• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Emzor1
    Pandan14 skrev 2024-10-30 21:16:59 följande:
    Så har de vart båda gångerna jag har vart gravid, inte känner någonting och därför blivit jätte chockad! vi alla andra gånger när jag haft massa symtom har mensen alltid kommit 😳 att inte ha pms Är ju ett jättebra symtom, ingen pms= fortfarande höga halter av progesteron 
    Får ju hoppas! 🙏 Jag vet att jag vid både missfallet och med sonen fick väldigt varma rosiga kinder men var sval resten av kroppen, men det var först efter jag hade plussat..

visste inte att utebliven pms berodde på höga halter av progesteron, där lärde du mig något nytt! ☺️ Vi får väl se om pmsen kommer imorgon som ett brev på posten, kanske jinxat det nu 😅
  • Anonym (En till)
    Pandan14 skrev 2024-10-30 20:13:31 följande:
    Testa typ samma tid varje morgon innan jag går upp eller nånting.. bifogar en bild på hur det ser ut hitils.. tror att nått måste ha blivit fel en dag som påverkar hela 
    Hmm nej här kan jag inte utlösa huruvida ägglossning har skett iaf?
  • Pandan14
    Emzor1 skrev 2024-10-30 21:20:42 följande:
    Får ju hoppas! 🙏 Jag vet att jag vid både missfallet och med sonen fick väldigt varma rosiga kinder men var sval resten av kroppen, men det var först efter jag hade plussat..

visste inte att utebliven pms berodde på höga halter av progesteron, där lärde du mig något nytt! ☺️ Vi får väl se om pmsen kommer imorgon som ett brev på posten, kanske jinxat det nu 😅
    Det hoppas vi verkligen inte! Har verkligen för mig att jag har läst/hört (kan vart jonna lundells bok pms-kossan)  att kroppen reagerar på att progesteron halten sjunker så fort. ska ni forfarande testa på fredag eller blir de framskjutet till söndag?
  • Anonym (K Anonym)
    Emzor1 skrev 2024-10-30 21:18:13 följande:
    Ja så är det ju🙏 Enda symtomet jag har/haft är att det ?pirrat?/svidit i livmodern, Nästan som urinvägsinfektionkänsla fast i livmodern men det kan bero på annat med ☺️

Hade knappt symtom med sonen tills v.8 någonstans, så än är hoppet inte ute🤞

det låter som en graviditet och graviditetstesten! hoppas vi får höra om ett stort plus här nu i dagarna från dig då 😍 

Det har jag också haft! 

Ja men dåså, då får det bli en liten överraskning om det blir ett plus! 🥰 

Man kan ju hoppas, känns lite 50/50! Alla testen har varit väldigt svaga, i form av en skugga typ. Men känns konstigt att få så många skuggstreck tycker jag 😅

• Pandan14
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-10-30 21:28:44 följande:

Det har jag också haft! 

Ja men dåså, då får det bli en liten överraskning om det blir ett plus! 🥰 

Man kan ju hoppas, känns lite 50/50! Alla testen har varit väldigt svaga, i form av en skugga typ. Men känns konstigt att få så många skuggstreck tycker jag 😅

hade sprungit till närmsta apotek och köpt ett digitalt om de hade var jag 🙈
  • Emzor1
    Pandan14 skrev 2024-10-30 21:26:43 följande:
    Det hoppas vi verkligen inte! Har verkligen för mig att jag har läst/hört (kan vart jonna lundells bok pms-kossan)  att kroppen reagerar på att progesteron halten sjunker så fort. ska ni forfarande testa på fredag eller blir de framskjutet till söndag?
    osäker faktiskt, funderar på att testa på lördagen då familjen valt att komma först vid lunchtid lördag och sova här tills söndagen istället då det blev så sent för dem att åka efter jobbet på fredag.. Vill ju ta ett digitalt cb med veckoindindikator så då känns äl+10 som det tidigaste laget????
  • Pandan14
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-10-30 21:33:04 följande:

Ser ni? 

Jag tycker mig kunna skymt ett svaaaagt sträck på de nedersta testet 😍
  • h4llon1

Sen på bollen här ???? 

Försöker för ett syskon till vär 2,5åring, kört finska rycket sen förlossningen 😂 (även innan, så ungen blev till) 
    Började förra månaden men inte direkt helhjärtat. Nu har vi dock legat i runt äl! 

Hade en väldigt lång föregående cykel, 39 dagar, aldrig hänt innan. fick även positivt på ett CB tidigt då, som måste varit falskt positivt. 

Enligt Flo hade jag äl 23/10 men enligt hälsa på iphone någon gång mellan 23-28. flo visar bim 7/11 hälsa möjlig dag för mens 5/11, förväntad dag 10/11 ????

• Pandan14
    Emzor1 skrev 2024-10-30 21:34:20 följande:
    osäker faktiskt, funderar på att testa på lördagen då familjen valt att komma först vid lunchtid lördag och sova här tills söndagen istället då det blev så sent för dem att åka efter jobbet på fredag.. Vill ju ta ett digitalt cb med veckoindindikator så då känns äl+10 som det tidigaste laget????
    Ahaa förstår, det är ju bättre i vänta så länge de går om du vill ha de med veckoindikagor eftersom de mäter 25 enheter, är din lutealfas 11 dagar? Men det går säkert superbra! Håller alla tummar ❤️
Svar på tråden BIM November 2024