• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Vallmo93
    Emlan93 skrev 2024-10-30 13:29:55 följande:
    Ja okej! :) ja men visst är det intressant, men ja man vrider och vänder på graferna!

Spännande!! det kommer! men alltid segt att vänta.. Jag har inte kört ÄL-tester nu. Men kanske ska göra det nästa månad, upplever också att mina cykler ter sig väldigt olika ändå i symptom både före och efter ÄL även om jag har regelbunden cykel. det är också segt 😅

är det första barnet ni försöker med? :)
    Ja verkligen! Första barnet ja, så det är även nytt att hitta ?fertila? känningar, när man gått hela livet och skyddat sig 😅 har du/ni barn sedan tidigare?

Nu fick jag faktiskt fast gubbe på ÄL-testet under eftermiddagen 😍 så får se om det blir ägglossnings imorgon eller fredag (förhoppningsvis). Första försöket också så har egentligen inga alltför stora förhoppningar på att det ska bli något första tillfället 😄
  • eemmisss

Hann inte ens komma in i november innan mensen knackade på :( Ett par dagar tidigt, vilket aldrig brukar hända annars. Om något kan den vara några dagar sen. Får väl se om jag hinner med någon bim i november, flo appen säger 30/11 så det är väl gränsfall! Stort lycka till till alla er andra ❤️

• Pandan14

Har ännu en fråga 🙋🏽?♀️ 

ni som tempar, hur ser era diagram ut? tycker min ser så skum ut.. för vad jag har förstått de som så ska badtemperatur vara typ samma hela tiden och sen efter äl så ska den gå upp och hålla sig uppe? Med hur mycket brukar de öka? Är första månaden jag tempar o tycker bara de e helskumt hittills 

• Anonym (Saltakatten)
    Pandan14 skrev 2024-10-30 19:46:28 följande:

Har ännu en fråga 🙋🏽?♀️ 

ni som tempar, hur ser era diagram ut? tycker min ser så skum ut.. för vad jag har förstått de som så ska badtemperatur vara typ samma hela tiden och sen efter äl så ska den gå upp och hålla sig uppe? Med hur mycket brukar de öka? Är första månaden jag tempar o tycker bara de e helskumt hittills 

Min temp är rätt stabil men tempen är ju sällan exakt samma hela tiden, går lite upp och ner, men det där är väldigt individuellt. Men före ÄL ska tempen vara lägre och när ÄL skett så är temperaturerna högre. Det kan fortfarande svaja lite upp och ner, kanske att det tvärt sjunker, sen stiger men temperaturerna efter ÄL är ändå högre 😊 Min temp före ÄL är ungefär 36,5 och stiger efter ÄL till 36,8-36,9. Nu när jag plussat så ligger tempen strax över 37 och så hög temp har jag aldrig haft alla de andra cyklerna då jag inte varit gravid. 

Gäller att sova ungefär lika många timmar varje natt, eller testa ungefär samma tid och testa direkt, inte ens kliva upp ur sängen. 
  • Pandan14
    Anonym (Saltakatten) skrev 2024-10-30 20:01:10 följande:
    Min temp är rätt stabil men tempen är ju sällan exakt samma hela tiden, går lite upp och ner, men det där är väldigt individuellt. Men före ÄL ska tempen vara lägre och när ÄL skett så är temperaturerna högre. Det kan fortfarande svaja lite upp och ner, kanske att det tvärt sjunker, sen stiger men temperaturerna efter ÄL är ändå högre 😊 Min temp före ÄL är ungefär 36,5 och stiger efter ÄL till 36,8-36,9. Nu när jag plussat så ligger tempen strax över 37 och så hög temp har jag aldrig haft alla de andra cyklerna då jag inte varit gravid. 

Gäller att sova ungefär lika många timmar varje natt, eller testa ungefär samma tid och testa direkt, inte ens kliva upp ur sängen. 
    Testa typ samma tid varje morgon innan jag går upp eller nånting.. bifogar en bild på hur det ser ut hitils.. tror att nått måste ha blivit fel en dag som påverkar hela 
  • Anonym (Lantisen)

Alltså jag är såå imponerad av er som tempar. Att sova ungefär lika länge varje natt, hur klarar man ens det? 😅 Själv ligger jag ju vaken ibland på kvällar och sover typ 5-6 timmar, medan andra nätter sover jag 7-8. 
    Tycker ni är duktiga! 

• Pandan14
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-10-30 20:14:14 följande:

Alltså jag är såå imponerad av er som tempar. Att sova ungefär lika länge varje natt, hur klarar man ens det? 😅 Själv ligger jag ju vaken ibland på kvällar och sover typ 5-6 timmar, medan andra nätter sover jag 7-8. 
    Tycker ni är duktiga! 

Det är inte så lätt 😂 håller med dig, har en son som vaknar väldigt mycket i perioder o stör sömnen bland annat, ville prova o temps och se hur det är men som de ser ut hittills så är de nog inget för mig med så stora toppar o dippar, känns inte som de ska va så 😂
  • Anonym (Syskonlängtan)

Har ännu en fråga 🙋🏽?♀️ 

Är också helt ny på trampande.. men min graf ser ut såhär 😅
  • Anonym (En till)

Har ännu en fråga 🙋🏽?♀️ 

För mig stiger det 0,3-0,5 eftr ÄL 😃
  • Anonym (En till)
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-10-30 20:14:14 följande:

Tycker ni är duktiga! 

Haha jag är rutinmänniska ut i fingerspetsarn, tror det bidrar 😂😂😂
Svar på tråden BIM November 2024