• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Anonym (Givetvis NN)
    Anonym (Paula) skrev 2024-11-05 11:06:21 följande:
    Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

Jag skulle aldrig i livet erkänna för någon att min röst hade gått till Trump.

Det räcker med att jag visar att jag inte hatar Trump för att omgivningen ska gå upp i falsett. Tack svensk mainstream media för det!
  • Anonym (Nyheternas fel)
    Anonym (Givetvis NN) skrev 2024-11-14 19:53:10 följande:
    Jag skulle aldrig i livet erkänna för någon att min röst hade gått till Trump.

Det räcker med att jag visar att jag inte hatar Trump för att omgivningen ska gå upp i falsett. Tack svensk mainstream media för det!
    Om man ens får för sig att prata om Trumps bra och dåliga sidor så blir man idiotförklarad på dom flesta arbetsplatser. Alla ska verkligen hata honom.
  • nattuw
    Xenia skrev 2024-11-14 18:26:13 följande:

Och är det presidenten som själv avgör om det blir inflation eller inte?

Vill du eller vill du inte försöka förstå varför människor röstade på Trump?
  • Xenia
    nattuw skrev 2024-11-14 20:39:45 följande:
    Vill du eller vill du inte försöka förstå varför människor röstade på Trump?
    Du menar att de röstade på honom för att de felaktigt skyllde inflationen på Biden?

Men det verkar ändå konstigt. Det hände väl tråkiga saker under Trumps tid också, som pandemin. Men ingen skyllde det på Trump.
    Xenia skrev 2024-11-14 21:52:27 följande:
    Du menar att de röstade på honom för att de felaktigt skyllde inflationen på Biden?

Men det verkar ändå konstigt. Det hände väl tråkiga saker under Trumps tid också, som pandemin. Men ingen skyllde det på Trump.
    Trump fick igång en bra ekonomi under förra mandatperioden, men sen kom Coronan och ställde till det.

Trump gjorde både bra och dåliga saker, men de flesta svenska medier vinklar bara allt dåligt med Trump. Jag tror inte att någon anser att han är helt klanderfri. Men han gör även bra saker och kan inte jämföras med ex Hitler.
  • Anonym (Sokrates)
    Xenia skrev 2024-11-14 21:52:27 följande:

Tror du att de uppskattar demokraternas kastrering av sina barn? Det är deras genetik som stoppas.
    Hade du velat planera ditt liv för att dina barn ska få bra liv för att ngn i deras skola bestämmer att de ska kastreras för barnet som är fem år valde det?
  • Xenia

Kastrerar sina barn? Låter som om det gällde småbarn. Det handlar ju om tonåringar som själva vill byta kön.

Det finns inga föräldrar som själva kommer på idén att "könskorrigera" sin barn.

• Anonym (Sokrates)
    Xenia skrev 2024-11-15 01:15:22 följande:

Kastrerar sina barn? Låter som om det gällde småbarn. Det handlar ju om tonåringar som själva vill byta kön.

Det finns inga föräldrar som själva kommer på idén att "könskorrigera" sin barn.

barn under 10 år är småbarn.
    Xenia skrev 2024-11-15 01:15:22 följande:

Många av dessa barn har autism, psykisk ohälsa och över hälften ångrar sitt ingrepp statistiskt. Dom behöver inte heller föräldrars samtycke gällande just detta. Det är en av de mest galna ideer samhället drivit fram.

Efter utredning ska det vara möjligt från 18år och framåt, inte en dag tidigare.
  • Anonym (Sokrates)
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2024-11-15 01:39:24 följande:
    Många av dessa barn har autism, psykisk ohälsa och över hälften ångrar sitt ingrepp statistiskt. Dom behöver inte heller föräldrars samtycke gällande just detta. Det är en av de mest galna ideer samhället drivit fram.

Efter utredning ska det vara möjligt från 18år och framåt, inte en dag tidigare.
    De ville införa lagar om att lärarna skulle kunna prata med barn om detta utan att meddela föräldrarna. Lärare som skulle lära barnen att de kanske var trans redans om små.
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?