• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Emzor1
    Supermario91 skrev 2024-10-25 15:23:12 följande:

Ja jag har ingen partyblåsa om man säger så 😅 men kanske bra att öva på inför en graviditet haha. Sprang upp så mkt på nätterna senaste att de var inte klokt

är på CD 9 så långt kvar! men ska bli kul att börja ÄL tempa iaf, testa något 😅

åh men då har du ju ändå inte så långt kvar även om de känns som de! jag säger alltid att jag inte ska testa tidigt men sen gör man de ändå 🙃 tänker ändå att ett tidigt negativt test kanske släpper lite besvikelsen när mensen kommer. Och ett positivt kan man ju inte få för tidigt av 🤩

Haha jag är med dig på den, har jag hållit mig i 4h känns det som att det ska läcka när som helst 😂 Jag förstår det! Hatar när man vaknar och känner att man måste kissa NU!

Ja okej! Men cd9 är ju inte jättelångt kvar heller, det kommer gå fort☺️ Lycka till med tempningen!

Ja det känns ganska långt men jag har lovat mannen att ta testet ihop denna gången, så jag kan inte smygtesta innan.. Hade nog gärna testat 1/11 men eftersom släkten kommer upp hit och ska bo här 1/11-3/11 känns det som dålig timing, vill kunna smälta det i lugn och ro oavsett resultat och inte gå ut och fira min födelsedag med tankarna snurrandes ????
  • Pandan14
    Anonym (Gravid) skrev 2024-10-25 19:01:27 följande:
    Skulle lita mer på din kropp och dens signaler, än äl-test. Men förstår att det är trist om mannen är bortrest såklart :(
    Ja logiskt så bör man ju lita på kroppen, hoppas de inte Är försent imon eller ev söndag.. blir så snurrig i huvudet då alla appar/hemsidor säger att min äl ska va 30 +- 1 dag 
  • Emzor1
    Pandan14 skrev 2024-10-25 19:17:54 följande:
    Ja logiskt så bör man ju lita på kroppen, hoppas de inte Är försent imon eller ev söndag.. blir så snurrig i huvudet då alla appar/hemsidor säger att min äl ska va 30 +- 1 dag 
    Ägget kan leva upp till 24h så det behöver inte vara försent om ni hinner imorgon🙏 

Apparna säger ?fel? till mig med.. diffar ungefär 5 dagar???? 
  • Pandan14
    Emzor1 skrev 2024-10-25 20:10:03 följande:
    Ägget kan leva upp till 24h så det behöver inte vara försent om ni hinner imorgon🙏 

Apparna säger ?fel? till mig med.. diffar ungefär 5 dagar???? 
    Hade vart så bra, vi känner oss så redo o har försökt i 11 månader, fick pluss i september men blev ett tidigt missfall, vill så gärna ha att syskon till vår son 

tänker att de borde väll gå att utveckla ett app som anpassar ?fertila dagar? efter hur man loggar flyttningar och position? att man inte alltid vara går efter sitt cykelnr eftersom de kan skilja sig från månad till månad även med regelbunden cykel.. 
  • Emzor1
    Pandan14 skrev 2024-10-25 20:15:46 följande:
    Hade vart så bra, vi känner oss så redo o har försökt i 11 månader, fick pluss i september men blev ett tidigt missfall, vill så gärna ha att syskon till vår son 

tänker att de borde väll gå att utveckla ett app som anpassar ?fertila dagar? efter hur man loggar flyttningar och position? att man inte alltid vara går efter sitt cykelnr eftersom de kan skilja sig från månad till månad även med regelbunden cykel.. 
    Beklagar ert missfall❤️ håller tummarna för ett pluss denna månad????

Ja problemet är nog att flytningarna likväl cykeln varierar och att det är individuellt.. apparna kan ge ett ?hum? utifrån genomsnittet men det går nog inte att garantera att det ska fungera för varje individ 😞 Om möjligt så är det nog att köra på sex varannan/var tredje dag för att ?säkra upp?, men det är inte alltid den möjligheten/orken finns... håller som sagt tummarna för er🙏
  • Pandan14
    Emzor1 skrev 2024-10-25 20:58:40 följande:
    Beklagar ert missfall❤️ håller tummarna för ett pluss denna månad????

Ja problemet är nog att flytningarna likväl cykeln varierar och att det är individuellt.. apparna kan ge ett ?hum? utifrån genomsnittet men det går nog inte att garantera att det ska fungera för varje individ 😞 Om möjligt så är det nog att köra på sex varannan/var tredje dag för att ?säkra upp?, men det är inte alltid den möjligheten/orken finns... håller som sagt tummarna för er🙏
    Tack ❤️ Ne förstår väll de i praktiken men blir bara så frustrerad när man gör ALLT och det ändå inte blir nått.. inte så lätt heller när min man tycker det blir för mycket sex just vid äl och att planerat sex är inte för han, hade vart så bra då om de typ kunde va pålitligt i en app att nu är de 2-3 dagar kvar o då vet man att ligger vi 2 ggr nu så har vi maxat 😅 önsketänkande i know
  • Yasen

Att det kan skilja sig åt så mycket?! Samma urin exakt samtidigt

Gravidkollen och Easy@home
  • Pandan14
    Yasen skrev 2024-10-25 21:52:34 följande:

Oj! Den ena säger ju super positivt och gravidkollen helt negativt? jättemärkligt 
  • Emzor1
    Pandan14 skrev 2024-10-25 21:30:34 följande:
    Tack ❤️ Ne förstår väll de i praktiken men blir bara så frustrerad när man gör ALLT och det ändå inte blir nått.. inte så lätt heller när min man tycker det blir för mycket sex just vid äl och att planerat sex är inte för han, hade vart så bra då om de typ kunde va pålitligt i en app att nu är de 2-3 dagar kvar o då vet man att ligger vi 2 ggr nu så har vi maxat 😅 önsketänkande i know
    Ja det med prestationsångest dödar verkligen..

vi låg denna månaden som kaniner runt cd11-17 för att säkra upp då jag fick blinkande gubbe på clearblue  äl-test, men sen hade jag inga clearblue stickor kvar och köpte vanliga, fick positivt på RFSU äl-test cd19 och ägglossningssmärta.. då var mannen redan slut och kände press så blev inget mer efter cd17, tveksamt om det räcker för att bli något ????

Känner din man att det vore lättare att ligga varannan var 3e dag från sista mensdag till första mensdag? Kan det vara ett upplägg som fungerar någorlunda för er och att han kanske får mindre prestationsångest? ❤️ förlåt om det är övertramp att komma med förslag🙏
  • Siripiri
    Yasen skrev 2024-10-25 21:52:34 följande:

Gud var konstigt 🤔 
Svar på tråden BIM November 2024