• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Barnlängtan2024
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-10-26 09:05:17 följande:
    Undrar lite om det här jag också. Har ungefär lika men jag tror att vid ägglossningen blir det mycket tunnare och vattnigare. I veckan har jag haft tjockt, igår va det som vatten. Idag positivt test. Stämmer det? 
    Vallmo93 skrev 2024-10-26 08:51:25 följande:

Jag är på cd 10 idag men brukar ha ÄL runt cd 17-19 så inte börjat testa ännu eller något.

Dock försöker jag även lära mig mer om mitt fertila sekret och nu på morgonen så var det rejält med glid och jag kunde även få upp det på fingrarna och ?dra ut det? kanske 5 centimeter. (Haha sorry info, men ni fattar).

För er som kan och går mycket på ert fertila sekret - hur långt innan ÄL brukar det komma? Kan det ha varit mycket nu på morgonen för att det samlats upp under natten?

Jag hade under dagen i torsdags äggviteliknande flytningar (Det va MYCKET) fick positivt ägglossningstest på kvällen samma dag. Mitt råd är att testa två gånger på dagen. Jag fick aldrig positivt på morgonen bara på kvällen ☺️
  • Anonym (Hoppas o försöker)

Har BIM idag tror jag. Cykel mellan 28-30. Idag är dag 29. Lever på hoppet att få ett positivt test! Nu har jag lite rosa spottings?. Uhhh, man bara hoppas. Har någon haft det och ändå varit gravida?

• Anonym (Hoppas o försöker)

Jag är på cd 10 idag men brukar ha ÄL runt cd 17-19 så inte börjat testa ännu eller något.

Dock försöker jag även lära mig mer om mitt fertila sekret och nu på morgonen så var det rejält med glid och jag kunde även få upp det på fingrarna och ?dra ut det? kanske 5 centimeter. (Haha sorry info, men ni fattar).

För er som kan och går mycket på ert fertila sekret - hur långt innan ÄL brukar det komma? Kan det ha varit mycket nu på morgonen för att det samlats upp under natten?

Hade sekret som ökade från en vecka innan jag fick ett positivt test. Det var MYCKET äggvite liknande dagen innan positivt ägglossningstest.
  • Anonym (Lantisen)

Okej hjälp mig nu hur jag ska tänka.

Jag tog ett Äl test imorse där båda strecken va lika starka, alltså positivt. Vi hade sex igår kväll. 

Jag har nyss tagit ett nytt test där lg verkar ha sjunkit. Jag har Äl känningar nu. Ont i vänstra sidan.

Om ni bara kunde ligga en gång till nu, skulle ni välja ikväll, imorgonbitti eller imorgon kväll? Eller nån annan gång? Och varför 😂 

Hade jag valt själv hade jag ju velat mysa flera gånger men det kan bli svårt att få till då vi har vissa problem med det sen barnaskapandet började. Sambon vet nog inte om mina tester just nu och tänkte försöka att inte säga nåt. 

Hur tänker ni? 🥰

• Augustilejon

Man kan ha fertilt sekret i flera dagar innan ägglossning, och i fertilitetsförståelse räknas alla dagar med sekret som fertila. Det du beskriver låter som toppfertilit sekret, att det är äggvitelikt, trådigt, går att plocka upp och dra ut ☺️ Men det kan också vara vattnigt (som jag såg Lantis beskriva) och en känsla av halkigt, då räknas det också som toppfertilt. Just toppfertilt brukar det bli precis dagarna innan ägglossning och på själva ÄL.

Förstår om det känns tidigt jmf med hur du brukar ha det! Använder du test/temp för att bekräfta ÄL? 
  • Vallmo93
    Augustilejon skrev 2024-10-26 15:08:34 följande:
    Man kan ha fertilt sekret i flera dagar innan ägglossning, och i fertilitetsförståelse räknas alla dagar med sekret som fertila. Det du beskriver låter som toppfertilit sekret, att det är äggvitelikt, trådigt, går att plocka upp och dra ut ☺️ Men det kan också vara vattnigt (som jag såg Lantis beskriva) och en känsla av halkigt, då räknas det också som toppfertilt. Just toppfertilt brukar det bli precis dagarna innan ägglossning och på själva ÄL.

Förstår om det känns tidigt jmf med hur du brukar ha det! Använder du test/temp för att bekräfta ÄL? 
    Tack alla! Så intressant att lära känna och förstå sin kropp lite mer. Jag har tempat tidigare och återgått till det (med ca 1 år hormonspiral emellan). Så allt jag vet om min cykel är egentligen 1 år gammal info. som tidigast har jag haft ÄL cd14, så helt orimligt hade det inte varit men hoppas det inte närmar sig en tidig topp denna cykel utan håller sig till cd 17-19 som hade varit optimalt denna månad Skrattande

Rent mängdmässigt är det inte massor av sekret, men blev lite förvånad ändå av att det redan började (just att det gick att plocka upp och dra ut), men låter som ni är många som kan börja få det redan 1 vecka innan. Får ha koll under veckan hur det fortsätter och med tempen Skrattande 
  • Supermario91
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-10-26 15:03:39 följande:

Okej hjälp mig nu hur jag ska tänka.

Jag tog ett Äl test imorse där båda strecken va lika starka, alltså positivt. Vi hade sex igår kväll. 

Jag har nyss tagit ett nytt test där lg verkar ha sjunkit. Jag har Äl känningar nu. Ont i vänstra sidan.

Om ni bara kunde ligga en gång till nu, skulle ni välja ikväll, imorgonbitti eller imorgon kväll? Eller nån annan gång? Och varför 😂 

Hade jag valt själv hade jag ju velat mysa flera gånger men det kan bli svårt att få till då vi har vissa problem med det sen barnaskapandet började. Sambon vet nog inte om mina tester just nu och tänkte försöka att inte säga nåt. 

Hur tänker ni? 🥰

Jag är ingen expert men om du är sugen ikväll kör på, finns ju ingen anledning att vänta om du fått positivt test :) sen ja jo man ska väl köra varannan dag Men samtidigt tänker jag att de mer handlar om att man inte ska ligga varje dag en vecka i sträck. är du inte sugen ikväll så kör imorgon, gå på känsla 🙏🏻
  • eemmisss

Nu har jag smygläst här ett bra tag så nu är det dags för mig att hoppa in! Bim 1/11 (på ett ungefär, kan diffa några dagar). Har alltid mellanblödningar från äl+5 i princip fram till mensen så det suger ju. Är i nuläget ovetandes om det påverkar fertiliteten för mig, så det får tiden utvisa.
    Är på första försöket med första barnet så jag räknar inte med något plus i november, men man hoppas ju såklart alldeles för mycket 😂
    Har kört med cb ägglossningstest och nu går jag bara och väntar på att kunna ta ett graviditetstest.
    Hoppas inte att någon föll bort från listan :)

1/11 - Lulemelon
    1/11 - eemmisss

2/11 - Emzor

2/11 - B3tt4n

5/11 - Anonym (Syskonlängtan)
    6/11 - Anonym1050
    6/11 - drömmenomentriom
    6/11 - LinneaSj
    8/11 - Elvaa11
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    10/11 - Froglet
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella
    13/11 - Pandan14
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Anonym (en till)
    14/11 - Vallmo93
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - anonym (blomman)
    17/11 - Augustilejon
    18/11 - Anonym (Ivfaren)  
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    21/11 - Mothertotwo
    25/11 - TrueResolution
    28/11 - Nanathalie
  • Emzor1
    Supermario91 skrev 2024-10-26 10:40:08 följande:
    Ja men den där är svår! man Ska alltid ha BIM mitt i något galej! Kanske vore nice om du kan hålla dig då! Men svårt haha
    Haha eller hur😂 När vi blev gravida och fick missfall hade vi berättat så fort vi plussade, så kändes tråkigt att behöva berätta om missfallet då.. därför vill vi vänta med att berätta denna gång ????
  • Pandan14
    Anonym (Hoppas o försöker) skrev 2024-10-26 11:41:55 följande:

Har BIM idag tror jag. Cykel mellan 28-30. Idag är dag 29. Lever på hoppet att få ett positivt test! Nu har jag lite rosa spottings?. Uhhh, man bara hoppas. Har någon haft det och ändå varit gravida?

Har inget svar på din fråga, men om jag är väldigt imponerad om du har hållit dig från att testa om du är gravid 😵😂
Svar på tråden BIM November 2024