• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Emzor1
    Pandan14 skrev 2024-10-28 21:42:22 följande:
    Tänk på att de med veckoindikador mäter en högre dos = kan bli negativt även om de är positivt 
    Tack! Jag tänker att först när mensen kommer är hoppet ute 😅 Hur går det för dig annars? Har du fått positivt på äl-test än? ☺️
  • Anonym (Saltakatten)

Onödigt att testa ikväll men kunde inte låta bli. Hade ett ynka testa tidigt hemma. Kunde skymta ett streck i visst ljus men svårt att få på bild. Ser nog i syne 😆

Imorrn är en ny dag, nytt test 😄

• Anonym (Saltakatten)
    Annpor skrev 2024-10-28 21:28:52 följande:

Har aldrig fått en så tydligt lh ökning vid ägglossning förut. Av nyfikenhet, är det nån som vet om det har någon betydelse att få extra stark linje? Typ ?extra bra ägglossning?? osv. 

Dag 34 efter missfall. Håll tummarna för oss nu! 

Kul med hög stegring 👏🏻 Hoppas det betyder dunderägg. 
  • Pandan14
    Emzor1 skrev 2024-10-28 21:56:07 följande:
    Tack! Jag tänker att först när mensen kommer är hoppet ute 😅 Hur går det för dig annars? Har du fått positivt på äl-test än? ☺️
    Det är så sant! Förra cykeln gav jag inte ens upp när den kom utan va tvungen o testa en gång till 😳 ja!! fick positivt i söndags! vi myste till de på lördagen och igår så tänker att vi har gjort allt för att maxa våra chanser! nu börjar bara den evighetslånga väntan 🥲
  • Anonym (Lantisen)
    eemmisss skrev 2024-10-28 20:07:34 följande:
    Åh alltså det är så himla skönt att höra att man inte är ensam! Jag har googlat som en dåre men det står ju ingenting om mellanblödningar i just den delen av cykeln? Jag har kollat upp det, har haft det såhär i några år, även på p-piller. Bytte till hormonspiral som inte gjorde något bättre. Nu har jag inte ätit p-piller på ett år så det beror ju inte på p-pillerna.
    Cellprov har jag tagit gång på gång, en gång hade jag lätta cellförändringar som läkte ut av sig själv, annars ingenting. Kan inte fatta vad det är som är fel! Går i tankarna att söka för det igen men det verkar inte tas på allvar när någon har dessa problem.
    Fint att höra att du har kunnat bli gravid, ibland blir man orolig att det ska påverka fertiliteten när man blöder konstant.

Jag har också haft det trots piller och hormonspiral, det enda som funkar på mig är p-ring. Jag har också ätit gulkroppshormon, Provera, som hjälpte en månad, sen va det likadant igen. Det är ju nu när jag vill bli gravid som det är jobbigt, när jag inte kan ha mina nuvaring som jag annars brukar. Äl i lördags/söndags kanske och började blöda redan igår! Totalt värdelöst. 

Jag tycker absolut du ska söka. Men jag håller helt med, det är inte så att nån tycker synd om en för det här. 😂🙈 Det förstör ju liksom sexlivet också. Här har vi ungefär en vecka lite drygt på oss på en hel månad. 

• Drömmenomentrio
    Anonym (Saltakatten) skrev 2024-10-28 22:10:16 följande:

Onödigt att testa ikväll men kunde inte låta bli. Hade ett ynka testa tidigt hemma. Kunde skymta ett streck i visst ljus men svårt att få på bild. Ser nog i syne 😆

Imorrn är en ny dag, nytt test 😄

Tycker mig skymta ett streck! Hur såg det ut idag?😍
  • Anonym (Saltakatten)
    Drömmenomentrio skrev 2024-10-29 09:23:00 följande:
    Tycker mig skymta ett streck! Hur såg det ut idag?😍
    Idag hade jag bara ett vanligt gravtest, det jag tog igår var ett testa tidigt men hade bara ett sånt kvar.

Såhär ser dagens ut, fortfarande knappt synligt 🙈 och svårt att få en bra bild. Får tålmodigt vänta. ÄL+10 idag så tidigt än.

• Drömmenomentrio
    Anonym (Saltakatten) skrev 2024-10-29 09:55:15 följande:
    Idag hade jag bara ett vanligt gravtest, det jag tog igår var ett testa tidigt men hade bara ett sånt kvar.

Såhär ser dagens ut, fortfarande knappt synligt 🙈 och svårt att få en bra bild. Får tålmodigt vänta. ÄL+10 idag så tidigt än.

Fast man ser ju ett svagt streck! Åh 😍
  • Anonym (En till)

Hoppla, här blev det visst positivt på CD 12. det gick fort denna gången! Då blir nog mitt BIM någon dag tidigare! Hoppas ägget har hunnit mogna 😅🥹
  • Anonym (En till)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2024-10-29 09:55:15 följande:

Det här skulle jag säga är positivt!!!! Har vi fått vårt första plus i tråden?!😍
Svar på tråden BIM November 2024