• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Siripiri
    TrueResolution skrev 2024-10-28 20:28:59 följande:

Alltså hörrni! Hoppas det är någon som kan känna med mig i detta! 

första barnet (nu 1.5år) tog tre år av försök och bara på sjunde försöket denna gången Så är ödmjuk MEN träffade svägerskans nyfödda bebis idag och det skreeeek i hela livmodern 😂 
    precis som föera andra fyller man år i November och hade ju varit dröm att plussa.. 🙄 Har testat diverse sägner, tabletter & annat skit genom åren men nu ska jag nog verkligen "bara" försöka vara glad och lycklig denna månad, köpa nya underkläder och teasa till mannen lite extra runt ägglossning, planera in någon extra dejt osv. Lite livskvalité helt enkelt. Tänker att det kan inte göra det sämre isf 😂 

Fått hem rosenrot som jag tänkte ta i tablettform med men första mensfria dagen idag, kan man börja imorgon eller är det "för sent" när man missat första veckan i cykeln tror ni? 
    Också laddat upp med massa ÄL-stickor igen samt clearblues digitala, måtte man inte missa stegringen denna månaden! 😄

Känns dock livsfarligt att hoppas varje månad för då blir liksom faller så mycket hårdare när det sedan är negativt 😭

Alltså hur Många är vi inte nu som fyller år i november i denna tråden?! 😁
    (gilla detta inlägget om du fyller år i november )

Kör på rosenrot tänker jag 😃 jag började på CD2 eller 3. 

Mm det gör ju de men tror man måste försöka vara positiv♥️ 

• Anonym (Saltakatten)
    Anonym (En till) skrev 2024-10-29 10:25:55 följande:
    Det här skulle jag säga är positivt!!!! Har vi fått vårt första plus i tråden?!😍
    OMG om det är positivt 🥹🙏🏻 Vi har försök rätt länge, hade varit så kul om det ville bli plus nångång. Får avvakta och se. Har inga förhoppningar egentligen, inga känningar. Är dyngförkyld 😅
  • Anonym (Saltakatten)
    Drömmenomentrio skrev 2024-10-29 10:13:57 följande:
    Fast man ser ju ett svagt streck! Åh 😍
    🥹💕🙏🏻 Jag blir lite extra hoppfull att nån annan kan se och inte bara jag. Får snällt avvakta och testa igen och hoppas på stegring 😅
  • eemmisss
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-10-29 06:15:43 följande:

Jag har också haft det trots piller och hormonspiral, det enda som funkar på mig är p-ring. Jag har också ätit gulkroppshormon, Provera, som hjälpte en månad, sen va det likadant igen. Det är ju nu när jag vill bli gravid som det är jobbigt, när jag inte kan ha mina nuvaring som jag annars brukar. Äl i lördags/söndags kanske och började blöda redan igår! Totalt värdelöst. 

Jag tycker absolut du ska söka. Men jag håller helt med, det är inte så att nån tycker synd om en för det här. 😂🙈 Det förstör ju liksom sexlivet också. Här har vi ungefär en vecka lite drygt på oss på en hel månad. 

Jag ska ha p-ring i åtanke när det blir aktuellt! Ja det är verkligen helt värdelöst. Min vanliga mens är ganska kort som tur är och jag har en cykel på ca 34 dagar så jag har väl två veckor utan blödningar generellt. Vi borde fasen få mängdrabatt på mensskydd 👀
  • Yasen
    Anonym (Saltakatten) skrev 2024-10-29 09:55:15 följande:
    Idag hade jag bara ett vanligt gravtest, det jag tog igår var ett testa tidigt men hade bara ett sånt kvar.

Såhär ser dagens ut, fortfarande knappt synligt 🙈 och svårt att få en bra bild. Får tålmodigt vänta. ÄL+10 idag så tidigt än.

Alltså, jag ser ett streck ändå??? Spring och köp ett till testa tidigt? ????????
  • Anonym (En till)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2024-10-29 11:23:45 följande:
    OMG om det är positivt 🥹🙏🏻 Vi har försök rätt länge, hade varit så kul om det ville bli plus nångång. Får avvakta och se. Har inga förhoppningar egentligen, inga känningar. Är dyngförkyld 😅
    jag tror verkligen att det är positivt!!! Hade testat redan ikväll igen om jag var du 😂 jag har haft så svagt och varit gravid!!!
  • Anonym (Lantisen)
    eemmisss skrev 2024-10-29 12:20:31 följande:
    Jag ska ha p-ring i åtanke när det blir aktuellt! Ja det är verkligen helt värdelöst. Min vanliga mens är ganska kort som tur är och jag har en cykel på ca 34 dagar så jag har väl två veckor utan blödningar generellt. Vi borde fasen få mängdrabatt på mensskydd 👀

Ja det har verkligen räddat mig! Jag kan stoppa in en när som under blödningarna och dom slutar efter ca två dagar.

Min är inte heller så lång men en cykel på 27-28 dagar. Så det är väl därför som min lutellfas är lite kortare.
    Håller med! Det är ju inte billigt! 

• Anonym (Lantisen)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2024-10-28 22:10:16 följande:

Onödigt att testa ikväll men kunde inte låta bli. Hade ett ynka testa tidigt hemma. Kunde skymta ett streck i visst ljus men svårt att få på bild. Ser nog i syne 😆

Imorrn är en ny dag, nytt test 😄

Testa igen så vi får veta 😍

• Anonym (Tredje)

Anonym (Saltakatten) skrev 2024-10-29 11:26:53 följande:
    🥹💕🙏🏻 Jag blir lite extra hoppfull att nån annan kan se och inte bara jag. Får snällt avvakta och testa igen och hoppas på stegring 😅
    Så såg mitt gravtest ut. Tog ett testa tidigt digitalt med clearblue på eftermiddags kiss och fick gravid. Helt sjukt. Bifogar bilder nedan 😁
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Tredje) skrev 2024-10-29 13:48:10 följande:

Så såg mitt gravtest ut. Tog ett testa tidigt digitalt med clearblue på eftermiddags kiss och fick gravid. Helt sjukt. Bifogar bilder nedan 😁
    Helt otroligt, stort grattis till dig 😍❤️🥳

Har ett digitalt här hemma (dock ej testa tidigt) som jag tänkt spara och ta om jag får tydligare streck. Vill fasiken inte se texten inte gravid så vågar inte ta det 🙈 
Svar på tråden BIM November 2024