• Anonym (H)

Han tycker jag haft sex med för många

Har träffat en kille ett tag, och han frågade hur många jag haft sex med. Jag berättade att det är ca 60 stycken. Han blev inte glad och tyckte det var för många och säger att han måste fundera på saken nu.  

Vad ska jag göra nu, är det inte konstigt att han måste fundera över detta, ungefär som att jag har gjort något fel? 

• Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Suspekt att ens fråga) skrev 2024-08-19 19:16:41 följande:
    Ganska vidrig kommentar för att komma från en kvinna. 
    Jaha, jag antecknar ivrigt.
  • GGN

Sex ligg om året är ingenting! Fattar inte problemet. Skit i honom. 

• Daphodil
    GGN skrev 2024-08-19 19:28:55 följande:

Verkligen! 
    Vad ÄR det för konstiga svar här egentligen? Man är singel, man har sexuell lust, man har sex. Sorgligt att avstå det för att nån stackars kille kan bli illa till mods. 

Blir ni bekymrade och börjar yla om självskadebeteende om polaren runkar en gång varannan månad? Sjukt att man ger utlopp för sexuella lustar så ofta, visst? 

Rekommenderar kbt till er hörni. Utforska vad sexuellt aktiva tjejer skapar för känslor och föreställningar i er, och varför.

Kom igen
  • Anonym (WW)
    GGN skrev 2024-08-19 19:28:55 följande:

Fortfarande upp till var och en om man tycker det är mycket eller ej.
  • Anonym (H)
    Anonym (orion) skrev 2024-08-19 19:24:44 följande:

Om jag var TS skulle jag inte fokusera så mycket på siffran 60 utan mer på hur denna siffra presenteras. Tycker att det verkar som att TS har ett attitydproblem på detta område.

Det finns en kulturell norm på relationsmarknaden som säger att man helst skall uttrycka sitt ogillande mot alltför många flyktiga och ytliga sexuella möten typ ONS. Att säga rakt ut 'jag har haft 60 ONS och det var jätteskönt' är ett brott mot denna norm och blir lätt provocerande. Om man som TS insisterar på att vara ärlig omkring själva siffran bör man hellre hyckla lite grann och packa in siffran i lite terapisnack typ 'det var en period i mitt liv när jag var väldigt osäker på mig själv och hade många ONS, men nu har jag insett att det blir så tomt och otillfredsställande.' Så signalerar man i det minsta en vilja till att följa normen som gör att motparten kanske lättare accepterar siffran 60.

Jag skulle absolut inte säga något sånt ??en period då jag var osäker??, då ljuger jag.
    Isåfall att jag hade en ??period då jag ville ha mycket kul.??
    Vilket jag hade.

Jag har bara berättat siffran för honom, jag har inte nämnt något om att det var kul eller skönt. Men det är säkert underförstått. 
    Jag hade jättetrevligt.
    Jag satt till och med och skrev upp antal och namn för varje gång, jag tyckte det var kul som ett minne. 
  • Anonym (Donna)
    Anonym (H) skrev 2024-08-19 19:45:55 följande:
    Jag skulle absolut inte säga något sånt ??en period då jag var osäker??, då ljuger jag.
    Vilket jag hade.

Jag har bara berättat siffran för honom, jag har inte nämnt något om att det var kul eller skönt. Men det är säkert underförstått. 
    Jag hade jättetrevligt.

Jag satt till och med och skrev upp antal och namn för varje gång, jag tyckte det var kul som ett minne. 
    Fy så sjukt, obegripligt. Rent vidrigt.
    Berätta det för killen också så har han nog funderat klart sen.
  • Anonym (H)
    Anonym (Donna) skrev 2024-08-19 19:48:27 följande:
    Fy så sjukt, obegripligt. Rent vidrigt.
    Berätta det för killen också så har han nog funderat klart sen.
    Jag ville minnas vilka och hur många jag haft sex med, när jag såg att det kommer bli svårt i minnet.

Du vet inget om sånt, eftersom ditt papper fortfarande är tomt. 
  • Anonym (Donna)
    Anonym (H) skrev 2024-08-19 19:53:00 följande:
    Jag ville minnas vilka och hur många jag haft sex med, när jag såg att det kommer bli svårt i minnet.

Du vet inget om sånt, eftersom ditt papper fortfarande är tomt. 
    Jaså, är det?
    Undrar hur mina två söner kom till... den Helige Ande? Drömmer

Ärligt talat så har jag haft ETT ons, ett. Och det ångrade jag efteråt så det hände inte igen.
  • Anonym (orion)
    Anonym (H) skrev 2024-08-19 19:45:55 följande:
    Vilket jag hade.

Jag hade jättetrevligt.
    Om du nu är runt 30 och levde det vilda tonårslivet som singel från 15-25 måste du nog försöka hitta på en strategi för att signalera att du numera har en viss distans till detta vilda tonårsliv om du vill tas seriöst som partnermaterial. Att bara köra på med en kaxig attityd som säger 'jag har inte gjort något fel' take-it-or-leave-it hjälper dig inte om det kör sig med denna kille, och nästa och nästa. 

Antingen det, eller så får du kanske rikta ditt sökande mot killar som uppskattar en sån historik och attityd.
  • Anonym (Omg)
    Anonym (WW) skrev 2024-08-19 08:57:20 följande:
    För en del är det viktigt, för andra inte. Det är väl allt jag behöver säga. Det är okej att ha preferenser. Finns ju till och med de som vill att båda är oskulder innan man inleder ett förhållande och har sex först efter giftemål, lite extremt, men är båda med på det så är det också en okej preferens.
    Finns ingenting att ha "preferens" kring när det är en HÖGST personlig sak som dessutom är TOTALT oviktig. Det är som att säga att man har preferens på hur många gånger du kunde hoppa hopprep som barn, hur många gånger du haft magsjuka i livet eller hur många ben i kroppen du brutit. Det är så totalt onödig information och påverkar samtiden och två personers förhållande nu noll och ingenting. 
Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många