• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Lulemelon
    Anonym (Saltakatten) skrev 2024-10-27 12:19:44 följande:

Hej tråden. Jag har precis börjat följa er så är väl dags att joina er i väntan på plusset 😄

Jag är på ÄL+8 idag och har BIM 1/11. Har känt av lite värk i magen, stramt liksom. Lite ömma bröst. Är som vanligt tror jag, jag känner nog efter lite extra mycket tror jag. 

Nån fler som kommit en bit efter ÄL? Hur mår ni? Kommer ni testa tidigt eller har ni is i magen? 

Jag är på ÄL+7 idag och har BIM på samma dag som dig, 1/11. Detta är vårt 6e försök och första barnet. Känner ingenting speciellt och vågar inte läsa in för mycket när det sticker till någonstans. Har varit skengravid för många gånger 😂😒

Jag har absolut noll is i magen och har redan börjat testa 😅 men det är ju lite spännande även om alla blanka svar är tråkiga. 

Har du börjat testa?

Jag hoppas vi får vårt plus snart! 

• Emzor1

Är nu på äl+5, jag och mannen bestämde oss för att vi tar ett prov på morgonen av min födelsedag (fredag) tillsammans, är då på äl+10.

Vi har några clearblue digital med veckoindikator, det står att de ska fungera upp till 5 dagar innan bim. Dock skiljer ju sig lutealfasen åt och de borde skriva ?från äl+?? istället för ?dagar innan bim?. Är det rimligt att testa på äl+10 med detta test? ☺️

• Anonym (Saltakatten)
    Lulemelon skrev 2024-10-27 19:05:09 följande:

Jag är på ÄL+7 idag och har BIM på samma dag som dig, 1/11. Detta är vårt 6e försök och första barnet. Känner ingenting speciellt och vågar inte läsa in för mycket när det sticker till någonstans. Har varit skengravid för många gånger 😂😒

Jag har absolut noll is i magen och har redan börjat testa 😅 men det är ju lite spännande även om alla blanka svar är tråkiga. 

Har du börjat testa?

Jag hoppas vi får vårt plus snart! 

Kul, äntligen så närmar sig BIM så man kan smygtesta 😄 Jag kommer absolut testa snart. ÄL+10 känns rimligt, borde kunna visa nåt. Har inte testat tidigare än så förut. 

Vi har nog också försökt omkring 6 gånger, har inte riktigt koll, men vi har två barn. Hoppas på en sista pusselbit 🥰 

• Anonym (Saltakatten)
    Emzor1 skrev 2024-10-27 21:14:38 följande:

Är nu på äl+5, jag och mannen bestämde oss för att vi tar ett prov på morgonen av min födelsedag (fredag) tillsammans, är då på äl+10.

Vi har några clearblue digital med veckoindikator, det står att de ska fungera upp till 5 dagar innan bim. Dock skiljer ju sig lutealfasen åt och de borde skriva ?från äl+?? istället för ?dagar innan bim?. Är det rimligt att testa på äl+10 med detta test? ☺️

Åååh vilken fin present det skulle kunna bli, håller tummarna. Jag har också tänkt på det här med att testa x antal dagar för BIM, jag som har lite kortare lutealfas lär ju aldrig få plus allt för många dagar före BIM. Då har ju ägget knappt fäst 🙈 

En hel del får ju positivt ÄL+10, men långt ifrån alla. 
  • Anonym (Lantisen)
    Emzor1 skrev 2024-10-27 21:14:38 följande:

Åh hoppas på ett plus då! Vilken present det vore! 

• Anonym (Syskonlängtan)

Den här jäkla väntan är ju sååååå jobbig, kan tiden snälla gå lite fortare???
  • Siripiri

Någon som tempar och upplever att vintertiden har justerat upp tempen vs föregående månad? 🤔

• Anonym (Lantisen)
    Supermario91 skrev 2024-10-26 17:42:06 följande:
    Jag är ingen expert men om du är sugen ikväll kör på, finns ju ingen anledning att vänta om du fått positivt test :) sen ja jo man ska väl köra varannan dag Men samtidigt tänker jag att de mer handlar om att man inte ska ligga varje dag en vecka i sträck. är du inte sugen ikväll så kör imorgon, gå på känsla 🙏🏻
    Tack för ditt råd, hade missat det 🙈

Vi lyckades faktiskt få till det både lördag och söndag så nu är det bara att vänta. 
  • Anonym (Lantisen)
    eemmisss skrev 2024-10-26 18:49:33 följande:

Nu har jag smygläst här ett bra tag så nu är det dags för mig att hoppa in! Bim 1/11 (på ett ungefär, kan diffa några dagar). Har alltid mellanblödningar från äl+5 i princip fram till mensen så det suger ju. Är i nuläget ovetandes om det påverkar fertiliteten för mig, så det får tiden utvisa.
    Är på första försöket med första barnet så jag räknar inte med något plus i november, men man hoppas ju såklart alldeles för mycket 😂
    Har kört med cb ägglossningstest och nu går jag bara och väntar på att kunna ta ett graviditetstest.
    Hoppas inte att någon föll bort från listan :)

1/11 - Lulemelon
    1/11 - eemmisss

2/11 - Emzor

2/11 - B3tt4n

5/11 - Anonym (Syskonlängtan)
    6/11 - Anonym1050
    6/11 - drömmenomentriom
    6/11 - LinneaSj
    8/11 - Elvaa11
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    10/11 - Froglet
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella
    13/11 - Pandan14
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Anonym (en till)
    14/11 - Vallmo93
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - anonym (blomman)
    17/11 - Augustilejon
    18/11 - Anonym (Ivfaren)  
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    21/11 - Mothertotwo
    25/11 - TrueResolution
    28/11 - Nanathalie

Vill bara säga att här är jag precis likadan. Blöder till och från, från äl +2 fram till mensen, mest till så att säga. Det är ju totalt värdelöst. Har du kollat upp det nån gång? 

Jag har gjort det flera gånger men får inget svar. Har vart så här till och från hela mitt vuxna liv. Har dock tre barn så vi har ju lyckats bli gravida, men det har inte alltid varit lätt. 

• Emzor1
    Anonym (Saltakatten) skrev 2024-10-27 21:52:53 följande:
    Åååh vilken fin present det skulle kunna bli, håller tummarna. Jag har också tänkt på det här med att testa x antal dagar för BIM, jag som har lite kortare lutealfas lär ju aldrig få plus allt för många dagar före BIM. Då har ju ägget knappt fäst 🙈 

En hel del får ju positivt ÄL+10, men långt ifrån alla. 
    Ja men eller hur! Är på första försöket med andra barnet så har inte så höga förhoppningar på att det skulle ta sig så fort, men klart att man ändå hoppas 😅

Jag har 12 dagars lutealfas och en längre follikulär, så att kunna testa 6 dagar innan bim finns inte på kartan för mig???? När har du bim och vilken cd är du på? 🙏
Svar på tråden BIM November 2024