• Nanathalie

BIM November 2024

mothertotwo skrev 2024-11-12 10:05:15 följande:

Liten uppdatering om mig...

Har en sådan sjuk pms grej denna månaden. 
    Jag är så lätt irriterad, får frispel på min sambo titt som tätt.
    Mår även super illa att jag dessutom kräkts.. 
    Hungrig också typ hela tiden! Rynkar på näsan

Haft dunder ägglossningssmärta nu i ca 3 dagar på båda sidorna i tjejmagen., känns bättre idag.

Många som känner det så här vid äl? 

Om man kan gå på tappen idag så är den i alla fall stängd nu, så förmodar att ägglossningsperioden är mot sitt slutGlad 
    Misstänker att den var igår och var med sambon två dagar innan. Fick inte till mer än så med honom tyvärr. 
    Nu får man vänta 1 1/2 vecka för att se om det blir positivt eller negativt. Drömmer

Skrev ett inlägg om detta tidigare men ingen svarade. Mådde verkligen PISS under denna ägglossningen. Hoppas det är ett bra tecken 😂 och lite skönt att inte vara ensam..
  • Nanathalie

Nu är jag på äl+8. Hade en extremt sparsam ljusbrun/rosa flytning på äl+6 till äl+7. Känner ett molande illamående och känner mig "varm" i ansiktet. Sov flera timmar mitt på dagen idag; alltså typ 4h. Känns nästan som jag är sjuk men utan andra sjukdomssymtom. 

Någon som är på samma dag som, eller inärheten av mig? Hur mår ni?

• Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-11-16 19:54:13 följande:
    Jag har också sovit mycket idag. Men är bara runt äl+6, eftersom jag har kort lutealfas. Men känner mig orkeslös, trött, vill bara sova, brösten små ömmar men på ett annat sätt än innan mens. Men det kan vara hjärnspöken 😂. Känner mig också sjuk, men är inte sjuk. 

När ska du testa? :)
    Vi har en tendens av att vara nära varandra emellanåt 😅 åh jag vet inte. Känns som om testerna kommer vara negativa som vanligt så man blir ju både otålig och försiktig på samma gång. Men äl+10 är väl ändå rimligt att testa? Jag har dock rätt lång lutealfas så kanske inte ska förvänta mig ett resultat på äl+10 vilket är bim-4/5... Du då?😀
  • Nanathalie
    Eost skrev 2024-11-16 20:07:10 följande:
    Åh vad spännande med en eventuell nidblödning? 😃 

jag är på äl+7. Ont vänster sida livmoder äl+1 och 2, vilket jag aldrig haft förut. Spända och ömma bröst, men inga ömma bröstvårtor vilket jag brukar ha mellan äl och mens. Relativt hög temp ☺️ 
    Det hände en liknande eller typ identisk sak förra cykeln och då var jag såååå full av förhoppning så försöker att inte stissa upp mig för mycket men det är ju onekligen märkligt att det kommer när nidisar vanligtvis ska komma och sedan upphör. Förra cykeln kom ju mensen efter flera svaga test så misstänker kemisk graviditet men är försiktig med att hoppas.

Jag har också bra temp! Vilket är skönt. Men är så tidigt ännu så skulle kunna ha en dipp och det hade vart normalt liksom 😅
  • Nanathalie
    Anonym (Hoppas o försöker) skrev 2024-11-16 20:10:36 följande:
    Är på ÄL+ 5-6. Mår sjukt illa. Var väldigt deppig och grät så lätt igår. Hormoner överallt 😅🤞🏼
    Gött att inte vara ensam om att må piss och känna sig som en pmskossa med långt kvar till bim 😂
  • Nanathalie
    Anonym (blomman) skrev 2024-11-17 07:40:24 följande:

BIM på torsdag 21/11 och jag kunde inte hålla mig, utan tog precis ett testa tidigt test. Negativt. Vet att hoppet inte är över förrän mensen kommer, men fan vad mitt hopp ändå sänktes efter de negativa testet...Försökt sen maj och vill inget hellre än att få ett plus och få bli mamma 😔 drömt om en vår/sommarbebis så länge haha! Usch nej, vilken tråkig start på söndagen. Märker ej heller något annorlunda i kroppen så jag förväntar mig mensen nästa vecka 😔

Jag vågar inte testa men kan inte låta bli att vänta länge till. Så ambivalent i mina känslor 😂 jag vet ju att det kan vara negativt flera dagar innan det till slut blir positivt. Men ändå. Håller tummarna för oss. Vi har också försökt sedan maj, men har 2 sedan tidigare som är stora nu (dock inget gemensamt med min man). 
  • Nanathalie

Idag åkte min temp upp och jag har mått rätt illa några dagar men det blev mer nu under kvällen så tog ett test som var negativt. Vi får hoppas det blir positivt i dagarna. Trist att må dåligt inför mens, mår hellre kasst inför en graviditet..

• Nanathalie

Jag tog ju ett test igår som var negativt. Det hade vad jag uppfattade som en skugga men inget tydligt strecb. Tog nytt idag och jag tror att det jag ser på testet idag bara är en "skugga" igen, alltså man ser vart strecket egentligen ska vara. Men ögonen lurar ju en ibland så lägger upp den här med risk för att det ska bli sjukt kass kvalitet igen. 

Känns lite kasst att inte få positivt på äl+10 när så många får det. Det borde ju komma nu kan jag tycka. Men det kanske är kört även denna månad. Deppigt värre i sådana fall. 

• Nanathalie
    Popcorn1990 skrev 2024-11-18 07:02:54 följande:

Hej! 

Har inte skrivit här inne på nån månad då jag försökt slappna av och inte testa ihjäl mig 😂.
    Men nu såhär dagen innan beräknad mens kunde jag inte hålla mig. Är de någon som ser något på bilderna? Eller är jag helt tokig ? 🙈

Vet inte om jag ska bistå för jag ser typ streck på träpinnar nu i min desperation 😂 men jag tycker faktiskt mig kunna se något svagt. Men jag är inte en tillförlitlig källa.😂
  • Nanathalie
    Björkskogen skrev 2024-11-18 07:26:22 följande:

Fy fan vilken natt 🥲
    Varit förkyld sen fredag. I natt tyckte kroppen att jag skulle ha feberdrömmar. Vaknade kallsvettig 23.30 

Äldsta ungen åkte på magsjuka igår, min mage strejkade i natt. Va upp ett par ggr. 

04.00 vaknar jag av ett högt konstigt elljud. Upp och lokalisera det. Pumpen till kattfontänen hade skurit 😬👀 fascinerande att en sån liten grej kunde leva om så mycket. Den är typ 5×5×3 cm. Katten såg alldeles förstörd ut, pumpen hade nog låtit rätt länge. 
    Gick och la mig igen men började fundera över brandvarnarna och deras batterier 😅 (Ingen rök idag men man undrar ju vad som hänt om man inte vaknat när man gjorde) Så jag har varit vaken sen 4.

Tempningen blev som den blev idag men det känns sekundärt idag 😂 

Fy i helvete vilken jävla natt. Lider med dig!! Och med katten 😂😂 och äldsta med magsjukan! Usch
  • Nanathalie
    Eost skrev 2024-11-18 10:14:06 följande:

Hej! 

hur går det för er som har BIM nu i veckan? ☺️ hur mår ni? 

jag har BIM 22/11

Bim 23e så på lördag. Har gått från att vara förhoppningsfull till en känsla av att det nog inte tagit sig ändå. Men det får tiden utvisa. Ska på begravning på lördag, på bim. Sjuk tajming. Idag och inatt är jag borta med jobbet och har fullt ös så kommer inte testa förrän typ torsdag är mitt mål. Får se om jag lyckas hålla mig till det.

Har illamåendeattacker emellanåt och dålig aptit. Trött och känner mig varm konstant. Men, det kan lila gärna vara kroppens reaktion på att mensen är på g. But i hope not. 

Hur mår du ❤️
  • Nanathalie
    Anonym (låtdethändadennagång) skrev 2024-11-20 17:10:46 följande:
    Blir galen på dessa ägglossningstest😭😭 känns inte som att det blivit starkare streck sen 16/11. Nedersta är från 3 tiden idag :/ upplever ändå ägglossningssymptom med humörsvängningar, ömma bröst och vattniga/klibbiga flytningar. Hjälp!!😫 förlåt om bilden blivit suddig när man laddat upp på fl
    Lyssna på kroppen! Skit i testerna.
  • Nanathalie

Här är tempen på OK nivå. Inget positivt test. Förra månaden började jag få spottings på äl+14 och imorgon är äl+13. Har inga höga förhoppningar utan känner att det troligtvis är kört. Men bim får väl utvisa det..

• Nanathalie

Jag känner nu en stress över att det säkert inte tagit sig. Fått ökade flytningar som alltid innan mensen. Kommer spottings imorgon är jag 100% inställd på att mensen kommer på lördag. Gått från att vara taggad på att testa till orolig över besvikelsen. Hoppas mensen håller sig borta men har inte så höga förhoppningar när testen är negativa på äl+13..

• Nanathalie
    Anonym (Hoppas på plus) skrev 2024-11-22 08:07:01 följande:

idag sjönk tempen till 36,47 min temp brukar alltid sjunka till 36,40 eller strax under dagen innan mens så antar att det är kört även denna gång 😞

har bim idag senast i morgon! 
    vart så besviken i morse när jag vaknat så jag åkte och köpte en energidryck som jag hållt mig ifrån den här månaden 😢

Min sjönk också idag (som det brukar inför mens) så jag känner med dig till 100%. Mensen kommer imorgon, utan tvekan.

Hoppas på livets finaste julklapp istället med ett + framåt nyår. Man kan väl inte börja det nya året på ett bättre sätt tänker jag.❤️
  • Nanathalie

Alltså what the fuck rent ut sagt. Vaknade till att tempen skjutit i höjden igen. Och jag som inte har något graviditetstest med mig dit jag är. Kommer inte mensen idag tar jag ett test imorgon. Tror jag.. 

Svar på tråden BIM November 2024