Inlägg från: Anonym (JK) |Visa alla inlägg
  • Anonym (JK)

Varför gillar så många Trump?

Anonym (Paula) skrev 2024-11-05 11:06:21 följande:

. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

Världen som den ser ut år 2024?!

Inte för att vilja vara elak men hur kan dina amerikanska kompisar INTE förstå vad som händer i deras land?

Maslovs behovstrappa: Har man inte råd med mat på bordet är abort en sekundär fråga.

Om ens samhälle blir otryggare på grund av en flodvåg av illegala migranter så r genus en sekundär fråga.

Det skrevs enkelt om det i Expressen - men bortse från hennes name-calling

"Hur kan ni chockas av att Trump vann?"

"Fina ord betalar inte räkningar"

www.expressen.se/kultur/anna-gullberg/hur-kan-ni-chockas-av-att-trump-vann/

Läs det innan tidningen lägger det bakom betalvägg
  • Anonym (JK)
    Anonym (Extra) skrev 2024-11-07 08:28:40 följande:

Nej du missförstår mig.

Harris är omgiven av en kändiselit som stöttar henne och många befarar att en stor hemlighet är påväg att läckas ut. P Diddy står åtalad för att ha drivit  ett sexbrottsimperium och  Diddy är en  inflytelserik person som bjuder hem stora kändisar på hemliga fester.

Det går rykten om att Diddy bedriver ett maskineri som ägnar sig åt  svartmagi och häxkonst. Maskineriet består av en kändiselit där Beyonce, Jay Z och Diddy står i toppen och använder andra kändisar som marionett dockor.

Den kristna gruppen i Amerika är väldigt rädda för denna elit då man betraktar maskineriet som satans verk. Det var inte till Harrys fördel att Beyonce närvarade vid en valkampanj då många är uppriktigt rädda Beyonce.

Du komplicerar det i onödan.

Beyonce kan stå på scen bredvid Kamala hur mycket som helst.

Folk ser ändå bara en fet och proppmätt "Bee" stå där och heja på en presidentkandidat som dels är en delorsak till deras nuvarande svåra situation, dels lovar att fortsätta med politiken som fört dem dit

Hollywoodeliten har förlorat sin priviligierade sitts som "förebilder" för folks liv

Eller så gör de tvärtom som Obama och skäller ut de svarta män som inte röstar på Kamala och tror att de har någon slags auktoritet att skrämma/skämma dessa till att rösta på henne.
  • Anonym (JK)
    Anonym (Kille) skrev 2024-11-05 15:22:04 följande:
    Vad vet du om vad jag tycker egentligen? Tycker du det är bra att övertidsersättning slopas t ex?
    Inte för att det spelar någon roll men var säger Trump det? Du borde kunna ge en länk till ett tal eller en intervju eller något

Trump vill avskaffa SKATT på övertid och det är ju det rakt motsatta, i princip.

www.reuters.com/world/us/trump-says-he-will-end-all-taxes-overtime-2024-09-12/
  • Anonym (JK)
    Mentat skrev 2024-11-06 19:24:32 följande:

Mitt intryck är nog snarast att Trump vann trots att han är Trump. Folk ville ha en republikansk politik och inte demokraternas. Sedan kan jag tycka att det är mycket märkligt att de inte kunde ställa upp en bättre kandidat än Trump!

Trump leder R till en förkrossande seger på alla nivåer. Mängder med politiker längre ned i systemet har dragits med i framgångsvågen. 

Vilken annan R-politiker skulle kunna göra det bättre?

2012 satsade R på Mitt Romney och kraschade så hårt att den så kallade MAGA-rörelsen med Trump i spetsen kunde ta över partiet och idag är vi där vi är.
  • Anonym (JK)
    Xenia skrev 2024-11-07 09:59:48 följande:

Alltså oavsett hur bra Trump är på ekonomi, skulle jag aldrig rösta på någon som jag uppfattar som en dålig människa.

Det är en lyx du har råd med för du har mat på bordet tre gånger om dagen.
    Xenia skrev 2024-11-07 10:04:43 följande:

Jag fattar inte heller varför vissa svenskar också beundrar Trump och tycker att det är bra att han vann.

Det som är bra med Trump är att han tvingar andra att börja ta eget ansvar. 
  • Anonym (JK)
    välbärgad man i mina bästa år skrev 2024-11-08 10:18:58 följande:

Man kan ju direkt göra jämförelser med (sd) och Sverige där jag är ganska förvånad över att inte (sd) får minst 50% av rösterna i riksdagsval. I

Gör det svenska valet till ett val mellan SD och MP så får vi se vem som får över 50%.

Det är förstås det faktum att det i praktiken är ett två-parti-val i USA som gör att ett parti kan få över 50%. 
  • Anonym (JK)
    Xenia skrev 2024-11-08 00:15:44 följande:
    Av den anledning att trumpisterna kom med helt felaktiga påståenden att det förekom valfusk förra gången. Därför var man exra noga den här gången. Det skulle inte förekomma ens litet valfusk och ingen skulle kunna anklaga valfunktionärer m m för valfusk.

Nu vann ju republikanerna och eftersom Harris inte är en lika fräck lögnare som Trump så blev det inga anklagelser om valfusk.
    Det förekom valfusk förra gången. Det är fastslaget. och underligt vore det annars med en sisådär 150 miljoner röstande, eller något. Däremot inte i någon större skala och metodiskt.

Det förekom "tveksamheter" i det här valet också men som du säger var kontrollerna noggrannare den här gången så de var färre.

På något ställe valde delstaten att hålla inlämningslådorna öppet längre för förtidsröster men i demokratiskt dominerande områden. I ett annat fall har rösträkning utförts i rum utan kameraövervakning vilket var ett måste i den delstaten osv. Lådor för förtidsröster har eldats upp.

Små saker som kanske inte spelar roll när det nu blev To Big to Rig men ändå. 
  • Anonym (JK)
    Anonym (GF) skrev 2024-11-12 12:03:07 följande:
    50% av de som röstade. Dvs cirka 25% av befolkningen som fick rösta  röstade på honom. 
    Frågeställningen handlade om att få 50% av rösterna.
  • Anonym (JK)
    Xenia skrev 2024-11-17 10:12:38 följande:
    Men vad är "woke galenkap" och på vilket sätt påverkas vanliga amerikaner av det?
    Woke galenskap är när transkvinnor tillåts smasha volleybollar i ansiktet på flickor på skolidrotten

-
    Amerikaner vill att deras döttrar ska kunna utöva sin idrott på sina egna villkor, utan risk att bli skadade av transkvinnor.
  • Anonym (JK)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-11-20 15:23:52 följande:

Så en kvinnlig president lär det dröja väldigt länge innan vi får se i USA.

Liberalerna bör få fram en annan kandidat till nästa val för Kamala Harris kommer nog aldrig vinna ett amerikanskt presidentval.

2032-2036 ungefär. Tulsi Gabbard. För 2028 lär det bli JD Vance som får chansen.

Självklart kommer Kamala aldrig att bli president. För hon är klapp-kass.
  • Anonym (JK)
    Xenia skrev 2024-11-22 12:44:49 följande:
    Alltså något som ingen kan veta om någon annan. Därför ogiltigt som argument.

Jag har en känsla av att folk använder mer osakliga argument nuförtiden. Jag minns iaf inte "godhetssignalerande" från förr.
    Godhetssignalerande indikerar faktiskt en tilltro till förmågan hos den man anser godhetssignalerar.

Egentligen VET de bättre (de är inte dumma) men de "tvingas" ändå säga exempelvis att "invandringen är en plusaffär för samhället" för att passa in i sin grupp.
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?