• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Pandan14
    Anonym (En till) skrev 2024-10-30 20:48:38 följande:
    För mig stiger det 0,3-0,5 eftr ÄL 😃
    Så egentligen är inte tempobeteckning för mig eftersom de ser ut som de gör?
  • Pandan14
    Anonym (En till) skrev 2024-10-30 20:48:38 följande:
    För mig stiger det 0,3-0,5 eftr ÄL 😃
    För mig diffar de ju betydligt mer än så typ varje dag.. blir svårt o veta när de är pga äl som de stiger då 🥲🥲 får väl nöja mig med att tro att de har vart en äl 🤷🏽?♀️
  • Anonym (K Anonym)

Hade ägglossning 18/10, bim beräknad mellan 30-2 oktober/november. 

Jag har testat med apotek hjärtat, cb early x2 och graviditetskollen och alla har gett svaga svaga streck, tror ni så många kan ge spökstreck? 💞

Symtom: 
    Ömmande/kliande bröst & bröstvårtor
    Tydligare blodådror på brösten 
    Stickande i magen 6 dagar efter äl & därefter molande värk i magen
    Huvudvärk till och från
    Flytningar, allt från slemmiga, vattniga, krämiga och torrt
    Minimal rosa flytning som varade en timme igår (äl+11) nidblödning kanske eller blödande livmodertapp efter sex? 

• mothertotwo

Hej tjejer! 

Fick min mens den 21/10, men den startade lite med rosa flytning den 20/10. Jag är ganska chockad över en sak. Har precis slutat blöda. Jag har blött i nästan 1,5 vecka. Hur är det ens möjligt? Aldrig varit med om det innan. Vet någon om det påverkar ens menscykel på något sätt eller det är strunt samma? Brukar ha mens 3-5 dagar.  

• Emzor1
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-10-30 20:54:07 följande:

Hade ägglossning 18/10, bim beräknad mellan 30-2 oktober/november. 

Jag har testat med apotek hjärtat, cb early x2 och graviditetskollen och alla har gett svaga svaga streck, tror ni så många kan ge spökstreck? 💞

Symtom: 
    Ömmande/kliande bröst & bröstvårtor
    Tydligare blodådror på brösten 
    Stickande i magen 6 dagar efter äl & därefter molande värk i magen
    Huvudvärk till och från
    Flytningar, allt från slemmiga, vattniga, krämiga och torrt
    Minimal rosa flytning som varade en timme igår (äl+11) nidblödning kanske eller blödande livmodertapp efter sex? 

Vad spännande att du är så nära bim!
    Min bim är flyttad till 3/11, men jag har i princip 0 symtom, inte ens pms 😅

Låter ju lovande! Även om det inte är en nidis är det vanligt att få rosa flytningar efter sex vid graviditet då slemhinnorna blir skörare, precis som man lättare börjar blöda i tandköttet ☺️ Jag fick rosa flytningar efter varje gång vi hade sex när jag var gravid med sonen ☺️
  • Anonym (K Anonym)
    Emzor1 skrev 2024-10-30 20:59:18 följande:

Låter ju lovande! Även om det inte är en nidis är det vanligt att få rosa flytningar efter sex vid graviditet då slemhinnorna blir skörare, precis som man lättare börjar blöda i tandköttet ☺️ Jag fick rosa flytningar efter varje gång vi hade sex när jag var gravid med sonen ☺️

Ja! Det är ju snart det med, inte alla som känner innan bim heller. Jag kände tidigt min förra graviditet också men det är ju så individuellt 💞

Mina flytningar har varit blöta idag och haft som mensvärk men nu har det släppt, trodde verkligen mensen skulle komma men hittills ingenting! Känns som den inte ska komma just nu. Min förra cykel kom mensen just på denna dagen! 

Precis därför jag tänker att det kan vara ett symtom, var verkligen super lite, inte ens en femkrona 🥰

• Anonym (K Anonym)
    mothertotwo skrev 2024-10-30 20:54:16 följande:

Hej tjejer! 

Fick min mens den 21/10, men den startade lite med rosa flytning den 20/10. Jag är ganska chockad över en sak. Har precis slutat blöda. Jag har blött i nästan 1,5 vecka. Hur är det ens möjligt? Aldrig varit med om det innan. Vet någon om det påverkar ens menscykel på något sätt eller det är strunt samma? Brukar ha mens 3-5 dagar.  

Vad tråkigt att höra, beklagar! 😪

Jag tycker det låter som att det kan ha varit en kemisk graviditet, dvs väldigt tidigt missfall.
  • Pandan14
    Emzor1 skrev 2024-10-30 20:59:18 följande:

Så har de vart båda gångerna jag har vart gravid, inte känner någonting och därför blivit jätte chockad! vi alla andra gånger när jag haft massa symtom har mensen alltid kommit 😳 att inte ha pms Är ju ett jättebra symtom, ingen pms= fortfarande höga halter av progesteron 
  • Emzor1
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-10-30 21:09:56 följande:

Ja! Det är ju snart det med, inte alla som känner innan bim heller. Jag kände tidigt min förra graviditet också men det är ju så individuellt 💞

Mina flytningar har varit blöta idag och haft som mensvärk men nu har det släppt, trodde verkligen mensen skulle komma men hittills ingenting! Känns som den inte ska komma just nu. Min förra cykel kom mensen just på denna dagen! 

Precis därför jag tänker att det kan vara ett symtom, var verkligen super lite, inte ens en femkrona 🥰

Ja så är det ju🙏 Enda symtomet jag har/haft är att det ?pirrat?/svidit i livmodern, Nästan som urinvägsinfektionkänsla fast i livmodern men det kan bero på annat med ☺️

Hade knappt symtom med sonen tills v.8 någonstans, så än är hoppet inte ute🤞

det låter som en graviditet och graviditetstesten! hoppas vi får höra om ett stort plus här nu i dagarna från dig då 😍 
  • Anonym (En till)
    mothertotwo skrev 2024-10-30 20:54:16 följande:

Hej tjejer! 

Jag hade så en gång i somras. Det var efter en cykel på endast 24 dagar och då blödde jag i ca 10 dagar. vi försökte inte då men kanske ändå hade sex nära ägglossningen, jag minns inte. Kan ju ev ha varit ett supertidigt missfall. Har också alltid mens typ 4-5 dagar.
Svar på tråden BIM November 2024