dömts till fängelse har blivit placerad på kvinnofängelser där de våldtagit kvinnliga interner.

Män som kallar sig kvinnor får tillträde till kvinnornas omklädningsrum och många föräldrar vill inte att deras minderåriga döttrar skall behöva riskera att mötas av erigerade penisar när de byter om.

Att klämma in karaktärer med olika kön, hudfärg och sexuell läggning i filmer och tv-serier har blivit viktigare än att berätta en bra historia. Fast det håller nog på att ändras eftersom publiken uteblir och underhållningsindustrin inte kan ta hur stora förluster som helst.
    Inte bara det, utan det normaliserar också att män går in i kvinnliga utrymmen vilket okar risken for att våldtäkter och sexuella trakasserier får fritt utrymme innan någon ens reagerar. Ar det inte normalt kan folk reagera redan när de ser något innan kanske det värsta hinner hända.
  • Anonym (Huh)
    nihka skrev 2024-11-18 20:00:30 följande:
    Vad bra att du har förstått att Trump vann. Resten av din galematias kan du dra för någon som bryr sig.
    Jag ska vara ärlig mot dig nu nihka, och ta inte detta personligt, men du är helt omöjlig att greppa. Å ena sidan verkar du så förfärad av att Trump vann att du i ren panik söker något som kan göra att förlusten känns mindre smärtsam, som att det bara var med några få procent. Sen å andra sidan verkar du totalt likgiltig över det och låtsas som att det inte är någon big deal.
    Samtidigt verkar du inte veta vad du pratar om. Tabellen du skickade visar tydligt att Trump gjorde republikanernas bästa val sedan 2004, men du verkar tro att det innebär att de gjorde ett dåligt val... Det går inte ihop. Du verkar inte ens veta vad protektionism är eller att de flestq amerikanska val brukar vara rätt jämna i popular vote (undantag finns, exempelvis Jefferson mot Pickney 1804 eller Monroe mot King 1816, men då får man gå drygt 200 år tillbaka).

Så snälla nihka, förklara vad du egentligen tycker? Det är ytterst förvirrande att läsa det du skriver.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Trump)
    nihka skrev 2024-11-17 08:23:00 följande:
    Jag var inte medveten om att Trumps kampanjade särskilt emot jämlikhet mellan olika etniciteter, genus och social rättvisa och för diskriminering och rasism.

Finns det inte lagar på plats mot det?
    Rent krasst är det rimligen så att många inte vill ha jämlikhet. Man vill att gränsen ska stängas för att hålla fattiga borta, att personer med viss hudfärg ska ha en underordnad ställning och att allt ska vara precis så trevligt och invant som livet var fram till att olika dumma aktivister kom och började ljuga om att det fanns problem i samhället.
  • Xenia
    Anonym (Gillar) skrev 2024-11-18 17:18:31 följande:

Han utstrålar en positiv manlig självsäkerhet. Karln är helt enkelt väldigt sexig.

Så därför gillar så många Trump? Männen beundrar honom för att han ljuger och är oförskämd och kommer undan med det. Kvinnorna beundrar honom för att de gillar "bad boys".
  • Anonym (JK)
    Xenia skrev 2024-11-17 10:12:38 följande:
    Men vad är "woke galenkap" och på vilket sätt påverkas vanliga amerikaner av det?
    Woke galenskap är när transkvinnor tillåts smasha volleybollar i ansiktet på flickor på skolidrotten

-
    Amerikaner vill att deras döttrar ska kunna utöva sin idrott på sina egna villkor, utan risk att bli skadade av transkvinnor.
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?