• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Emzor1
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-10-27 22:30:58 följande:

Åh hoppas på ett plus då! Vilken present det vore! 

Tack! Hoppas jag med, och att ni andra får ett plus också🙏
  • Anonym (Saltakatten)

ÄL+9 och jag känner av lite värk och hoppas såklart att det ska betyda nåt annat än att mensen är på gång 🙈 Brösten är lite ömmare också men ja, det kan ju vara pms också.

Skulle testa imorse men hann inte. Kanske ikväll men det kanske bara är helt bortkastat? Är så nyfiken 👀

• Anonym (En till)

Cd 11, första ligget som kan resultera i graviditet är gjort och LH verkar ha börjat stiga baserat på ÄL-testernas streck. Skulle tro att min ägglossning sker dag 14 denna månad baserat på streckets styrka samt flytningar haha. Mitt fertila sekret brukar nämligen endast fastna på toapapperet och det har inte blivit något sånt än.
    Tror att jag drabbats av svamp, någon som vet om det gör det svårare att bli gravid?😅

• Supermario91
    Emzor1 skrev 2024-10-27 21:14:38 följande:

Är nu på äl+5, jag och mannen bestämde oss för att vi tar ett prov på morgonen av min födelsedag (fredag) tillsammans, är då på äl+10.

Vi har några clearblue digital med veckoindikator, det står att de ska fungera upp till 5 dagar innan bim. Dock skiljer ju sig lutealfasen åt och de borde skriva ?från äl+?? istället för ?dagar innan bim?. Är det rimligt att testa på äl+10 med detta test? ☺️

Så spännande! på clearblue hemsida kan du söka på från vilken dag du kan testa baserat på bim och äl!

vet att de finns ett testa digitalt ultra tidigt 
  • Emzor1
    Supermario91 skrev 2024-10-28 12:17:45 följande:
    Så spännande! på clearblue hemsida kan du söka på från vilken dag du kan testa baserat på bim och äl!

vet att de finns ett testa digitalt ultra tidigt 
    Vilket bra tips - tack ska kolla upp😍 fick några clearblue veckoindikator av en kompis som inte ska ha fler barn, så tänkte använda de innan jag köper fler test men skulle det inte ta sig på 3 månader så ska jag kolla deras ultratidiga ☺️
  • eemmisss
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-10-28 08:23:12 följande:

Vill bara säga att här är jag precis likadan. Blöder till och från, från äl +2 fram till mensen, mest till så att säga. Det är ju totalt värdelöst. Har du kollat upp det nån gång? 

Jag har gjort det flera gånger men får inget svar. Har vart så här till och från hela mitt vuxna liv. Har dock tre barn så vi har ju lyckats bli gravida, men det har inte alltid varit lätt. 

Åh alltså det är så himla skönt att höra att man inte är ensam! Jag har googlat som en dåre men det står ju ingenting om mellanblödningar i just den delen av cykeln? Jag har kollat upp det, har haft det såhär i några år, även på p-piller. Bytte till hormonspiral som inte gjorde något bättre. Nu har jag inte ätit p-piller på ett år så det beror ju inte på p-pillerna.
    Cellprov har jag tagit gång på gång, en gång hade jag lätta cellförändringar som läkte ut av sig själv, annars ingenting. Kan inte fatta vad det är som är fel! Går i tankarna att söka för det igen men det verkar inte tas på allvar när någon har dessa problem.
    Fint att höra att du har kunnat bli gravid, ibland blir man orolig att det ska påverka fertiliteten när man blöder konstant.
  • TrueResolution

Alltså hörrni! Hoppas det är någon som kan känna med mig i detta! 

första barnet (nu 1.5år) tog tre år av försök och bara på sjunde försöket denna gången Så är ödmjuk MEN träffade svägerskans nyfödda bebis idag och det skreeeek i hela livmodern 😂 
    precis som föera andra fyller man år i November och hade ju varit dröm att plussa.. 🙄 Har testat diverse sägner, tabletter & annat skit genom åren men nu ska jag nog verkligen "bara" försöka vara glad och lycklig denna månad, köpa nya underkläder och teasa till mannen lite extra runt ägglossning, planera in någon extra dejt osv. Lite livskvalité helt enkelt. Tänker att det kan inte göra det sämre isf 😂 

Fått hem rosenrot som jag tänkte ta i tablettform med men första mensfria dagen idag, kan man börja imorgon eller är det "för sent" när man missat första veckan i cykeln tror ni? 
    Också laddat upp med massa ÄL-stickor igen samt clearblues digitala, måtte man inte missa stegringen denna månaden! 😄

Känns dock livsfarligt att hoppas varje månad för då blir liksom faller så mycket hårdare när det sedan är negativt 😭

• Annpor

Har aldrig fått en så tydligt lh ökning vid ägglossning förut. Av nyfikenhet, är det nån som vet om det har någon betydelse att få extra stark linje? Typ ?extra bra ägglossning?? osv. 

Dag 34 efter missfall. Håll tummarna för oss nu! 

• Annpor
    TrueResolution skrev 2024-10-28 20:28:59 följande:

Alltså hörrni! Hoppas det är någon som kan känna med mig i detta! 

första barnet (nu 1.5år) tog tre år av försök och bara på sjunde försöket denna gången Så är ödmjuk MEN träffade svägerskans nyfödda bebis idag och det skreeeek i hela livmodern 😂 
    precis som föera andra fyller man år i November och hade ju varit dröm att plussa.. 🙄 Har testat diverse sägner, tabletter & annat skit genom åren men nu ska jag nog verkligen "bara" försöka vara glad och lycklig denna månad, köpa nya underkläder och teasa till mannen lite extra runt ägglossning, planera in någon extra dejt osv. Lite livskvalité helt enkelt. Tänker att det kan inte göra det sämre isf 😂 

Fått hem rosenrot som jag tänkte ta i tablettform med men första mensfria dagen idag, kan man börja imorgon eller är det "för sent" när man missat första veckan i cykeln tror ni? 
    Också laddat upp med massa ÄL-stickor igen samt clearblues digitala, måtte man inte missa stegringen denna månaden! 😄

Känns dock livsfarligt att hoppas varje månad för då blir liksom faller så mycket hårdare när det sedan är negativt 😭

Jag skulle nog bara köra på med rosenrot ändå! Tror inte det har någon betydelse om man missat nån/några dagar efter mens 😌
  • Pandan14
    Emzor1 skrev 2024-10-28 12:41:21 följande:
    Vilket bra tips - tack ska kolla upp😍 fick några clearblue veckoindikator av en kompis som inte ska ha fler barn, så tänkte använda de innan jag köper fler test men skulle det inte ta sig på 3 månader så ska jag kolla deras ultratidiga ☺️
    Tänk på att de med veckoindikador mäter en högre dos = kan bli negativt även om de är positivt 
Svar på tråden BIM November 2024