Barnlängtan2024 skrev 2024-10-26 22:39:51 följande:
Hej alla!
jag behöver lite hjälp.. blir galen. Idag testade jag med CB igen, stadig smiley?? Detta är tredje dagen i rad? har haft mys varje dag sen i tisdags.. orkar verkligen inte idag men vill inte missa någon chans. Jag har även väldigt ömma bröstvårtor. Kan jag redan haft ägglossning tro?
Är det lila clearblue? Då ska man sluta testa efter första fasta för testet låser sig i 48h vid fast smiley, därefter tänker den att det är en ny cykel och utgår från din individuella ?basnivå? av hormoner vilket kan vara anledningen att du får fortsatt positivt, för dina hormoner är högre än basen ☺️
Jag hade kompletterat med vanliga stickor (hade själv clearblue och blinkande smiley i 5-6 dagar men aldrig fast, men det var för att min äl var sen). Testar du med stickor ska du (vad jag läst, rätta mig gärna) utgå från senaste positiva testet eftersom lh skickar bara signal till kroppen att ägglossa men garanterar inte att det sker, äl kan med andra ord bli sen❤️ Dock värt att notera är att äl-tester kan bli positiva för äl, graviditet och nära inpå mens 🙏
Har du haft några äl-känningar och sekret?