• Supermario91

BIM November 2024

Hoppar in jag med. Mens dag 5 idag så börja ÄL testa dag 9 eller 10 tänker jag.

fråga, har CB digitala ÄLtester (de rosa). Fick inget utslag förra månaden men så tog jag ju alltid på morgonurin och har för mig att man ska testa typ vid lunch?

Någon som har koll?

1/11 - Snorkfröken
    2/11 - Emzor
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan)
    6/11 - Anonym1050
    6/11 - drömmenomentrio
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Anonym (en till)
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    20/11 - Anonym -(Ivfaren) 
    21/11 - Mothertotwo

• Supermario91
    Emzor1 skrev 2024-10-23 20:48:03 följande:
    Min uppfattning är att sjukvården när det gäller kvinnor ligger ganska efter, det är så himla tråkigt..

Vad härligt med en så stor familj! Tänker att det visar på att ni verkligen tänkt igenom beslutet av en sladdis, det blir nog hur bra som helst 🥰 perfekt med syskon i 8-16års åldern, då har ni bara 1 blöjbarn åt gången 😉

Vi blev gravida när jag åt mini p-piller, men jag hade ätit något dåligt och spytt på kvällen, tänkte inte på att jag missade p-piller då.. Samtidigt som jag fick reda på graviditeten hade jag precis kommit in på universitetet och mannen tog examen bara 6mån innan. Kändes inte som rätt tillfälle helt enkelt varav vår abort..

Vår son blir 2 i januari ☺️ 
    jag har en son som blir 2 i början av februari, försöker också på ett syskon! :)
  • Supermario91
    Emzor1 skrev 2024-10-23 21:23:05 följande:
    Åh vad roligt! Häftigt om vi båda lyckas nu, då har vi bägge barnen i samma ålder ☺️

kör du med äl-tester eller temp?

Ska börja ÄL testa på lördag! Testade förra månaden men fick ingen utslag alls tyvärr, (digitala rosa från CB) men tror min äl är senare än vad jag tror samt att jag funderar på om de är dumt att testa på morgonen trots att de är de som står på förpackningen? 

hur gör du? :) 

• Supermario91
    Emzor1 skrev 2024-10-24 19:29:50 följande:

Supermario91 skrev 2024-10-24 09:46:02 följande:

Ska börja ÄL testa på lördag! Testade förra månaden men fick ingen utslag alls tyvärr, (digitala rosa från CB) men tror min äl är senare än vad jag tror samt att jag funderar på om de är dumt att testa på morgonen trots att de är de som står på förpackningen? 

hur gör du? :) 

Ah förstår! Spännande att börja testa! Det rosa kan man väl testa på efm? det gjorde jag med sonen och det stämde för han blev ju till :) jag körde med clearblue, däremot fick jag aldrig positivt med lila utan bara blinkande gubbe från cd13 (tror jag), fick sen positivt med stickor först cd19 så det förklarar ju saken :) sen har jag ätit rosenrot till cd15 och även magnesium/kalcium :)
    Okej! Då ska jag börja testa på eftermiddagen istället! Får försöka börja öva på att hålla blåsan bara 😅
    jag tror jag har ÄL typ Cd 16-17 men har 9 tester så tänker att jag kan testa från dag 10-19 🙏🏻 

jag kör folsyra och lite magnesium emellanåt. får se om de går vägen denna gång annars kanske jag adderar typ rosenrot! Är på tredje försöket nu efter ett missfall så hoppas kroppen känner sig redo nu 

när har du Äl?
  • Supermario91
    Emzor1 skrev 2024-10-24 20:30:39 följande:
    Ja men det tycker jag! Det är det svåraste med att testa på eftermiddagen tycker jag, att hålla sig 😅
    Det låter bra, hoppas du får ett positivt test snart 🤩 vilken cd är du på nu?

Ja folsyra glömde jag skriva med ☺️ Detta är mitt första försök med rosenrot, men har läst mycket positivt om det! Beklagar missfallet❤️ Håller tummarna att det tar sig denna månaden!

Är på äl+2 nu, tänkte försöka vänta med att testa tills Bim men vem försöker jag lura? 😅

Ja jag har ingen partyblåsa om man säger så 😅 men kanske bra att öva på inför en graviditet haha. Sprang upp så mkt på nätterna senaste att de var inte klokt

är på CD 9 så långt kvar! men ska bli kul att börja ÄL tempa iaf, testa något 😅

åh men då har du ju ändå inte så långt kvar även om de känns som de! jag säger alltid att jag inte ska testa tidigt men sen gör man de ändå 🙃 tänker ändå att ett tidigt negativt test kanske släpper lite besvikelsen när mensen kommer. Och ett positivt kan man ju inte få för tidigt av 🤩

• Supermario91
    Emzor1 skrev 2024-10-25 19:08:50 följande:
    Haha jag är med dig på den, har jag hållit mig i 4h känns det som att det ska läcka när som helst 😂 Jag förstår det! Hatar när man vaknar och känner att man måste kissa NU!

Ja okej! Men cd9 är ju inte jättelångt kvar heller, det kommer gå fort☺️ Lycka till med tempningen!

Ja det känns ganska långt men jag har lovat mannen att ta testet ihop denna gången, så jag kan inte smygtesta innan.. Hade nog gärna testat 1/11 men eftersom släkten kommer upp hit och ska bo här 1/11-3/11 känns det som dålig timing, vill kunna smälta det i lugn och ro oavsett resultat och inte gå ut och fira min födelsedag med tankarna snurrandes ????
    Ja men den där är svår! man Ska alltid ha BIM mitt i något galej! Kanske vore nice om du kan hålla dig då! Men svårt haha
  • Supermario91
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-10-26 15:03:39 följande:

Okej hjälp mig nu hur jag ska tänka.

Jag tog ett Äl test imorse där båda strecken va lika starka, alltså positivt. Vi hade sex igår kväll. 

Jag har nyss tagit ett nytt test där lg verkar ha sjunkit. Jag har Äl känningar nu. Ont i vänstra sidan.

Om ni bara kunde ligga en gång till nu, skulle ni välja ikväll, imorgonbitti eller imorgon kväll? Eller nån annan gång? Och varför 😂 

Hade jag valt själv hade jag ju velat mysa flera gånger men det kan bli svårt att få till då vi har vissa problem med det sen barnaskapandet började. Sambon vet nog inte om mina tester just nu och tänkte försöka att inte säga nåt. 

Hur tänker ni? 🥰

Jag är ingen expert men om du är sugen ikväll kör på, finns ju ingen anledning att vänta om du fått positivt test :) sen ja jo man ska väl köra varannan dag Men samtidigt tänker jag att de mer handlar om att man inte ska ligga varje dag en vecka i sträck. är du inte sugen ikväll så kör imorgon, gå på känsla 🙏🏻
  • Supermario91
    Emzor1 skrev 2024-10-26 19:21:11 följande:
    Haha eller hur😂 När vi blev gravida och fick missfall hade vi berättat så fort vi plussade, så kändes tråkigt att behöva berätta om missfallet då.. därför vill vi vänta med att berätta denna gång ????
    Åh verkligen samma här, fick missfall i augusti i v 10, så hade hunnit berätta för massa familj och vänner. 
    har tänkt att jag nästa gång ska göra ett tidigt Ul och avvakta med att berätta
  • Supermario91
    Emzor1 skrev 2024-10-27 21:14:38 följande:

Är nu på äl+5, jag och mannen bestämde oss för att vi tar ett prov på morgonen av min födelsedag (fredag) tillsammans, är då på äl+10.

Vi har några clearblue digital med veckoindikator, det står att de ska fungera upp till 5 dagar innan bim. Dock skiljer ju sig lutealfasen åt och de borde skriva ?från äl+?? istället för ?dagar innan bim?. Är det rimligt att testa på äl+10 med detta test? ☺️

Så spännande! på clearblue hemsida kan du söka på från vilken dag du kan testa baserat på bim och äl!

vet att de finns ett testa digitalt ultra tidigt 
  • Supermario91
    Emzor1 skrev 2024-11-01 06:36:48 följande:

Det blev en födelsedagspresent för vår del🤯 
    Wow grattis!!! 🤩🤩
Svar på tråden BIM November 2024