• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-11-25 18:33:37 följande:
    När citat från Trump själv är att smutskasta Trump är det inte bara en sak som är fel.Tomte
    Du vill inte fatta....
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 18:38:49 följande:
    Du vill inte fatta....
    Eller kanske tvärt om {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Nyheternas fel)
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 18:20:38 följande:

Annu ett exempel idag av Expressen att smutskasta Trump;

Rubriken:

Vad som sas:

Då hörde jag att Donald Trump sa till sin son: ?Ser du? Jag sa ju det, alla fotbollsspelare får de snygga tjejerna?. Och jag berättade det för min mamma, jag sa bara, ?vilken smutsig idiot?, säger Coleen Rooney

Har Trump sagt att fotbollsstjärnor får snygga kvinnor?
  • Tow2Mater
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2024-11-25 20:06:12 följande:
    Har Trump sagt att fotbollsstjärnor får snygga kvinnor?
    Vet inte, jag var inte där. Men det stämmer ju säkert ofta.
  • Anonym (JK)
    Xenia skrev 2024-11-25 16:37:16 följande:
    Men påstår du att mord endast begås av immigranter? .
    Argumenterar du på samma sätt med en person som du sitter mitt emot vid ett bord eller är det bara på nätet som du vill framställa dig själv så där?
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 20:29:56 följande:
    Vet inte, jag var inte där. Men det stämmer ju säkert ofta.
    Det är nog vanligt att fotbollsstjärnors respektive är betydligt snyggare än genomsnittet ja.
  • Anonym (Fuck Trump)
    Anonym (Paula) skrev 2024-11-05 11:06:21 följande:
    Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

Man kan ju fråga sig hur ett helt jävla land som USA kunde rösta på Trump. Vad är det för fel på dom amerikanska medborgarna? Helt jävla ofattbart i mina ögon.
  • Tow2Mater
    Anonym (Fuck Trump) skrev 2024-11-26 19:40:33 följande:
    Man kan ju fråga sig hur ett helt jävla land som USA kunde rösta på Trump. Vad är det för fel på dom amerikanska medborgarna? Helt jävla ofattbart i mina ögon.
    42 sidor i tråden och du har inte läst en enda?
    Anonym (Fuck Trump) skrev 2024-11-26 19:40:33 följande:
    För det första är det drygt hälften av de amerikanska medborgarna som röstar i valet. Dom har lågt valdeltagande. Troligen är vi i Sverige lika insatta i det amerikanska valet som amerikanarna själva typ.

Sen kan vi i Sverige inte förstå vad man har för bild av Trump i andra länder eftersom Sverige har jobbat stenhårt på att måla ut honom som en idiot. Visst, han är verkligen inte världens bästa i allt, men den bild Sverige matat uti medier är inte neutral på något sätt. 
  • nattuw
    Xenia skrev 2024-11-25 16:39:02 följande:
    Och vad kallas det när man (som Trump) signalerar att man tillhör den rasistiska och sexistiska och osofisterade gruppen?
    Du menar vad man kallar de som tillhör den arbetarklass som den urbana medelklassen föraktar?

De som i Sverige tidigare kallas gråsossar kallas idag för högerextremister. Vad den tidigare benämningen på den amerikanska arbetarklass som sett sin och sina barns framtid gå upp i rök var vet jag inte men idag kallas den tydligen rasistisk, sexistisk och osofistikerad
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?