• Nanathalie

BIM November 2024

Hej!
    Nu har min mens kommit och det är dags för mig att haka på denna tråd.

2 barn sedan tidigare men jag och maken har inget gemensamt. Vi försöker med en sladdis då mlna är 7 och 11. Jag har fått bekräftat att jag har pcos så äter Letrozole CD3-7 för att ägglossning ska ske, men också för att korta ner min cykel som tidigare varit upp emot 65 dagar. Jag använder natural cycles och tempar.

Vi har försökt sedan maj så detta blir försök nummer 7. Ibland drabbas jag av känslan att det kanske inte är menat, eftersom det fungerat innan men inte nu. Vi får se helt enkelt. 

Förväntad ägglossning mellan 10-12 november och Bim 27/11.

Håller tummarna för alla här inne ❤️ 

• Nanathalie

BIM NOVEMBER 

1/11 - Lulemelon
    2/11 - Emzor
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan)
    6/11 - Anonym1050
    6/11 - drömmenomentriom
    6/11 - LinneaSj
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    10/11 - Froglet
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella
    13/11 - Pandan14
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Anonym (en till)
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - anonym (blomman)
    17/11 - Augustilejon
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    20/11 - Anonym -(Ivfaren) 
    21/11 - Mothertotwo
    25/11 - TrueResolution
    28/11 - Nanathalie
  • Nanathalie

Idag är det cykeldag 3 och det innebär dag 1 med Letrozole. Nu hoppas jag på mirakel. Har hört att somliga får senare ägglossning, andra får tidigare. Hoppas på tidigare. 

Den 4 november ska jag på ultraljud för att kontrollera hur kroppen svarar på Letrozole. 

Finns här någon som tar letrozole?

• Nanathalie
    Barnlängtan2024 skrev 2024-10-25 15:31:13 följande:

Hej alla!

Har försökt i 2 år med barn. Fått Letrozol och är på andra omgången 5mg. Nu äntligen i måndags va jag på VUL och hade en blåsa på 15,4 mm. Har testat varje dag sen dess med CB och haft blinkande gubbe. igår fick jag FAST gubbe 🥹 det var som att få positivt gravtest. Har aldrig sett att jag fått ägglossning. Så det första vi gjorde va att mysa (vi har gjort det alla dagar under tiden jag haft blinka)

Nu ska man bara vänta i 2 veckor!!! 

Grattis vad häftigt! Jag äter också letrozol 2.5mg. Ska på vul 4 oktober och kolla om det hjälper kroppen!
    Önskar dig all lycka ❤️
  • Nanathalie
    Rdlsgdl9922 skrev 2024-10-31 11:28:42 följande:

Asså väntan från ÄL till BIM är ju lång som fan men iallafall lite spännande, men väntan nu andra dagen på mensen till ÄL är ju sååååå tråkig och lång 😂

Detta skulle kunnat vara jag. Försöker tänka på annat och undvika FL, går liksom lagom bra. Förra månaden kom äl på cykeldag 19. Cykeldag 9 idag, snälla hur långt är det inte kvar liksom... Men jag ska på vul på måndag iaf, cykeldag 13. Alltid något..
  • Nanathalie
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-11-02 11:53:34 följande:

Kunde absolut inte hålla mig så tog ett nytt fast clear blue. Trots vad jag ser vågar jag inte hoppas på något förrän jag  gått över BIM🥺
    Detta måste vara positivt!!!
  • Nanathalie

Vul idag och 1 äggblåsa på 18mm. Nc förutser att ägglossning äger rum nästa tisdag men gynekologen sa att det mest troligt sker ägglossning de kommande dagarna. 

Någon mer erfarenhet från vul av äggblåsorna? Jag hade bara 1, är det dåligt? Hur stora är dem när de lossar?

• Nanathalie
    Pandan14 skrev 2024-11-06 05:11:24 följande:
    Idag sjönk tempen väldigt mycket.. är de mens som är på g då tro? :(
    Om den håller sig nere skulle jag tro på mens, men om den går upp imorgon kan det vara en implantationsdipp! Håller tummarna för det sistnämnda.
  • Nanathalie

Nu börjar min ägglossning närma sig vad det verkar. Jag var ju på Vul i måndags och fick veta att jag hade en äggblåsa på 18mm vilket gjorde mig förvånad då natural cycles säger att ägglossning ska ske först nästa tisdag. Men idag har mina tester äntligen ökat något så verkar ur det perspektivet som att ägglossningen kommer lite tidigare denna månad, och därmed tidigare bim vilket ändå känns jätteskönt. 

Såhär ser det ut just nu ❤️ its not much but its something. Senast jag hade denna nivå hade jag peak efter 3 dagar vilket tidigarelägger bim flera dagar. Håll nu tummarna 🥰

• Nanathalie
    Vias skrev 2024-11-06 14:35:04 följande:

Hej på er!

Jag önskade att jag kunde säga att jag hoppar in i tråden för att mensen dykt upp, men icke. Idag är CD 68(!!!!!), jag har ändå haft cyklar på ca 50 dagar det senaste halvåret men aldrig såhär långa. 

Efter mycket tjat fick jag en tid till gyn, där det konstaterades att jag har PCO. Fick Lezotrol utskrivet som ska tas på CD 3-7, och kanske om alla planeter och stjärnor står rätt till så kommer mensen snart så att jag kan börja. 🤞🏼

Finns det fler med PCO eller som äter Lezotrol här?

Hej!
    Jag! 😅 omgång 2 nu! Hoppas på mirakel.
Svar på tråden BIM November 2024