Inlägg från: Anonym (Lantisen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lantisen)

BIM November 2024

Hoppar in här jag också. Vårt 10:e försök till en gemensam. Blir en riktig sladdis isåfall och vårt 8:e barn totalt. Men, ju fler desto bättre tänker vi 🥰 Bim på min födelsedag dessutom. Jag vet iallafall vad jag önskar mig i år ❤️

2/11 - Emzor
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan)
    6/11 - Anonym1050
    6/11 - drömmenomentrio
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Anonym (en till)
    19/11 - Mallotti
  • Anonym (Lantisen)
    B3tt4n skrev 2024-10-18 21:59:16 följande:

Jag hakar på! Även om mina förhoppningar sinat efter så många år... Lycka till allihopa! 

BIM LISTA:

2/11 - Emzor
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan)
    14/11 - Anonym (en till)

Hur länge har ni försökt? Har ni något barn sen innan? 

Hoppas på er tur nu! ❤️

• Anonym (Lantisen)

Alltså tjejer! Jag behöver tips, eller är det någon som ens vet om nåt liknande. Alla råd är välkomna!

Jag har blödningar, typ hela tiden! 🤦🏼?♀️ Brukar va bra mellan mens och ägglossningen men mensen tog slut i torsdags och idag kom en blödning igen. Ägglossningen borde va i början på nästa vecka. Jag ringer och rådfrågar gyn men ingen vill riktigt hjälpa till. Vissa har så, är svaret jag får. 

Någon som vart med om nåt liknande? Jag kommer testa allt som går isåfall om nån har nåt tips. Inte nog med att det förstör bebisverkstaden rätt rejält, det påverkar ju hela vardagen liksom. 

• Anonym (Lantisen)
    Emzor1 skrev 2024-10-22 19:13:07 följande:
    En fråga till er båda som också eventuellt väntar en födelsedagspresent ???? Fyller år 1/11 men bim 2/11 (kanske blir framflyttat nu eftersom äl kom sent), överväger om jag ska våga testa på min födelsedag med risken att bli besviken eller vänta tills söndagen.. dels då vår släkt ska bo hos oss den helgen och det känns omöjligt att lyckas smyga med ett graviditetstest då????

tänker ni testa på födelsedagen, innan, efter?
    Jag fyller 11/11 och bim samma dag, ev 10:e. Kommer lätt testa redan 9:e eller så för att veta. Dock har jag ju alltid blödningar så kommer troligtvis veta redan innan om det inte tagit sig. Men hoppas ❤️
  • Anonym (Lantisen)
    Emzor1 skrev 2024-10-23 10:36:52 följande:
    hoppas på en födelsedagspresent till oss alla (även de som inte har bim vid födelsedagen såklart)❤️ hur många försök är du inne på?❤️

Åh jag förstår, men det kanske är lite skönt? Jag brukar få rosa flytningar dagen innan bim, men då min ägglossning var försenad denna månaden är min bim flyttad till 4/11 - så funderar på att vänta tills söndagen när familjen åkt hem med att testa☺️

Vi är inte på försök nummer 10 tror jag, några månader utan riktiga försök i början så ca 6 riktiga försök. 

jag får tyvärr blödningar redan några dagar efter äl och hoppet försvinner direkt. Men den här månaden ska det gå! Har inte ens tänkt på att det är fars dag också så det vore ju perfekt om man kunde ge ett positivt test i present 🥰 

• Anonym (Lantisen)
    Emzor1 skrev 2024-10-23 12:55:06 följande:
    Ah förstår, håller som sagt tummarna för er🤞

ah fattar, nu är jag inte så insatt så jag ber om ursäkt om frågan är olämplig - men innebär blödningar att det blir svårare? ❤️ 

Tack 🙏🏻 

Ingen fråga är olämplig här 😂 Det är väl egentligen det som är problemet att ingen vet. Jag har varit på undersökningar och tagit tester men ingen har nåt svar och ingen hittar nåt fel. 

Jag har tre barn sedan tidigare men det här har alltid varit ett problem. Första gick på försök två medan andra barnet behövdes typ ett år. Tredje blev en ?hoppsan?. Dock en välkommen sådan.
    Nu har jag ny sambo som också har barn så detta är vårt försök till en gemensam sladdis. Vi har också en abort i bagaget så vi vet att vi kan. Det är lätt att vara efterklok så hade vi vetat att det skulle bli så här svårt hade vi behållit barnet. Där och då kändes det inte rätt mot våra stora barn. Men med eftertanke har vi såklart ändrat oss. 

Hur länge har ni försökt? Har ni barn sedan innan? ❤️

• Anonym (Lantisen)
    Emzor1 skrev 2024-10-23 19:54:57 följande:
    Ja okej, förstår - vad jobbigt att inte få något svar 😞

Åh vad mysigt med 3 barn och att ni försöker med en sladdis 🤩 Kan tänka mig att syskonen kommer tycka det är roligt med en till i familjen 🥰 

Ja det är så lustigt hur kroppen kan variera och hur olika det kan se ut i antal försök per barn.. Måste vara en stor lättnad att ni vet att ni kan!

Detta är första försöket på en 2a 🙏 Vår son kom till på andra försöket, vi blev gravida på första med men det slutade i tidigt missfall.. Sen har vi en abort i bagaget vi med 

Jag väntar på en ny tid igen för kontroll. Kommer väl antagligen inte heller visa nåt. 

Haha ja! Sambon har 4 barn, så vi har 7 redan 😅 Därav vi tog beslutet om aborten för ungefär ett år sedan. Vi tänkte att det skulle bli för mycket. Men nu ångrar vi oss och hoppas på en gemensam ändå. Våra barn är mellan 8-16 så den lilla kommer antagligen få ganska mycket uppmärksamhet 😂

Hur gammal är er son? Håller tummarna för oss ❤️

• Anonym (Lantisen)
    Emzor1 skrev 2024-10-23 20:48:03 följande:
    Min uppfattning är att sjukvården när det gäller kvinnor ligger ganska efter, det är så himla tråkigt..

Vad härligt med en så stor familj! Tänker att det visar på att ni verkligen tänkt igenom beslutet av en sladdis, det blir nog hur bra som helst 🥰 perfekt med syskon i 8-16års åldern, då har ni bara 1 blöjbarn åt gången 😉

Vi blev gravida när jag åt mini p-piller, men jag hade ätit något dåligt och spytt på kvällen, tänkte inte på att jag missade p-piller då.. Samtidigt som jag fick reda på graviditeten hade jag precis kommit in på universitetet och mannen tog examen bara 6mån innan. Kändes inte som rätt tillfälle helt enkelt varav vår abort..

Vår son blir 2 i januari ☺️ 
    Ja det tråkiga är ju att det inte verkar som nån bryr sig. Men men, vi kämpar väl på ändå. Antagligen tar det ju längre tid nu också med tanke på att vi båda hunnit bli äldre också. Man får ju räkna med ett tag då. Men jag är så himla otålig och vill ju såklart att det ska ta sig på en gång. 😂

Jag använde nuvaring när jag blev gravid, ska ju vara väldigt säkert men troligtvis hade jag glömt att sätta in och ser blev fördröjt med någon dag. Det känns ju också helt sjukt att då minsann tog det sig. Men nu nej 🤦🏼?♀️😂

Nej ibland är det inte rätt läge, vi trodde ju inte vi ville ha en till alls. Men det ville vi visst tydligen. Hoppas på syskon till er son snart 🥰
  • Anonym (Lantisen)

Hörni! 

Alla ni som tempar, hur sjutton får ni till det? Ska inte det va exakt samma tid varje dag och sånt? Jag vet inte om jag skulle fixa det. Jag har lite oregelbundna arbetstider och går inte upp samma tid varje dag tex. 

Jag kör äl test och ser iallafall en stegring. Ibland blir det lika starka streck på stickan, ibland starkare. Vissa gånger har det blivit nästan lika starkt. Men som jag fattat så är det inte säkert att man har ägglossning ändå? 

• Anonym (Lantisen)

Tack för alla svar! Jag ser direkt att det här med tempande inte kommer funka för mig 😅 Kommer stressa mig för mycket tror jag. Jag får köra med mina ägglossningstester och köra på efter det! Och hoppas på att ägglossning sker helt enkelt. Började testandet idag, tror ägglossningen är på måndag men vi får se. Vi har en barnledig helg som väntar så vi myser väl på lite extra tänker jag 😉🥰

Svar på tråden BIM November 2024