BIM November 2024
Kunde absolut inte hålla mig så tog ett nytt fast clear blue. Trots vad jag ser vågar jag inte hoppas på något förrän jag gått över BIM🥺
Har beräknad BIM 9/10-11.
Hade negativt idag på CB tidig test?
Vaknade med illamående idag och haft extremt känsliga bröst sen 3-4 dagar.
Såg svagt streck igår men det va ju efter en halvtimme kanske. Vågar inte tro något..
Fick positivt utslag på mitt ägglossningstest idag! Första gången, på CD 19.
ligger hemma med lunginflammation så tänkte att de nog är kört denna gången, men vi har iaf fått till ett par gånger, senast lördags Och tänkte de va good enough. Men då blir de att få till de ikväll igen och hoppas de ger resultat trots mediciner och medstadels sängliggande.
Åh, då är vi två!
ja asså jag är också delad, kanske att infektionen ger sämre förutsättning för en graviditet. Men kanske tvärtom? Att kroppen fokuserar annanstans vilket kan vara positivt för att starta en graviditet? Jag tycker jag har hört det någonstans men ska absolut googla lite.
enlig FLO skulle jag vara ÄL+4 idag men undrar sjukdomen fördröjt min ägglossning? Eller så har jag bara 10 dagars lutealsfas. har vanligtvis regelbunden cykel runt 30 dagar.
HÖR OCH HÄPNA!
Eller så känner åtminstone jag
Ni kan ju höra min övertygelse i tidigare inlägg om att mensen kom. Tog nyss ut tampongen för att jag kunde inte riktigt släppa tanken som väcktes av svarat ang. om det inte kunde vara en inplantationsblödning ist för mens. Ni vet hoppet är det sidors som lämnar en.
Den var typ helt torr! Lite brunt kladd. Ursäkta mina ocensurerade ordval. Kände mig så dum men jag slet av förpackningen på ett sånt svåravläst testa tidigt från clearblue och det är ett sträck! kom direkt, brett och fint men såklart jättesvagt! Testade alltså negativt i morse!
Vad i hela friden tänkte jag, känner mig så lurad av mig själv! Slet av plasten från ett digitalt! Jajjemän Gravid 1-2!
Är i chock!
Fattar att det såklart är väldigt känsligt och osäkert såhär tidigt men var så övertygad om att det ska bli flera försök! Fattar ingenting.
Tempen sjönk idag med 0,3 enheter, molvärk i tjejmagen. Bara att vänta in mens antar jag? Äl +9, brukar ha 10 dagars lutealfas
Orkar snart inte mer.. På riktigt. Känner mig så väldigt nere och orkar verkligen inte bli mer besviken, varje månad. Allt jag ber om är att få känna litr hopp igen. (Bakgrund är också att vi förlorat ett barn i fullgången graviditet tidigare i år och i September i år plussade vi, som blev missfall i v9).
Får ingen hjälp av mödravården här förrän vi försökt IGEN att bli gravida minst ett år. ETT ÅR. Orkar inte mer. Tips, ringa mödravården ändå och bolla med dom om man kan på något sätt göra en annan plan? Vända sig till någon privat klinik?
Nu börjar jag bli riktigt förvirrad.
Kort uppdatering för dom som glömt min bergochdahlbanasresa: obs, ocensurerad!
Testade svagt positivt i måndags och hade en liten blödning, var då på äl + 11. Testen blev dock aldrig så mycket starkare och igår såg det nästan negativt ut om man inte väntade jättelänge för att att läsa av, typ 2h senare kunde man tyda en svag linje. Digitalt sa dock fortfarande gravid 1-2. Ställde in mig på att det nog inte var min tur denna gång. Igår kväll hade jag lite bruna flytningar igen så jag tänkte att här kommer blödningen från helvetet. Men nu på morgonen hade inget kommit i trosan, kom några droppar brunaktigt blod när jag gick på toa och när jag kände på tappen fanns bara bruna flytningar. Denna blödningen var lite större än i måndags men LÅNGT ifrån en riktig mens. Idag är jag på cd 30 och äl + 17. Vanligtvis har jag en cykel på 27-28d.
Vad är det som händer? Har nu lyckats läsa på lite om genombrottsblödning men vad är chansen att jag ska ha nidblödning och genombrottsblödning samt jättesvaga test och att detta typ ska gå vägen? Känns riktigt lustigt.
Jag som skrev att jag hoppades på November magi när vi gick in i den här bim-tråden.
Äl+10; Bim-3; (14/11) mina bröst är liiite ömma, haft en del flytningar efter äl. Men hade 0 förväntningar på det här!!
Detta var 4 aktiva försöket men varit utan preventivmedel sen september-23.
chock deluxe, nu funderar jag på om jag ska kunna hålla mig för att berätta för min man till ikväll.. Sen är det fortfarande tidigt, varit med om det innan men glad ändå just nu ❤️
Negativt test imorse CD 30 (brukar ha 30 dagar) och ÄL +10. Känns första gången lite jobbigt, tredje försöket efter missfall, försökt med ett syskon sen maj. När blir de vår tur? :(
Nej ingen mens än så su har rätt! Men men sonen plussade jag på CD 27 så tänker att de borde synas nu?
åh fattar! Jag har vart så lugn hela denna väntan fram till igår, mådde illa hela dagen så trodde jag skulle plussa idag!
hoppas de bara är för tidigt att se!
BIM på torsdag 21/11 och jag kunde inte hålla mig, utan tog precis ett testa tidigt test. Negativt. Vet att hoppet inte är över förrän mensen kommer, men fan vad mitt hopp ändå sänktes efter de negativa testet...Försökt sen maj och vill inget hellre än att få ett plus och få bli mamma 😔 drömt om en vår/sommarbebis så länge haha! Usch nej, vilken tråkig start på söndagen. Märker ej heller något annorlunda i kroppen så jag förväntar mig mensen nästa vecka 😔
Idag kom mensen och besvikelsen!
tror jag hoppar nästa månads tråd och försöker fokusera på annat, lycka till ni som väntar och grattis alla som plussat! ⭐️