Augustilejon skrev 2024-10-26 15:08:34 följande:
Man kan ha fertilt sekret i flera dagar innan ägglossning, och i fertilitetsförståelse räknas alla dagar med sekret som fertila. Det du beskriver låter som toppfertilit sekret, att det är äggvitelikt, trådigt, går att plocka upp och dra ut ☺️ Men det kan också vara vattnigt (som jag såg Lantis beskriva) och en känsla av halkigt, då räknas det också som toppfertilt. Just toppfertilt brukar det bli precis dagarna innan ägglossning och på själva ÄL.
Förstår om det känns tidigt jmf med hur du brukar ha det! Använder du test/temp för att bekräfta ÄL?
Tack alla! Så intressant att lära känna och förstå sin kropp lite mer. Jag har tempat tidigare och återgått till det (med ca 1 år hormonspiral emellan). Så allt jag vet om min cykel är egentligen 1 år gammal info. som tidigast har jag haft ÄL cd14, så helt orimligt hade det inte varit men hoppas det inte närmar sig en tidig topp denna cykel utan håller sig till cd 17-19 som hade varit optimalt denna månad
Rent mängdmässigt är det inte massor av sekret, men blev lite förvånad ändå av att det redan började (just att det gick att plocka upp och dra ut), men låter som ni är många som kan börja få det redan 1 vecka innan. Får ha koll under veckan hur det fortsätter och med tempen