• Anonym (H)

Han tycker jag haft sex med för många

Har träffat en kille ett tag, och han frågade hur många jag haft sex med. Jag berättade att det är ca 60 stycken. Han blev inte glad och tyckte det var för många och säger att han måste fundera på saken nu.  

Vad ska jag göra nu, är det inte konstigt att han måste fundera över detta, ungefär som att jag har gjort något fel? 

• Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många
  • Anonym (H)
    Anonym (orion) skrev 2024-08-19 20:27:44 följande:
    Om du nu är runt 30 och levde det vilda tonårslivet som singel från 15-25 måste du nog försöka hitta på en strategi för att signalera att du numera har en viss distans till detta vilda tonårsliv om du vill tas seriöst som partnermaterial. Att bara köra på med en kaxig attityd som säger 'jag har inte gjort något fel' take-it-or-leave-it hjälper dig inte om det kör sig med denna kille, och nästa och nästa. 

Antingen det, eller så får du kanske rikta ditt sökande mot killar som uppskattar en sån historik och attityd.
    Jag lever långt ifrån det vilda tonårslivet nu, det tror jag man ser ganska tydligt. Jag festar inte ens för jag inte tycker det är kul längre.

Nu raggar jag upp killar i vardagliga situationer istället, det är på annat sätt. Men hade jag varit singel hade jag inte dragit mig för ett ons ifall jag blir sugen. 
  • Anonym
    Anonym (Omg) skrev 2024-08-19 20:37:00 följande:
    Finns ingenting att ha "preferens" kring när det är en HÖGST personlig sak som dessutom är TOTALT oviktig. Det är som att säga att man har preferens på hur många gånger du kunde hoppa hopprep som barn, hur många gånger du haft magsjuka i livet eller hur många ben i kroppen du brutit. Det är så totalt onödig information och påverkar samtiden och två personers förhållande nu noll och ingenting. 
    Det är ingen som tycker att hopprep är en biggie och något som ändrar på synen på personen. Det förvånar mig att någon tror det.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (WW)
    Finns ingenting att ha "preferens" kring när det är en HÖGST personlig sak som dessutom är TOTALT oviktig. Det är som att säga att man har preferens på hur många gånger du kunde hoppa hopprep som barn, hur många gånger du haft magsjuka i livet eller hur många ben i kroppen du brutit. Det är så totalt onödig information och påverkar samtiden och två personers förhållande nu noll och ingenting. 
    Totalt oviktigt för dig, men det betyder inte att det är oviktigt för andra. Tror tyvärr att om du inte förstår det nu så kommer du aldrig förstå det. Människor har olika preferenser.
  • Anonym (qwerty)
    Fast frågan om hur många gånger du haft herpes i genitalierna eller klamydia är rätt väsentlig i sammanhanget. Så vissa frågor är ju inte så oviktiga för den som ställer dem.

Som TS går på är det ju inte konstigt att hon fortfarande är stadgad. Få vettiga män vill leka där 60 andra kukar redan lekt.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (H) skrev 2024-08-19 17:53:46 följande:
    Det är en jämförelse för att ni ska förstå hur kul och skönt jag tyckte det var.

Och sedan fråga sig varför jag skulle stå över det.
    Och sedan undrar du att killen drar... Föga förvånande.
  • Anonym (H)
    Anonym (qwerty) skrev 2024-08-19 21:13:00 följande:
    Och sedan undrar du att killen drar... Föga förvånande.
    Han vill inte dra. Han funderar över saken. 

Jag hade kunnat gjort exakt samma saker. och sedan när frågan kom
    - Ehhm, 3 stycken, hi.

Han hade trott mig. Men jag är inte sån, han får bara ärliga svar av mig. 
  • Goneril

TS skrev, vill jag minnas, att hon gjort noteringar för att inte glömma älskarna. Excelark? Är det meningen att TS ska skriva en bok om alla äventyr i sängen? Pojkvännen, förutsatt att han stannar, blir säkert glad när han hittar manuskriptet. Vem vet, TS kanske blir riktigt rik, kanske idé att publicera i eget förlag.

• Anonym (H)
    Goneril skrev 2024-08-19 21:29:35 följande:

TS skrev, vill jag minnas, att hon gjort noteringar för att inte glömma älskarna. Excelark? Är det meningen att TS ska skriva en bok om alla äventyr i sängen? Pojkvännen, förutsatt att han stannar, blir säkert glad när han hittar manuskriptet. Vem vet, TS kanske blir riktigt rik, kanske idé att publicera i eget förlag.

Nej. Det var i ett anteckningsblock. 
    Jag slängde dock pappret när jag blev sambo med exet. 

Det var en rolig sak att göra.
    Jag minns även att jag hade lite i bakhuvudet att det hade varit kul att komma upp i 100. 
    Men sedan träffade jag exet, och då blev det såklart inga fler just då. 
  • Anonym (Osmart)
    Anonym (Omg) skrev 2024-08-19 08:17:47 följande:
    Så man slutar vara "flickvänsmaterial" när man legat med 60 pers? Varför? För att man gillar sex och att utforska?
    Ja, precis.
Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många