• Nanathalie

BIM November 2024

Vias skrev 2024-11-06 21:04:43 följande:
    Tack snälla, detsamma till dig!
    Nanathalie skrev 2024-11-06 16:34:13 följande:
    Hej!
    Jag! 😅 omgång 2 nu! Hoppas på mirakel.
    Skönt att jag inte är ensam! När jag kollat runt i gamla trådar här på familjeliv verkar de flesta få komma in på VUL för att se om ägglossning är på g, har ni gjort det? Gyn ville knappt ha dit mig första gången, ännu mindre någon uppföljning. 

Åh tänk vad glad man kan bli av att ha haft äl, haha! Hoppas det är min tur snart också. Har du fått någon bekräftad äl vid de två omgångar du kört nu Nanathalie? 
    Jag var på VUL i måndags och där fanns ett närainpå moget ägg på 18mm. Igår började mina ägglossningstester ge utslag, använder vanliga stickor inget digitalt. Vet inte när ägglossning sker men jag kan säga att denna cykel ger testerna utslag ca. 1v tidigare än föregående cykel! 

Jag hade cyklar på 68,65,60 dagar tidigare så sedan vi började försöka i maj har det ju rent krasst inte funnits några chanser att ens bli gravid förrän jag fick ägglossning av letrozol. Så förbannat tacksam för det. Grät nästan av lycka när jag fick maxat utslag på älsticka för första gången nu i oktober och nu är det på G igen.

Håller tummarna på ett gäng letrozolbebisar här!
  • Nanathalie
    Busfia skrev 2024-11-07 10:29:19 följande:
    Hello!
    tänkte joina er efter oktober tråden men har känts lite pointless då jag misstänker att jag inte haft ÄL. Skulle haft det enligt FLO 1/11 på CD 19, har försökt identifiera en stegring/ ÄL men tyvärr fick jag inget som var starkare än teststrecket. kanske missade då jag testade en gång om dagen, men har inte haft något fertilt sekret heller:/ mina flytningar har sen mensens slut varit vita och klistriga. Så känns inte hoppfullt. Nu såhär 8 dagar innan jag ska ha mens (enligt flo) så är de mer krämiga/ lite vattniga. Fick bara till det i lördags då vi var sjuka här hemma. Men vad har ni för erfarenhet gällande liksom flytningar? Måste det alltid vara äggvita? Just klistriga känns rätt kört och inte så bra för spermiernas resa. 
    (efter 30/10 så blev strecken svagare)

btw grattis alla som plussat!!!!!
    Dessa tester har jag ALDRIG fått positivt på. Trots positivt! Byt tester. Jag rekommenderar easy@home! Och att du laddar ner premom-appen och där scannar in dina tester så hjälper den dig räkna ut äl. Jag testar 3 ggr per dag (ibland 4) när jag närmar mig ägglossning, ändå har jag lyckats få själva "peaken" mitt i natten när jag sovit 😂 aldrig är det lätt. Men byt test så ökar du iaf chanserna. Lycka till!
  • Nanathalie
    Vias skrev 2024-11-07 11:55:51 följande:

Nej men det är samma här, så mycket tid och pengar jag lagt på något som inte varit möjligt 🥹

Hur lång cykel hade du första omgången med letrozol?

Barnlängtan2024 skrev 2024-11-07 07:57:24 följande:

1 vecka efter första mensdagen och sen en vecka efter det. Körde en rond enkel dos men den gav verkligen inte resultat. 

Kommer nog köra dubbeldos igen, BIM lördag. 

Går hos akademiska i Uppsala. De är supersuper! 

Vad roligt att du är nöjd, jag bor längre ner i landet tyvärr. 🥲 men jag tänker att äl-tester borde ge samma bekräftelse som ett VUL? Annars tjatar jag mig till en ny tid.

Tar du 2 tabletter CD 3-7 som dubbeldos då? 

Min mens kom naturligt på cd35!! Det kändes som ett mirakel helt ärligt!! Jag slapp vänta det dubbla! Och nu kommer bim ännu tidigare denna cykel då ägglossning skedde tidigare! Känns helt jävla underbart helt ärligt. Räknar med att ha en 33 dagars cykel denna månad eftersom jag har positivt ägglossningstest idag igen (omgomgomg) och ägglossningen sker inom 2 dygn efter positivt test. Denna månad kom ägglossningen prick 10 dagar efter avslutad Letrozolkur, på cykeldag 19! ❤️
  • Nanathalie
    Pandan14 skrev 2024-11-07 17:32:07 följande:
    Som att jag kunde hålla mig.. tog ett digitalt direkt när jag kom hem , är i chock och är överlycklig 🥹🥹🥹
    GRATTIS!!! 😍😍
  • Nanathalie
    Annpor skrev 2024-11-07 16:47:16 följande:

Det här med tempning är jag ganska ny med så slängef ut fundering här i gruppen. Tempar på morgonen och har senaste dagarna legat på ca 36.70-36.80. 

Tog temp nu vid 16.30 som visade 36.15, VET att man inte ska tempa mitt på dagen men blev nyfiken eftersom det är så stor skillnad om det ändå är en indikator på att mensen är på väg? Äl +8/9 idag för mig (brukar ha 10-11 dagars lutealfas). Nån som är haj på detta? Blev bara så väldigt nyfiken😊

Du säger det själv - tempning måste ske varje dag samma tid annars blir det missvisande! Men förstår din känsla. Försök bortse från tempen 16.30 och ta en ny imorgonbitti 😉
  • Nanathalie

Men alltså!! Plussen haglar ju här inne. November kanske är månaden då det händer 😀 STORT GRATTIS! Till er som är stressade över att testerna inte blir starkare eller liknande - boka upp hcg-test. Man kan ta dem överallt i landet via typ Werlabs. Kostar typ 299:-. Så slipper ni noja! När ni fått Plus ska ni ju äntligen njuta inte behöva stressa upp er även om det är lättare sagt än gjort att behålla lugnet ❤️ kram från mig

• Nanathalie
    Anonym (Ägglossning?) skrev 2024-11-10 12:08:12 följande:
    Ingen som vet? 🥹
    Jag är inget proffs, men jag vet att tempen skall gå upp då ägget släppt. Jag testade med ägglossningstest och lade in resultatet i natural cycles-appen. Min peak med ägglossningstest var cykeldag 16, dag 18 kom tempökningen. 

• Nanathalie
    Anonym (Ägglossning?) skrev 2024-11-10 12:08:12 följande:
    Ingen som vet? 🥹
    Skickar med förra månadens konstaterade ägglossning!
  • Nanathalie

Jag har sedan den 6 november i onsdags haft någon typ av utslag på ägglossningstesterna. Sedan dess har jag mått PISS! Illamående i vallningar. Svårt att äta, ingen aptit. Helt säker på att det har med ägglossningshormoner att göra men blir liksom lite påmind om hur jävligt det är att må skit. Hade hyperemesis med dottern. Det var en tuff jävla graviditet kan jag säga. Men ut kom världens bästa unge så ddt är klart att det var värt det. Men jeez vad jobbigt med illamående nu. Och vi som ska till stan och fira min man på fars dag. Suck 😷 såhär illa brukar jag inte må vid ägglossning. Kanske någon dag eller sådär, max 2. Men i 5? Hoppas det är ett bra tecken..

• Nanathalie
    Ny bim pga tidigare äl! Uppdaterat listan 🙂

1/11 - Lulemelon
    1/11 - eemmisss
    2/11 - Emzor (+)
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan) (+)
    6/11 - Anonym1050 (-)
    6/11 - drömmenomentrio (+)
    6/11 - LinneaSj
    7/11 - h4llon1 (+)
    8/11 - Elvaa11