• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Nanathalie

Idag är det cykeldag 3 och det innebär dag 1 med Letrozole. Nu hoppas jag på mirakel. Har hört att somliga får senare ägglossning, andra får tidigare. Hoppas på tidigare. 

Den 4 november ska jag på ultraljud för att kontrollera hur kroppen svarar på Letrozole. 

Finns här någon som tar letrozole?

• Supermario91
    Emzor1 skrev 2024-10-24 20:30:39 följande:
    Ja men det tycker jag! Det är det svåraste med att testa på eftermiddagen tycker jag, att hålla sig 😅
    Det låter bra, hoppas du får ett positivt test snart 🤩 vilken cd är du på nu?

Ja folsyra glömde jag skriva med ☺️ Detta är mitt första försök med rosenrot, men har läst mycket positivt om det! Beklagar missfallet❤️ Håller tummarna att det tar sig denna månaden!

Är på äl+2 nu, tänkte försöka vänta med att testa tills Bim men vem försöker jag lura? 😅

Ja jag har ingen partyblåsa om man säger så 😅 men kanske bra att öva på inför en graviditet haha. Sprang upp så mkt på nätterna senaste att de var inte klokt

är på CD 9 så långt kvar! men ska bli kul att börja ÄL tempa iaf, testa något 😅

åh men då har du ju ändå inte så långt kvar även om de känns som de! jag säger alltid att jag inte ska testa tidigt men sen gör man de ändå 🙃 tänker ändå att ett tidigt negativt test kanske släpper lite besvikelsen när mensen kommer. Och ett positivt kan man ju inte få för tidigt av 🤩

• Barnlängtan2024

Hej alla!

Har försökt i 2 år med barn. Fått Letrozol och är på andra omgången 5mg. Nu äntligen i måndags va jag på VUL och hade en blåsa på 15,4 mm. Har testat varje dag sen dess med CB och haft blinkande gubbe. igår fick jag FAST gubbe 🥹 det var som att få positivt gravtest. Har aldrig sett att jag fått ägglossning. Så det första vi gjorde va att mysa (vi har gjort det alla dagar under tiden jag haft blinka)

Nu ska man bara vänta i 2 veckor!!! 

• Nanathalie
    Barnlängtan2024 skrev 2024-10-25 15:31:13 följande:

Hej alla!

Har försökt i 2 år med barn. Fått Letrozol och är på andra omgången 5mg. Nu äntligen i måndags va jag på VUL och hade en blåsa på 15,4 mm. Har testat varje dag sen dess med CB och haft blinkande gubbe. igår fick jag FAST gubbe 🥹 det var som att få positivt gravtest. Har aldrig sett att jag fått ägglossning. Så det första vi gjorde va att mysa (vi har gjort det alla dagar under tiden jag haft blinka)

Nu ska man bara vänta i 2 veckor!!! 

Grattis vad häftigt! Jag äter också letrozol 2.5mg. Ska på vul 4 oktober och kolla om det hjälper kroppen!
    Önskar dig all lycka ❤️
  • Barnlängtan2024
    Nanathalie skrev 2024-10-25 16:16:06 följande:
    Grattis vad häftigt! Jag äter också letrozol 2.5mg. Ska på vul 4 oktober och kolla om det hjälper kroppen!
    Önskar dig all lycka ❤️

Tusen tack!❤️
    ja alltså jag fick ju positivt ägglossningstest 2 veckor efter att det va beräknat med Letrozol. Så va noga med att testa! jag körde CB lila som blinkade. Igår när kag testade på morgonen blinkade det sen av en slump testade jag på kvällen och då va det fast gubbe! Så mitt tips till alla testa 2 gånger per dag! 😍 
    hade även extremt mycket äggviteflytningar + känningar. 

önskar dig med lycka till! 🥰

• Pandan14

En fråga till alla ni kunniga 🙈 jag har äl känning nu och MYCKET flytningar livmoderhalsen sitter långt upp och jag tycker att den känns öppen, dock så är alla äl tester negativa.. 

• Anonym (E)
    Pandan14 skrev 2024-10-25 18:02:34 följande:

En fråga till alla ni kunniga 🙈 jag har äl känning nu och MYCKET flytningar livmoderhalsen sitter långt upp och jag tycker att den känns öppen, dock så är alla äl tester negativa.. 

Kör på! Du kan ha missat ökningen som kanske va för 24/48 h sen. Är den öppen och du känner av älsmärtor.
  • Pandan14
    Anonym (E) skrev 2024-10-25 18:33:29 följande:
    Kör på! Du kan ha missat ökningen som kanske va för 24/48 h sen. Är den öppen och du känner av älsmärtor.
    Åh hoppas inte de då mannen är iväg :(
  • Anonym (Gravid)
    Pandan14 skrev 2024-10-25 18:02:34 följande:

Skulle lita mer på din kropp och dens signaler, än äl-test. Men förstår att det är trist om mannen är bortrest såklart :(
Svar på tråden BIM November 2024