Anonym (Röstar på partiet) skrev 2024-11-07 11:45:45 följande:
Du har nog ganska mycket rätt.
Efter att nu ha kollat mer på amerikanska medier, även icke traditionella medier, har jag fått ännu mera bekräftelser på det jag skrev i ett tidigare inlägg:
Att den stora majoriteten som röstar på Trump röstar egentligen i första hand på partiet, alltså på Republican Party.
Och egentligen röstar man så för att man tydligt saknar förtroende för Harris och den politik som Democratic Party står för och som Biden har stått för.
Och folk i allmänhet har mindre förtroende för de politiker som representerar Democratic Party,
såväl för Harris, Biden som deras övriga topp-politiker,
och det verkar vara ännu tydligare på lokal nivå i många delstater,
många väljare har uppenbarligen ännu lägre förtroende än för de politiker som på lokal nivå representerar Republican Party.
Mitt intryck är att generellt gäller att många av de lokala politiker som representerar Democratic Part i genomsnitt har mycket lägre kompetens, i en generell jämförelse med många av de lokala politiker som representerar Republican Party.
Om vi jämför Kamala Harris och Donald Trump så är Harris minst lika välutbildad som Trump, hon har juridisk utbildning.
Jag tror det är snarare tvärtom, de "vanliga människor" som dyrkar Trump, saknar förtroende för högutbildade, de ses som "eliten" man vill bli av med.
Jag har aldrig fattat vad Biden gjort som är så hemskt. Priserna har höjts. Är det politikernas sak att bestämma priserna på mat, bilar m m? Det var så man gjorde i Sovjet.