Inlägg från: Anonym (Saltakatten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Saltakatten)

BIM November 2024

Hej tråden. Jag har precis börjat följa er så är väl dags att joina er i väntan på plusset 😄

Jag är på ÄL+8 idag och har BIM 1/11. Har känt av lite värk i magen, stramt liksom. Lite ömma bröst. Är som vanligt tror jag, jag känner nog efter lite extra mycket tror jag. 

Nån fler som kommit en bit efter ÄL? Hur mår ni? Kommer ni testa tidigt eller har ni is i magen? 

• Anonym (Saltakatten)
    Lulemelon skrev 2024-10-27 19:05:09 följande:

Jag är på ÄL+7 idag och har BIM på samma dag som dig, 1/11. Detta är vårt 6e försök och första barnet. Känner ingenting speciellt och vågar inte läsa in för mycket när det sticker till någonstans. Har varit skengravid för många gånger 😂😒

Jag har absolut noll is i magen och har redan börjat testa 😅 men det är ju lite spännande även om alla blanka svar är tråkiga. 

Har du börjat testa?

Jag hoppas vi får vårt plus snart! 

Kul, äntligen så närmar sig BIM så man kan smygtesta 😄 Jag kommer absolut testa snart. ÄL+10 känns rimligt, borde kunna visa nåt. Har inte testat tidigare än så förut. 

Vi har nog också försökt omkring 6 gånger, har inte riktigt koll, men vi har två barn. Hoppas på en sista pusselbit 🥰 

• Anonym (Saltakatten)
    Emzor1 skrev 2024-10-27 21:14:38 följande:

Är nu på äl+5, jag och mannen bestämde oss för att vi tar ett prov på morgonen av min födelsedag (fredag) tillsammans, är då på äl+10.

Vi har några clearblue digital med veckoindikator, det står att de ska fungera upp till 5 dagar innan bim. Dock skiljer ju sig lutealfasen åt och de borde skriva ?från äl+?? istället för ?dagar innan bim?. Är det rimligt att testa på äl+10 med detta test? ☺️

Åååh vilken fin present det skulle kunna bli, håller tummarna. Jag har också tänkt på det här med att testa x antal dagar för BIM, jag som har lite kortare lutealfas lär ju aldrig få plus allt för många dagar före BIM. Då har ju ägget knappt fäst 🙈 

En hel del får ju positivt ÄL+10, men långt ifrån alla. 
  • Anonym (Saltakatten)

ÄL+9 och jag känner av lite värk och hoppas såklart att det ska betyda nåt annat än att mensen är på gång 🙈 Brösten är lite ömmare också men ja, det kan ju vara pms också.

Skulle testa imorse men hann inte. Kanske ikväll men det kanske bara är helt bortkastat? Är så nyfiken 👀

• Anonym (Saltakatten)

Onödigt att testa ikväll men kunde inte låta bli. Hade ett ynka testa tidigt hemma. Kunde skymta ett streck i visst ljus men svårt att få på bild. Ser nog i syne 😆

Imorrn är en ny dag, nytt test 😄

• Anonym (Saltakatten)
    Annpor skrev 2024-10-28 21:28:52 följande:

Har aldrig fått en så tydligt lh ökning vid ägglossning förut. Av nyfikenhet, är det nån som vet om det har någon betydelse att få extra stark linje? Typ ?extra bra ägglossning?? osv. 

Dag 34 efter missfall. Håll tummarna för oss nu! 

Kul med hög stegring 👏🏻 Hoppas det betyder dunderägg. 
  • Anonym (Saltakatten)
    Drömmenomentrio skrev 2024-10-29 09:23:00 följande:
    Tycker mig skymta ett streck! Hur såg det ut idag?😍
    Idag hade jag bara ett vanligt gravtest, det jag tog igår var ett testa tidigt men hade bara ett sånt kvar.

Såhär ser dagens ut, fortfarande knappt synligt 🙈 och svårt att få en bra bild. Får tålmodigt vänta. ÄL+10 idag så tidigt än.

• Anonym (Saltakatten)
    Anonym (En till) skrev 2024-10-29 10:25:55 följande:
    Det här skulle jag säga är positivt!!!! Har vi fått vårt första plus i tråden?!😍
    OMG om det är positivt 🥹🙏🏻 Vi har försök rätt länge, hade varit så kul om det ville bli plus nångång. Får avvakta och se. Har inga förhoppningar egentligen, inga känningar. Är dyngförkyld 😅
  • Anonym (Saltakatten)
    Drömmenomentrio skrev 2024-10-29 10:13:57 följande:
    Fast man ser ju ett svagt streck! Åh 😍
    🥹💕🙏🏻 Jag blir lite extra hoppfull att nån annan kan se och inte bara jag. Får snällt avvakta och testa igen och hoppas på stegring 😅
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Tredje) skrev 2024-10-29 13:48:10 följande:

Så såg mitt gravtest ut. Tog ett testa tidigt digitalt med clearblue på eftermiddags kiss och fick gravid. Helt sjukt. Bifogar bilder nedan 😁
    Helt otroligt, stort grattis till dig 😍❤️🥳

Har ett digitalt här hemma (dock ej testa tidigt) som jag tänkt spara och ta om jag får tydligare streck. Vill fasiken inte se texten inte gravid så vågar inte ta det 🙈 
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-10-29 13:21:56 följande:

Testa igen så vi får veta 😍

Har tagit ett vanligt gravtest idag (finns bild i flödet), supersvagt så avvaktar och får hoppas på ännu starkare imorrn 😬🙏🏻 
  • Anonym (Saltakatten)

Det här med att vänta och ha tålamod 🙈😂 Tog detta nu i eftermiddag. Tycker det är starkare än det jag tog imorse. Men nu får jag ge mig och sluta slösa test och sluta spamma er med bilder på gravtest 🙈

• Anonym (Saltakatten)
    Barnlängtan2024 skrev 2024-10-29 16:28:36 följande:

Ni som har plussat STORT GRATTIS!!❤️❤️
    när hade ni ägglossning och beräknad mens?? 

Jag vågar inte ropa ut att jag plussat än, för svaga streck/inbillning? 🙈 Men jag är på ÄL+10 och har BIM 1/11.
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Tredje) skrev 2024-10-29 16:35:43 följande:
    Där ser man ju ett tydligt streck! Grattis!

😱 Du tror det är på riktigt och inget spök?

Usch, vad jag är skeptisk, men tror jag blivit det då jag typ tappat hoppet om att få ett positivt test då vi försökt så länge. OMG om det är på riktigt 🥹🥰❤️🙏🏻 

• Anonym (Saltakatten)
    Vallmo93 skrev 2024-10-29 16:42:19 följande:

Tycker mig skymtat på alla dina test men detta var ju ett tydligt starkare streck! Så kul och grattis! 😍😍

🥹❤️ Åååh vad jag hoppas ni alla har rätt 🙏🏻
    Vågar inte själv ropa hej än.
  • Anonym (Saltakatten)

Morgonens test. Fortfarande klent men jag känner mig iaf säker på att jag inte inbillar mig utan faktiskt ser två streck 😂 Väntan på starkare utslag fortsätter, kanske att jag hinner köpa ett digitalt senare idag.

Hoppas det går bra för er andra 💕

• Anonym (Saltakatten)
    Pandan14 skrev 2024-10-30 19:46:28 följande:

Har ännu en fråga 🙋🏽?♀️ 

ni som tempar, hur ser era diagram ut? tycker min ser så skum ut.. för vad jag har förstått de som så ska badtemperatur vara typ samma hela tiden och sen efter äl så ska den gå upp och hålla sig uppe? Med hur mycket brukar de öka? Är första månaden jag tempar o tycker bara de e helskumt hittills 

Min temp är rätt stabil men tempen är ju sällan exakt samma hela tiden, går lite upp och ner, men det där är väldigt individuellt. Men före ÄL ska tempen vara lägre och när ÄL skett så är temperaturerna högre. Det kan fortfarande svaja lite upp och ner, kanske att det tvärt sjunker, sen stiger men temperaturerna efter ÄL är ändå högre 😊 Min temp före ÄL är ungefär 36,5 och stiger efter ÄL till 36,8-36,9. Nu när jag plussat så ligger tempen strax över 37 och så hög temp har jag aldrig haft alla de andra cyklerna då jag inte varit gravid. 

Gäller att sova ungefär lika många timmar varje natt, eller testa ungefär samma tid och testa direkt, inte ens kliva upp ur sängen. 
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-10-30 22:18:22 följande:

Har så vattniga flytningar just nu!! Brukar ni ha vattniga precis innan mens? 

Jag plussade idag och har vattniga flytningar 😏
  • Anonym (Saltakatten)
    Pandan14 skrev 2024-10-31 07:31:55 följande:
    Stort grattis till plusset 😍😍
    Tack 🥰

Haft svaga plus 2-3 dagar men nu blev det tydligt och det står GRAVID på digitala 😍

Håller tummarna att det strösslas många fler plus här framöver 🤩
  • Anonym (Saltakatten)
    Emzor1 skrev 2024-11-01 06:36:48 följande:

Det blev en födelsedagspresent för vår del🤯 
    Grattis 😍 Vilken present 🥳💕
Svar på tråden BIM November 2024