• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Pandan14
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-10-24 11:26:05 följande:

Hörni! 

Alla ni som tempar, hur sjutton får ni till det? Ska inte det va exakt samma tid varje dag och sånt? Jag vet inte om jag skulle fixa det. Jag har lite oregelbundna arbetstider och går inte upp samma tid varje dag tex. 

Jag kör äl test och ser iallafall en stegring. Ibland blir det lika starka streck på stickan, ibland starkare. Vissa gånger har det blivit nästan lika starkt. Men som jag fattat så är det inte säkert att man har ägglossning ändå? 

Har försökt att få svar på den frågan så länge 😅 jobbar oxå olika tider och de resulterar i dippar och höjningar som inte ska vara så tror jag 
  • Augustilejon
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-10-24 11:26:05 följande:

Hörni! 

Alla ni som tempar, hur sjutton får ni till det? Ska inte det va exakt samma tid varje dag och sånt? Jag vet inte om jag skulle fixa det. Jag har lite oregelbundna arbetstider och går inte upp samma tid varje dag tex. 

Jag kör äl test och ser iallafall en stegring. Ibland blir det lika starka streck på stickan, ibland starkare. Vissa gånger har det blivit nästan lika starkt. Men som jag fattat så är det inte säkert att man har ägglossning ändå? 

Tror en del ställer klockan samma tid varje morgon och lyckas sen somna om 🙃 Det funkar inte för mig, haha! Någon annan (kanske i oktobertråden) vet jag har tipsat om en hemsida där man kan räkna om sin temp om man tar den senare än vanligt, så det kanske är ett alternativ?

Jag använder Tempdrop, ett armband man har runt armen hela natten och som är till för att mäta just den basala kroppstemperaturen. Vet att många använder det som ammar t ex, eller av andra anledningar har skiftande nätter. Men jag tempar även som preventivmetod - den kostar en del och det hade känts svårt att betala om det bara var för tiden jag tänkte bli gravid, så förstår om det inte är ett hjälpsamt tips 🌿
  • Siripiri

Det är bara att googla på BBT converter så kommer det upp hemsidor där man kan göra de ☺️ för min del tex om jag vaknar upp vid 4 och har sovit hela natten, ska upp vid 06, då tar jag tempen då, sedan även när jag får vid 06. Konverterar 04 tiden och ser vad det blir vs tempen vid 06. Brukar diffa ett gäng 0,01 grader om jag somnat om fort efter första uppvaket. Har jag däremot haft svårt att somna om, blir tempen mer off. Är det ett helt korrekt sätt, antagligen inte, men det har funkar bra hittils 😃 

• Emzor1
    Supermario91 skrev 2024-10-24 09:46:02 följande:

Ska börja ÄL testa på lördag! Testade förra månaden men fick ingen utslag alls tyvärr, (digitala rosa från CB) men tror min äl är senare än vad jag tror samt att jag funderar på om de är dumt att testa på morgonen trots att de är de som står på förpackningen? 

hur gör du? :) 

Ska börja ÄL testa på lördag! Testade förra månaden men fick ingen utslag alls tyvärr, (digitala rosa från CB) men tror min äl är senare än vad jag tror samt att jag funderar på om de är dumt att testa på morgonen trots att de är de som står på förpackningen? 

Ah förstår! Spännande att börja testa! Det rosa kan man väl testa på efm? det gjorde jag med sonen och det stämde för han blev ju till :) jag körde med clearblue, däremot fick jag aldrig positivt med lila utan bara blinkande gubbe från cd13 (tror jag), fick sen positivt med stickor först cd19 så det förklarar ju saken :) sen har jag ätit rosenrot till cd15 och även magnesium/kalcium :)
  • Anonym (Lantisen)

Tack för alla svar! Jag ser direkt att det här med tempande inte kommer funka för mig 😅 Kommer stressa mig för mycket tror jag. Jag får köra med mina ägglossningstester och köra på efter det! Och hoppas på att ägglossning sker helt enkelt. Började testandet idag, tror ägglossningen är på måndag men vi får se. Vi har en barnledig helg som väntar så vi myser väl på lite extra tänker jag 😉🥰

• Supermario91
    Emzor1 skrev 2024-10-24 19:29:50 följande:

Ah förstår! Spännande att börja testa! Det rosa kan man väl testa på efm? det gjorde jag med sonen och det stämde för han blev ju till :) jag körde med clearblue, däremot fick jag aldrig positivt med lila utan bara blinkande gubbe från cd13 (tror jag), fick sen positivt med stickor först cd19 så det förklarar ju saken :) sen har jag ätit rosenrot till cd15 och även magnesium/kalcium :)
    Okej! Då ska jag börja testa på eftermiddagen istället! Får försöka börja öva på att hålla blåsan bara 😅
    jag tror jag har ÄL typ Cd 16-17 men har 9 tester så tänker att jag kan testa från dag 10-19 🙏🏻 

jag kör folsyra och lite magnesium emellanåt. får se om de går vägen denna gång annars kanske jag adderar typ rosenrot! Är på tredje försöket nu efter ett missfall så hoppas kroppen känner sig redo nu 

när har du Äl?
  • Emzor1
    Supermario91 skrev 2024-10-24 20:19:24 följande:
    Okej! Då ska jag börja testa på eftermiddagen istället! Får försöka börja öva på att hålla blåsan bara 😅
    jag tror jag har ÄL typ Cd 16-17 men har 9 tester så tänker att jag kan testa från dag 10-19 🙏🏻 

jag kör folsyra och lite magnesium emellanåt. får se om de går vägen denna gång annars kanske jag adderar typ rosenrot! Är på tredje försöket nu efter ett missfall så hoppas kroppen känner sig redo nu 

när har du Äl?
    Ja men det tycker jag! Det är det svåraste med att testa på eftermiddagen tycker jag, att hålla sig 😅
    Det låter bra, hoppas du får ett positivt test snart 🤩 vilken cd är du på nu?

Ja folsyra glömde jag skriva med ☺️ Detta är mitt första försök med rosenrot, men har läst mycket positivt om det! Beklagar missfallet❤️ Håller tummarna att det tar sig denna månaden!

Är på äl+2 nu, tänkte försöka vänta med att testa tills Bim men vem försöker jag lura? 😅
  • Pandan14

Vet ni om man kan boka en tid till gynn för att kolla storleken på äggen och om dom är redo att lossna? Eller kan man bara göra de inom ivf? 

• Vallmo93
    Pandan14 skrev 2024-10-24 15:46:03 följande:
    välkommen! jag ställde frågan för har testat graviditetskollens och cb digitala men dom är så jäkla dyra, har du andra tips?

Jag har inte äl-testat tidigare så vet inte. Köpte ett paket CB lila (digitala?) men läst av många här att vanliga stickor verkar funka minst lika bra och billigare. Så kommer nog använda paketet nu i denna cykel men sen gå över till något annat 😅

• Vallmo93
    Siripiri skrev 2024-10-24 18:42:38 följande:

Det är bara att googla på BBT converter så kommer det upp hemsidor där man kan göra de ☺️ för min del tex om jag vaknar upp vid 4 och har sovit hela natten, ska upp vid 06, då tar jag tempen då, sedan även när jag får vid 06. Konverterar 04 tiden och ser vad det blir vs tempen vid 06. Brukar diffa ett gäng 0,01 grader om jag somnat om fort efter första uppvaket. Har jag däremot haft svårt att somna om, blir tempen mer off. Är det ett helt korrekt sätt, antagligen inte, men det har funkar bra hittils 😃 

Så intressan, tack för tips! Jag har relativt jämna tempningar då jag går upp samma tid majoriteten av dagarna. Men händer såklart att vissa temps hamnar lite utanför kurvan. Kikade igenom min tidigare data och många av de tempar som ligger lite lågt/högt är faktiskt när jag gått upp en timme tidigare/senare

Svar på tråden BIM November 2024