• Anonym (H)

Han tycker jag haft sex med för många

Har träffat en kille ett tag, och han frågade hur många jag haft sex med. Jag berättade att det är ca 60 stycken. Han blev inte glad och tyckte det var för många och säger att han måste fundera på saken nu.  

Vad ska jag göra nu, är det inte konstigt att han måste fundera över detta, ungefär som att jag har gjort något fel? 

• Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många
  • Anonym (H)
    Anonym skrev 2024-08-20 13:17:32 följande:
    Precis! Om man säger att man legat med en enda och inte ljuger så blir man bortvald direkt ju!

Knappast ...
    Nja, alltså om man tycker det är äckligt och så viktigt så tar man reda på det innan man har sex med personen.

Men det går bra , säkert. Absolut. Och jag bryr mig inte om det är så heller. Jag hade sex med snyggaste killen i stan ett tag, nöjd med det isåfall.
  • Anonym
    Anonym (H) skrev 2024-08-20 13:29:31 följande:
     Jag hade sex med snyggaste killen i stan ett tag, nöjd med det isåfall.
    Viktig poäng att få nämnd!
    Han var väl inte ifrån Åhus?!
  • Anonym
    Anonym (H) skrev 2024-08-20 13:29:31 följande:
    Nja, alltså om man tycker det är äckligt och så viktigt så tar man reda på det innan man har sex med personen.
    Är det inte det vi diskuterar i tråden?
    Och då menar du att man egentligen frågar för att man inte tycker det spelar någon roll utan bara inte tål ärliga personer.
  • Anonym (H)
    Anonym skrev 2024-08-20 13:32:29 följande:
    Är det inte det vi diskuterar i tråden?
    Och då menar du att man egentligen frågar för att man inte tycker det spelar någon roll utan bara inte tål ärliga personer.
    Vi diskuterar varför man kommer med en sån fråga efter man haft sex med personen, om man nu inte vill ha sex med en sån person. 
  • Anonym (J)
    Anonym (A..) skrev 2024-08-20 13:17:11 följande:

Förstår verkligen inte denna tråd. Trådstartaren är stolt och mår bra över alla sina ligg. Hon säger att det inte är så att killen inte vill ha henne utan han behöver bara tänka. Vad vill ts ha ut av tråden? Folk med motsatta åsikter eller moraler diskuteras flitigt emot av ts. Vad är poängen? Vad vill ts ha ut? Höra hur andra tänker? Här verkar det ju inte vara ok att man är olika. Hela tråden är en battle? Alla får vara som man vill och vara olika det är ok.

Ts verkar inte ha något problem att lösa, argumenterar bara emot andras åsikter. Vet inte.. konstig tråd. 

Ett diskussionsforum 
  • Anonym (Omogen kille)
    Anonym (A..) skrev 2024-08-20 13:17:11 följande:

Förstår verkligen inte denna tråd. Trådstartaren är stolt och mår bra över alla sina ligg. Hon säger att det inte är så att killen inte vill ha henne utan han behöver bara tänka. Vad vill ts ha ut av tråden? Folk med motsatta åsikter eller moraler diskuteras flitigt emot av ts. Vad är poängen? Vad vill ts ha ut? Höra hur andra tänker? Här verkar det ju inte vara ok att man är olika. Hela tråden är en battle? Alla får vara som man vill och vara olika det är ok.

Ts verkar inte ha något problem att lösa, argumenterar bara emot andras åsikter. Vet inte.. konstig tråd. 

Hennes frågeställning var om hon gjort något fel med att ligga med 60 personer. Nej, det har hon inte. Finns ingen lag som styr hur många man maximalt får ligga med.
  • Anonym
    Anonym (H) skrev 2024-08-20 13:35:33 följande:
    Vi diskuterar varför man kommer med en sån fråga efter man haft sex med personen, om man nu inte vill ha sex med en sån person. 
    Men det är ju bara att personen är ärlig som gör att man inte ville? Inte antalet?
    Anonym (H) skrev 2024-08-20 13:15:26 följande:
    Du har faktiskt fel i det. 
    Man blir inte bortvald för att man har legat med många, man blir bortvald för att man är ärlig. Det är stor skillnad. 
  • Anonym (T)

Jag trodde att förutsättningarna var att TS verkligen önskar ha en seriös relation med mannen som ställer sig frågande till hennes 60 tidigare partners och att hon vill förstå varför detta kan vara ett problem för män om de ska satsa på en överlåten relation med en kvinna. 

Problemen som jag ser är dessa:

Eftersom de flesta relationer som kvinnor verkligen söker innebär att män på något sätt är nettobetalare så kan hennes historia bli ett problem genom att mannen tycker att priset han får betala är för dyrt i jämförelse med vad de 60 tidigare männen betalat och att han därför aldrig visar sig beredd att satsa på relationen. 

Om mannen ändå är beredd att satsa på relationen och bli en nettobetalare som de flesta män i långvariga relationer de facto är, så finns också en påtaglig risk att han så småningom börjar undra om kvinnan varit mer attraherad av någon av de andra sextio männen eftersom de fick sex av henne utan att behöva betala samma pris som han måste göra. Även detta kan skapa problem på sikt.

Men nu verkar istället TS vara väldigt nöjd med sin sexuella historia och dessutom tycka att män som kan ha synpunkter på hennes beteende är hämmade och störda så då finns egentligen inget att diskutera.

Dock kan de bli så att hon på sikt får svårt att hitta en långvarig relation med en "high value man" om det nu är så att hon undrar varför män bara vill ha sex med henne men att det aldrig utvecklas till något mer.

• Anonym
    Anonym (J) skrev 2024-08-20 13:36:17 följande:
    Ett diskussionsforum 
    I vilket du ställde en fråga som du inte kan ta svaren som du får på.
  • Anonym
    Anonym skrev 2024-08-20 13:37:58 följande:
    I vilket du ställde en fråga som du inte kan ta svaren som du får på.
    Nej, sorry. Det gjorde du inte alls.
Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många