• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Anonym (Nyheternas fel)
    nihka skrev 2024-11-22 18:01:27 följande:
    Det betyder att någon inte håller med dig och har jävligt svårt att acceptera att du inte håller med dem.
    Det är inte vad det betyder, det är bara så din hjärna tolkar det.
  • nihka
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2024-11-22 18:14:22 följande:
    Det är inte vad det betyder, det är bara så din hjärna tolkar det.
    Jodå. Stämmer varje gång. En del människor blir väldigt emotionella av att inte få medhåll.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
    nihka skrev 2024-11-22 18:46:08 följande:
    Jodå. Stämmer varje gång. En del människor blir väldigt emotionella av att inte få medhåll.
    I just denna fråga så är det ju 50/50 typ. Några tycker det var bra att det blev Trump och vissa tycker det var dåligt.

Det är varken rimligt eller eftersträvansvärt att få medhåll av alla.
  • nihka
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2024-11-22 19:02:35 följande:
    I just denna fråga så är det ju 50/50 typ. Några tycker det var bra att det blev Trump och vissa tycker det var dåligt.
    Jaha. Du har vant dig vid den tanken till slut.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
    nihka skrev 2024-11-22 19:20:08 följande:
    Jaha. Du har vant dig vid den tanken till slut.
    Det är märkligt hur du försöker få det till något personligt. Dom flesta är nog i någon slags gråzon, men att man är mer åt det ena eller andra hållet politiskt.

Extremister är ofta små grupperingar och väldigt svartvita i sina åsikter. 
  • Padirac

"

nattuw skrev 2024-11-22 12:31:34 följande:
    Wikipedia: "Godhetssignalering är att uttrycka moraliska värderingar med huvudsakligt syfte att stärka den egna sociala ställningen inom en grupp."

sv.wikipedia.org/wiki/Godhetssignalering
    Fortsättning på wiki-artikeln

"I dagligt tal används begreppet ofta nedsättande om den som uttrycker politiskt korrekta uppfattningar som upplevs ha en självförhärligande baktanke."

De flesta som anklagar meningsmotståndare för 'godhetssignalering' gör de tför att de saknar en inre kompass som inte bara pekar på sitt eget ego - det är samma som de som omfattar teorin att det inte finns äkta altruism utan det handlar bara om att altruistiska handlingar görs för att det ger sjäkvnytta i form a känslor, förmåmer eller annat,

Snacket om att meningsmotståndare 'fodhetsignalerar'  bygger på en grund förståelse av människor - kanske beror det på att de tror att alla är som de själva är.

Med det sagt så finns det naturligtvis de som är så grunda i sitt inre liv att de saknar integritet och ägnar sig åt 'godhetssignalering' av olika skäl.
  • Padirac
    Anonym (Huh) skrev 2024-11-17 00:06:53 följande:
    Vänta, vet du inte om att Republikanerna gjorde sitt bästa val sedan Reagan 1984? Hur ska jag kunna ta dig på allvar när du inte ens vet det?

Tycker på allvar att Trump är jämförbar med Reagan, Nixon, Bush sr och jr, osv? Om du inte tycker det får du förklara hur du kan ta så lättvindigt på detta?
    Nä, bägge Bush fick bättre resultat än Trump i fråga om popular vote.

Jag tror att Trump 2024 är den president som fått näst mest röster av alla valda presidenter - det är bara Biden 2020 som fått fler röster än Trump 2024

Biden 2020 - 81,283,501 röster  51.3%
    Trump 2024  - 76,789,205 röster   50.0%
    Harris 2024 - 74,271,903 röster 48.4%
    Trump 2020 - 74,223,975 röster 46.8%
    Obama 2008 - 69,498,516  röster   52.9%
    Obama 2012 - 65,915,795 röster  51.1%
    Clinton 2016  - 65,853,514  röster  48.2%
    Trump 2016 -  62,984,828  röster 46.1%
    ...
    Bush - 2004 62,040,610  röster  50.7%
    ....
    Bush  - 1988  48,886,597 röster  53.4%
    Padirac skrev 2024-11-22 23:15:33 följande:

"

Fortsättning på wiki-artikeln

"I dagligt tal används begreppet ofta nedsättande om den som uttrycker politiskt korrekta uppfattningar som upplevs ha en självförhärligande baktanke."

De flesta som anklagar meningsmotståndare för 'godhetssignalering' gör de tför att de saknar en inre kompass som inte bara pekar på sitt eget ego - det är samma som de som omfattar teorin att det inte finns äkta altruism utan det handlar bara om att altruistiska handlingar görs för att det ger sjäkvnytta i form a känslor, förmåmer eller annat,

Snacket om att meningsmotståndare 'fodhetsignalerar'  bygger på en grund förståelse av människor - kanske beror det på att de tror att alla är som de själva är.

Med det sagt så finns det naturligtvis de som är så grunda i sitt inre liv att de saknar integritet och ägnar sig åt 'godhetssignalering' av olika skäl.
    Du antyder att godhetssignalering inte finns? Det finns alltså inte folk som pratar om hur empatiska och jämlika dom är, likt politisk korrekthet och vad som är rätt att tycka? Som faktiskt överdriver detta en aning för att uppfattas som mer empatiska, altruistiska än vad dom faktiskt är innerst inne?
  • Padirac
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2024-11-23 06:15:03 följande:
    Du antyder att godhetssignalering inte finns? Det finns alltså inte folk som pratar om hur empatiska och jämlika dom är, likt politisk korrekthet och vad som är rätt att tycka? Som faktiskt överdriver detta en aning för att uppfattas som mer empatiska, altruistiska än vad dom faktiskt är innerst inne?
    Ledsen att du inte begriper vad jag skriver  Solig

Försöker igen 

Snacket om att meningsmotståndare 'godhetsignalerar' bygger för en del människor på en väldigt grund förståelse av andra människor - kanske beror det på att de tror att alla är som de själva är.
  • TvillingmammaVästgöte

Jag tror Trump kan vara bra för västvärlden i dagsläget och är väldigt glad att vi inte kommer att ha Kamala som ledare för den fria världen i detta kritiska läge. Världens diktatorer verkar just nu göra gemensam sak mot väst .Kina,Ryssland, Iran och Nordkorea, alla går de ihop mot västvärlden. 

Svar på tråden Varför gillar så många Trump?