• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Pandan14
    Emzor1 skrev 2024-10-25 22:24:22 följande:
    Ja det med prestationsångest dödar verkligen..

vi låg denna månaden som kaniner runt cd11-17 för att säkra upp då jag fick blinkande gubbe på clearblue  äl-test, men sen hade jag inga clearblue stickor kvar och köpte vanliga, fick positivt på RFSU äl-test cd19 och ägglossningssmärta.. då var mannen redan slut och kände press så blev inget mer efter cd17, tveksamt om det räcker för att bli något ????

Känner din man att det vore lättare att ligga varannan var 3e dag från sista mensdag till första mensdag? Kan det vara ett upplägg som fungerar någorlunda för er och att han kanske får mindre prestationsångest? ❤️ förlåt om det är övertramp att komma med förslag🙏
    Jag hade vart lite tveksam till om de hade räkt då de små överlever i upp till 5 dagar men det är väll om mannen är i topp hälsa tänker jag mig.. hade ni kunnat få in ett på cd 20-21 så hade de nog vart optimalt. 😁

absolut inget övertramp!! bara bra att komma med tankar och idéer tänker jag! Hans resonemang är typ Ne men jag är trött jag har jobbat lalalala osv eller typ de dödar stämningen men liksom om man inte myser till de vid äl så är ju chansen 0 att de tar sig?? Blir så irriterad på de
  • Anonym (En till)
    Pandan14 skrev 2024-10-25 23:26:14 följande:
    Jag hade vart lite tveksam till om de hade räkt då de små överlever i upp till 5 dagar men det är väll om mannen är i topp hälsa tänker jag mig.. hade ni kunnat få in ett på cd 20-21 så hade de nog vart optimalt. 😁

absolut inget övertramp!! bara bra att komma med tankar och idéer tänker jag! Hans resonemang är typ Ne men jag är trött jag har jobbat lalalala osv eller typ de dödar stämningen men liksom om man inte myser till de vid äl så är ju chansen 0 att de tar sig?? Blir så irriterad på de
    Min man är lite likadan så denna månad har jag bestämt att inte säga ett ljud om ägglossning, sex osv. Är på cd 9 nu och har oftast ÄL dag 14. Nu börjar han komma krypandes efter att ha känt sig sjukt pressad förra månaden, han börjar väl känna att det varit lite torrt på kärleksfronten på sistone 😂 för se om det hjälper. Jag är själv trött på försökandet och det mekaniska sexet. 
  • Anonym (Gravid)
    Emzor1 skrev 2024-10-25 22:24:22 följande:
    Ja det med prestationsångest dödar verkligen..

vi låg denna månaden som kaniner runt cd11-17 för att säkra upp då jag fick blinkande gubbe på clearblue  äl-test, men sen hade jag inga clearblue stickor kvar och köpte vanliga, fick positivt på RFSU äl-test cd19 och ägglossningssmärta.. då var mannen redan slut och kände press så blev inget mer efter cd17, tveksamt om det räcker för att bli något ????

Känner din man att det vore lättare att ligga varannan var 3e dag från sista mensdag till första mensdag? Kan det vara ett upplägg som fungerar någorlunda för er och att han kanske får mindre prestationsångest? ❤️ förlåt om det är övertramp att komma med förslag🙏
    Varit gravid två gånger (varav en pågående) och bägge gångerna har jag blivit gravid med sista sexet fyra dagar före min ÄL 😅 när vi legat i ännu mer har det inte tagit sig.. så lustigt va? Haha

Skulle inte säga att chansen är körd! Ligg mer om ni kan och vill, annars så håller jag tummarna att det går som för mig! ❤️
  • Anonym (Lantisen)
    Anonym (En till) skrev 2024-10-26 01:19:14 följande:
    Min man är lite likadan så denna månad har jag bestämt att inte säga ett ljud om ägglossning, sex osv. Är på cd 9 nu och har oftast ÄL dag 14. Nu börjar han komma krypandes efter att ha känt sig sjukt pressad förra månaden, han börjar väl känna att det varit lite torrt på kärleksfronten på sistone 😂 för se om det hjälper. Jag är själv trött på försökandet och det mekaniska sexet. 
    Jag kan inte annat än hålla med er! Här har vårt bra sex liksom försvunnit i takt med att försökandet har ökat. Mannen har prestationsångest och pga det lyckas vi inte alltid ens få till det.. Jag har legat väldigt lågt den här månaden hittills så igår va det som du säger, han som kom krypandes. Imorse fick jag positivt äl test. Hoppas han är lite sugen ikväll igen ✊🏻 
  • Emzor1
    Pandan14 skrev 2024-10-25 23:26:14 följande:

i genomsnitt tror Jag de lever i 72h (rätta mig om jag har fel), så du har nog rätt i att 5 dygn är om miljön är i bra skick och spermierna.. men om ni ligger var 3e dag tänker jag att chansen ökar att ni träffar tillräckligt nära🙏 

vad svårt, förstår att det blir frustrerande 😞❤️
  • Emzor1
    Anonym (Gravid) skrev 2024-10-26 07:54:11 följande:
    Varit gravid två gånger (varav en pågående) och bägge gångerna har jag blivit gravid med sista sexet fyra dagar före min ÄL 😅 när vi legat i ännu mer har det inte tagit sig.. så lustigt va? Haha

Skulle inte säga att chansen är körd! Ligg mer om ni kan och vill, annars så håller jag tummarna att det går som för mig! ❤️
    Det låter ju lovande! 🙏 Som tur är hade vi ett uppehåll på 2 dagar innan vi låg på cd17 (har hört att det ska vara gynnsamt för spermieantal, vet inte om det är en myt?) ???? Nu är äl redan förbi för min del, är på äl+4 idag, nu ligger vi ju mer av kärlek än runt äl då det känns så planerat, tack för att du skrev! Och stort grattis till din graviditet 😍❤️
  • Vallmo93

Jag är på cd 10 idag men brukar ha ÄL runt cd 17-19 så inte börjat testa ännu eller något.

Dock försöker jag även lära mig mer om mitt fertila sekret och nu på morgonen så var det rejält med glid och jag kunde även få upp det på fingrarna och ?dra ut det? kanske 5 centimeter. (Haha sorry info, men ni fattar).

För er som kan och går mycket på ert fertila sekret - hur långt innan ÄL brukar det komma? Kan det ha varit mycket nu på morgonen för att det samlats upp under natten?

• Anonym (Lantisen)
    Vallmo93 skrev 2024-10-26 08:51:25 följande:

Jag är på cd 10 idag men brukar ha ÄL runt cd 17-19 så inte börjat testa ännu eller något.

Dock försöker jag även lära mig mer om mitt fertila sekret och nu på morgonen så var det rejält med glid och jag kunde även få upp det på fingrarna och ?dra ut det? kanske 5 centimeter. (Haha sorry info, men ni fattar).

För er som kan och går mycket på ert fertila sekret - hur långt innan ÄL brukar det komma? Kan det ha varit mycket nu på morgonen för att det samlats upp under natten?

Undrar lite om det här jag också. Har ungefär lika men jag tror att vid ägglossningen blir det mycket tunnare och vattnigare. I veckan har jag haft tjockt, igår va det som vatten. Idag positivt test. Stämmer det? 
  • Lulemelon
    Siripiri skrev 2024-10-22 06:23:07 följande:
    Kul med riktigt bra ÄL-sekret 😃 
    Hur mycket rosenrot per dag tog du? 1 eller 2 tabletter? ☺️
    1 tablett om dagen bara ☺️
  • Supermario91
    Emzor1 skrev 2024-10-25 19:08:50 följande:
    Haha jag är med dig på den, har jag hållit mig i 4h känns det som att det ska läcka när som helst 😂 Jag förstår det! Hatar när man vaknar och känner att man måste kissa NU!

Ja okej! Men cd9 är ju inte jättelångt kvar heller, det kommer gå fort☺️ Lycka till med tempningen!

Ja det känns ganska långt men jag har lovat mannen att ta testet ihop denna gången, så jag kan inte smygtesta innan.. Hade nog gärna testat 1/11 men eftersom släkten kommer upp hit och ska bo här 1/11-3/11 känns det som dålig timing, vill kunna smälta det i lugn och ro oavsett resultat och inte gå ut och fira min födelsedag med tankarna snurrandes ????
    Ja men den där är svår! man Ska alltid ha BIM mitt i något galej! Kanske vore nice om du kan hålla dig då! Men svårt haha
Svar på tråden BIM November 2024