• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Anonym (K Anonym)
    xxmica skrev 2024-11-29 20:41:57 följande:

Hej!

Jag är på BIM+10 och fortfarande så har ingen mens kommit

jag tog ett graviditetstest den 23:e som visade negativt och tog 2st ägglossnings tester den 24:e och 25:e som också visade negativt.

vad kan vara fel tro? Kom det inget ägg vid min ägglossning

Är möjligt att ägglossningen uteblev, kroppen kan bete sig annorlunda när det sker. Hoppas mensen dyker upp snart (om du inte vore gravid såklart) 💞

• eemmisss
    eemmisss skrev 2024-11-29 17:54:55 följande:

Alltså va?? Jag är på bim-4 och jag tog ett testa tidigt nu på kvällen bara för att jag inte kunde hålla mig, har noll symtom. Det är väl positivt? Jag är i chock och kan typ inte tro det! 🥹 Spökstreck brukar vara smalare va? Jag vågar knappt hoppas på att detta håller.

Bilden verkade ha försvunnit så lägger in den igen! Om det inte bara är i min telefon den försvann 🤷🏼?♀️

• xxmica
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-29 21:55:14 följande:

Är möjligt att ägglossningen uteblev, kroppen kan bete sig annorlunda när det sker. Hoppas mensen dyker upp snart (om du inte vore gravid såklart) 💞

Om så är fallet kan min ägglossning som ska vara runt den 5:e december fortfarande ske eller har det här gjort att jag har fått oregelbunden cykel?
  • Anonym (Wavemountain)
    eemmisss skrev 2024-11-29 22:25:50 följande:
    Bilden verkade ha försvunnit så lägger in den igen! Om det inte bara är i min telefon den försvann 🤷🏼?♀️
    Grattis till plusset 🥰 

Du är välkommen till Juli BF 2025 på facebook 🤗
  • Anonym (Saltkatten)
    Björkskogen skrev 2024-11-29 17:34:03 följande:
    Stackars dig ❤️ otroligt tråkigt att höra. 

Tror jag ska ta en mycke mer avslappnad approach framöver. Inga äl test eller temp. Det stressar mer än det ger och sen får man bara minus på testen. Tror vi kör oldschool framöver. Ligger när vi har lust, sex på beställning är fan riktigt trist 😂 
    tar bara gravtest om mensen är sen på riktigt. Blir jag gravid så blir jag. Känns bäst så här när vi dessutom blir så osynkad med gubbens jobb några cykler. 

Tack för omtanken 💕 Håller tummarna för er, kloka ord om att ta det lite med ro och inte stressa så mkt med bebisverkstan 😅 

Jag verkar fortfarande vara gravid iaf. Fick bara en liten rosa blödning torsdagsmorgon? inget alls sedan dess och jag gjorde ett nytt graviditetstest dagen efter som blev tokpositivt pang direkt innan jag knappt ens hunnit kissa på det 🙈 Tempen är hög också. Börjar få lite ömma bröst och somnar på soffan varje kväll, går inte vara vaken 😆 Så det kanske inte var början på missfall utan bara ett blodkärl eller implantationsblödning?

Bara att avvakta och se här framöver men vi är försiktigt optimistiska här hemma och håller tummarna att det går vägen och att inga fler blödningar kommmer 🙏🏻❤️ 

Lycka till framöver 😊

• NassaNisse
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-30 22:52:13 följande:

Tack för omtanken 💕 Håller tummarna för er, kloka ord om att ta det lite med ro och inte stressa så mkt med bebisverkstan 😅 

Jag verkar fortfarande vara gravid iaf. Fick bara en liten rosa blödning torsdagsmorgon? inget alls sedan dess och jag gjorde ett nytt graviditetstest dagen efter som blev tokpositivt pang direkt innan jag knappt ens hunnit kissa på det 🙈 Tempen är hög också. Börjar få lite ömma bröst och somnar på soffan varje kväll, går inte vara vaken 😆 Så det kanske inte var början på missfall utan bara ett blodkärl eller implantationsblödning?

Bara att avvakta och se här framöver men vi är försiktigt optimistiska här hemma och håller tummarna att det går vägen och att inga fler blödningar kommmer 🙏🏻❤️ 

Lycka till framöver 😊

Håller alla tummar för dig 🥰 hoppas verkligen att det lilla får stanna 🥰
  • Monki19

Beräknad ägglossning 12 december. Och nu har det börjat klia som tusan och svampinfektion är ett faktum.
    Känner mig osäker om jag vågar börja behandling med canesten så här nära inpå ägglossning och schemalagt mys? och samtidigt osäker på om jag vill ta canesten efter ägglossning? Osäkerheten är troligtvis pga att jag hade svamp förra graviditeten + fick missed abortion.
    Någon som har kloka tankar?

• Anonym (K Anonym)
    Monki19 skrev 2024-12-07 09:04:39 följande:

Beräknad ägglossning 12 december. Och nu har det börjat klia som tusan och svampinfektion är ett faktum.
    Känner mig osäker om jag vågar börja behandling med canesten så här nära inpå ägglossning och schemalagt mys? och samtidigt osäker på om jag vill ta canesten efter ägglossning? Osäkerheten är troligtvis pga att jag hade svamp förra graviditeten + fick missed abortion.

Jag skulle tagit det innan ägglossning, känns som det klokare av två dåliga alternativ tyvärr 💞
  • Anonym (2)
    Monki19 skrev 2024-12-07 09:04:39 följande:

Canesten är det man får ta under graviditet ☺️
  • Anonym (jagvet)

Hej! har tagit ett test jag har väldigt svårt att tyda på och behöver hjälp!! Har beräknad mens om 2 dagar, och hade behövt era hjälp. Ser det ut som ett svagt positivt eller ett negativt. Tacksam för svar.
  • Anonym (K Anonym)
    Anonym (jagvet) skrev 2024-12-27 10:55:36 följande:
    Hej! har tagit ett test jag har väldigt svårt att tyda på och behöver hjälp!! Har beräknad mens om 2 dagar, och hade behövt era hjälp. Ser det ut som ett svagt positivt eller ett negativt. Tacksam för svar.
    Jag kan ana en skugga
  • Siripiri
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-12-27 12:00:13 följande:
    Jag kan ana en skugga
    Hur har det gått med din graviditet k anonym? 💕 
  • Anonym (K Anonym)
    Siripiri skrev 2024-12-27 15:32:32 följande:
    Hur har det gått med din graviditet k anonym? 💕 

Det går bra, är i vecka 9 nu! 

Har inget illamående men växtvärk, ömmande/kliande bröst, behöver kissa på nätterna. Min mage fick som en ?bula? förra veckan också, tror jag redan fått mage haha men är ju barn 2! 

Hur mår du? 🥰

• Siripiri
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-12-27 20:54:32 följande:

Det går bra, är i vecka 9 nu! 

Har inget illamående men växtvärk, ömmande/kliande bröst, behöver kissa på nätterna. Min mage fick som en ?bula? förra veckan också, tror jag redan fått mage haha men är ju barn 2! 

Hur mår du? 🥰

Åh va kul att höra 🥰 

gött att slippa illamåendet! haha Sedärja😂 hört att det brukar blir så på andra barnet. 

Jo Helt okej! Repar mig från ett utomkveds jag opererades för förra fredagen så blir några månaders paus nu från babymaking💕

• Anonym (K Anonym)
    Siripiri skrev 2024-12-27 21:57:25 följande:

Åh va kul att höra 🥰 

gött att slippa illamåendet! haha Sedärja😂 hört att det brukar blir så på andra barnet. 

Jo Helt okej! Repar mig från ett utomkveds jag opererades för förra fredagen så blir några månaders paus nu från babymaking💕

Ja, men slapp det sist också så jag är nog en person som inte får det. Haha ja lite tidigt i mitt tycke men jaja magen får väl komma 😂 

Åhnej, vad tråkigt att höra. Vad jobbigt! 😥
  • Anonym (jagvet)

Hej!! Tog ett nytt test idag. Såhär såg den ut, vad tror ni? känns som att den är lite för nära men ingen aning. Magkänslan säger att jag är gravid!
  • Anonym (K Anonym)
    Anonym (jagvet) skrev 2024-12-29 03:17:09 följande:
    Hej!! Tog ett nytt test idag. Såhär såg den ut, vad tror ni? känns som att den är lite för nära men ingen aning. Magkänslan säger att jag är gravid!
    Ogiltig, det ska vara ett helt streck. Der ut som eventuella färgrester 😅 Men ta digitalt testa tidigt kanske, så får du svar? 🤗
Svar på tråden BIM November 2024