TvillingmammaVästgöte skrev 2024-11-20 15:23:52 följande:
Amerikanerna vill ha en man som president. Det är ett ganska patriarkalt samhälle, bygger på Wild West och den kapabla familjefadern som tar hand om familjen och landet. Åtminstone i stora delar av landet är det så.
Intressant nog visar det sig att de svarta männen är ännu mer patriarkala och i den gruppen är motståndet mot en kvinna jättestort.
Så en kvinnlig president lär det dröja väldigt länge innan vi får se i USA. Liberalerna bör få fram en annan kandidat till nästa val för Kamala Harris kommer nog aldrig vinna ett amerikanskt presidentval.
Jag håller med dig, det är inte sannolikt att Kamala Harris någonsin skulle kunna bli vald till USAs president.
Jag grundar min åsikt på att jag har lagt mig vinning om att följa amerikansk och internationell mediebevakning, alltså inte bara svenska media och framförallt inte bara den bild som svenska public service servar sina trogna och uppenbart naiva följare.
Min uppfattning är att det inte alls är det faktum att personen i fråga är av kvinnligt kön som är det största hindret.
Personen i fråga är helt enkelt inte tillräckligt kompetent.
Och kanske det allra mest anmärkningsvärda är att Kamala Harris inte ens är tillräckligt kompetent i en jämförelse med Trump...
Många i den här tråden, många på detta forum, många naiva svenskar, kritiserar Trump (och ibland med rätta...),
men alla dessa glömmer samtidigt att Demokraterna inte ens lyckas få fram en kandidat som klarar att spöa denna "hemska" Trump.
Den som låter sig fyllas av negativa känslor och kritiserar Trump borde kanske ägna en stund åt självrannsakan och fundera på om det kan finnas anledning kritisera dem som förlorar mot denna Trump.
Kan verkligen Demokraterna, Biden, Harris, m fl, m fl anses vara så bra i jämförelse med Trump när man faktiskt förlorar till honom?
Många kritiserar Trump för att han inte klarade att acceptera den förra valförlusten.
Hur ser man då på sig själv, och på alla andra, som uppenbarligen har så svårt att acceptera den senaste valförlusten?