• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Pandan14
    Anonym (Hoppas o försöker) skrev 2024-10-26 22:04:36 följande:
    Ja absolut manisk.. har tyvärr inga ?tidiga tester? men borde kanske köpa ett imorgon om mensen inte dykt upp. Känns skönt att dela det med fler här på något sätt☺️
    Håller verkligen med! Jag har ett väldigt stort behov av att prata och diskutera kring hela barn grejen och när var hur osv men min man känner bara press och vill inte alls prata om det även om han vill ha en till lika mycket som jag och tycker då de är så skönt o kunna prata med er o diskutera o ställa frågor ❤️
  • Pandan14
    Barnlängtan2024 skrev 2024-10-26 22:39:51 följande:

Hej alla!
    jag behöver lite hjälp.. blir galen. Idag testade jag med CB igen, stadig smiley?? Detta är tredje dagen i rad? har haft mys varje dag sen i tisdags.. orkar verkligen inte idag men vill inte missa någon chans. Jag har även väldigt ömma bröstvårtor. Kan jag redan haft ägglossning tro?

Hej! vad jag har kunnat läsa mig till så är de nog så att vissa kan testa positivt i flera dagar men att man alltid ska gå utifrån de första positiva. dock så går detta helt emot vad de står i premom appen då dom säger att ägget släpper 12-24 h efter sin lh Peak och om testerna ger utslag vid 25 enheter och parken är typ 1.08 och det är 2 dagar där emellan så blir det kanske lite tokigt.. så tyvärr idk..
  • Emzor1
    Barnlängtan2024 skrev 2024-10-26 22:39:51 följande:

Hej alla!
    jag behöver lite hjälp.. blir galen. Idag testade jag med CB igen, stadig smiley?? Detta är tredje dagen i rad? har haft mys varje dag sen i tisdags.. orkar verkligen inte idag men vill inte missa någon chans. Jag har även väldigt ömma bröstvårtor. Kan jag redan haft ägglossning tro?

Är det lila clearblue? Då ska man sluta testa efter första fasta för testet låser sig i 48h vid fast smiley, därefter tänker den att det är en ny cykel och utgår från din individuella ?basnivå? av hormoner vilket kan vara anledningen att du får fortsatt positivt, för dina hormoner är högre än basen ☺️

Jag hade kompletterat med vanliga stickor (hade själv clearblue och blinkande smiley i 5-6 dagar men aldrig fast, men det var för att min äl var sen). Testar du med stickor ska du (vad jag läst, rätta mig gärna) utgå från senaste positiva testet eftersom lh skickar bara signal till kroppen att ägglossa men garanterar inte att det sker, äl kan med andra ord bli sen❤️ Dock värt att notera är att äl-tester kan bli positiva för äl, graviditet och nära inpå mens 🙏

Har du haft några äl-känningar och sekret? 
  • Emzor1
    Emzor1 skrev 2024-10-27 06:16:21 följande:
    Är det lila clearblue? Då ska man sluta testa efter första fasta för testet låser sig i 48h vid fast smiley, därefter tänker den att det är en ny cykel och utgår från din individuella ?basnivå? av hormoner vilket kan vara anledningen att du får fortsatt positivt, för dina hormoner är högre än basen ☺️

Jag hade kompletterat med vanliga stickor (hade själv clearblue och blinkande smiley i 5-6 dagar men aldrig fast, men det var för att min äl var sen). Testar du med stickor ska du (vad jag läst, rätta mig gärna) utgå från senaste positiva testet eftersom lh skickar bara signal till kroppen att ägglossa men garanterar inte att det sker, äl kan med andra ord bli sen❤️ Dock värt att notera är att äl-tester kan bli positiva för äl, graviditet och nära inpå mens 🙏

Har du haft några äl-känningar och sekret? 
    Rättar mig själv: man ska gå på det första positiva om det är positivt flera dagar i rad, men om det blir positivt sen negativt någon/några dagar och positivt igen kan det bero på att kroppen försöker ägglossa igen men behöver inte betyda det** 

att första testet är att lita på är informstion från iv-klinik, att utgå från sista vid flera positiva är från ett forum så iv-kliniken är ju mer pålitlig källa 😅
  • Pandan14

slänger in en till fråga, om jag hade äl för 2-3 dagar sedan (som jag andra här oxå misstänkte) är de då möjligt att få en implantionsblödning natten till idag? För när jag va på toa inatt så va de lite rosa på pappret.. eller bara leveransklarare jag nu och ägglossningen skedde i natt? Har för mig att vissa kan blöda lite när ägget släpper?

• Anonym (Hoppas o försöker)
    Pandan14 skrev 2024-10-26 22:42:13 följande:
    Håller verkligen med! Jag har ett väldigt stort behov av att prata och diskutera kring hela barn grejen och när var hur osv men min man känner bara press och vill inte alls prata om det även om han vill ha en till lika mycket som jag och tycker då de är så skönt o kunna prata med er o diskutera o ställa frågor ❤️
    Ja håller med dig! Ny dag, ingen mens. Tog ett vanligt test men ingenting. Ska nog ner på apoteket och köpa ett sånt tidigt test. Tänk vilken väntan man får stå ut med 🤪 och vi har ?precis? börjat försöka. 
  • Pandan14
    Anonym (Hoppas o försöker) skrev 2024-10-27 08:05:12 följande:
    Ja håller med dig! Ny dag, ingen mens. Tog ett vanligt test men ingenting. Ska nog ner på apoteket och köpa ett sånt tidigt test. Tänk vilken väntan man får stå ut med 🤪 och vi har ?precis? börjat försöka. 
    Spring säger jag 😂 blir typ otålig åt dig 😂 visst är de fruktansvärt, vårt första barn gick på första försöket och nånstans tänkte jag att de skulle gå nästan lika lätt det andra nu men Ne fyfan.. 11 månader och ett missfall senare är jag fortfarande inte gravid 😭 OM de nu då inte är en nidblödning jag hade i natt men de är de säkert inte. och testade med ett äl test på morgonen och de va negativt, inte fått ett önska positivt än test denna cykeln men hoppas att de e som några har sagt här att jag måste missat min peak och att lita mer på kroppen 
    Pandan14 skrev 2024-10-27 08:10:35 följande:
    Spring säger jag 😂 blir typ otålig åt dig 😂 visst är de fruktansvärt, vårt första barn gick på första försöket och nånstans tänkte jag att de skulle gå nästan lika lätt det andra nu men Ne fyfan.. 11 månader och ett missfall senare är jag fortfarande inte gravid 😭 OM de nu då inte är en nidblödning jag hade i natt men de är de säkert inte. och testade med ett äl test på morgonen och de va negativt, inte fått ett önska positivt än test denna cykeln men hoppas att de e som några har sagt här att jag måste missat min peak och att lita mer på kroppen 
    Haha Will do!

Åh, förstår att det är tufft 😔 Håller alla tummarna för dig 🙏🏼 Jag hade negativt ÄL på morgonen och positivt på eftermiddagen. Har du kollat att du ska ta det på morgonen?
  • Pandan14
    Anonym (Hoppas o försöker) skrev 2024-10-27 08:13:33 följande:
    Haha Will do!

Åh, förstår att det är tufft 😔 Håller alla tummarna för dig 🙏🏼 Jag hade negativt ÄL på morgonen och positivt på eftermiddagen. Har du kollat att du ska ta det på morgonen?
    Håll oss uppdaterade 😍 testar båda som de e nu, även testat flera gånger under dagarna vissa dagar men ingenting, ska testa i em/kväll oxå. det är det som är de jobbiga med att planera in myset efter äl, att man vet inte vad man ska lita på
    Pandan14 skrev 2024-10-27 08:23:54 följande:
    Håll oss uppdaterade 😍 testar båda som de e nu, även testat flera gånger under dagarna vissa dagar men ingenting, ska testa i em/kväll oxå. det är det som är de jobbiga med att planera in myset efter äl, att man vet inte vad man ska lita på
    Tror tyvärr mensen är på g? rosa när jag torkar mig så det var det :(
    Ah fattar. På de jag använt ska man inte testa för tidigt på morgonen iallafall!
Svar på tråden BIM November 2024