• Anonym (H)

Han tycker jag haft sex med för många

Har träffat en kille ett tag, och han frågade hur många jag haft sex med. Jag berättade att det är ca 60 stycken. Han blev inte glad och tyckte det var för många och säger att han måste fundera på saken nu.  

Vad ska jag göra nu, är det inte konstigt att han måste fundera över detta, ungefär som att jag har gjort något fel? 

• Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många
  • Anonym (T)
    Anonym (J) skrev 2024-08-19 11:10:47 följande:

Det håller jag inte med om. När det gäller kärlek bör man bygga det på ärlighet , tillit och respekt. Om man nu tänkt att det ska hålla i längden iallafall. Annars kvittar det väl. Ställer man frågan så vill man ju veta. Vad är det annars för mening att fråga något, om man inte får ärliga svar. 

Du säger att för män har en kvinnas sexuella tillgänglighet att göra med hur attraherad hon är av en man. Vad menar du? förstår inte vad du skriver. Är man som kvinna automatiskt attraherad av mannen om hon ligger med den? Isåfall har du tyvärr fel förr jag vet flera (och läst om massor) som inte varit attraherade utan bara ville ligga just då. Inget beteende jag står bakom. 

Det jag skriver är inget kontroversiellt. Grovt tillyxat kan man säga att kvinnor förhåller sig annorlunda till män som de anser är attraktiva än till män som de anser är värdefulla. De förra kan de tänka sig att ha sex med men inte en överlåten relation. Är du då mannen som hon vill ha en relation med, dvs "high value", efter att haft sex med 60 partners som hon funnit attraktiva så är det ganska troligt att mannen i fråga kommer att undra om hon varit mer sexuellt attraherad av någon av dessa 60 män än av honom.

Därför är mitt råd att hon håller tyst om de 60 snubbarna som hon legat med om hon är ute efter en överlåten relation med en man som hon anser är värdefull.
  • Anonym (Tea)

Jag tycker också du har haft sex med för många. Är kvinna och skulle inte röra en man som jag visste legat med så många. Det ger ett oseriöst och inte så fräscht intryck. 

• Anonym (Py)
    Anonym (Tea) skrev 2024-08-19 12:33:21 följande:

Jag tycker också du har haft sex med för många. Är kvinna och skulle inte röra en man som jag visste legat med så många. Det ger ett oseriöst och inte så fräscht intryck. 

Så du ställer alltså frågan på i princip första dejten?
  • Goneril
    Anonym (Py) skrev 2024-08-19 12:44:33 följande:
    Det skulle verka konstigt och avskräckande. Om frågan överhuvudtaget ska ställas, vilket är tveksamt, är det väl i ett långt senare skede men innan sänggåendet är aktuellt. Fortfarande av den åsikten att intimiteter ska föregås av en tids dejtande och framkommer det att partnern rört sig allt för ofta i obekanta damers sovrum, i tron att de är moderna motsvarigheter till Casanova, är det ett bestämt nej som gäller. Casanova hade för övrigt bekymmer när han satt i blykamrarna i Venedig, hett om öronen, men det var rätt åt honom.
  • molly50
    Anonym (Hmm) skrev 2024-08-18 23:15:15 följande:
    Är det så? Jag har mest svårt att tro att särskilt många killar har legat med många tjejer, alltså killar som har legat med 60st tjejer måste vara otroligt få tror jag, och de som finns tycker man ju i så fall rimligen borde vara ok med tjejer som också legat med 60st, annars vore det hyckleri.

Jag tänker mest att det är killar som inte har lyckats ligga med så många som inte känner sig bekväm med en tjej som har legat med mångdubbla gånger fler än vad killen själv har. sån är jag iaf.
    Ja,det är i alla fall min erfarenhet.
    Kvinnor som har legat med många är slampiga medans män som gjort detsamma får beröm.
    Och det upplever jag som hyckleri och dubbelmoral.
  • Anonym (Suspekt att ens fråga)

En fråga som rör andras sexliv är överlag suspekta. Man får en känsla av en person som är kontrollerande, dömande och snokande. Vad ska han göra med den informationen sen när han väljer att avsluta förhållandet? Sprida den vidare till alla som vill veta?

• Anonym (Tea)
    Anonym (Py) skrev 2024-08-19 12:44:33 följande:
    Det märks tidigt om det är en sån kille utan att behöva fråga.
  • Anonym (H)
    Anonym (Tea) skrev 2024-08-19 14:00:00 följande:
    Det märks tidigt om det är en sån kille utan att behöva fråga.
    Jag vet inte hur många min dejt har haft sex med. Tänker inte fråga heller, eftersom jag inte bryr mig.
    Jag tror definitivt han har haft en del sexpartners genom åren. Om jag får gissa rakt av.

Vad han tycker är lagomt vet jag inte heller, eftersom han håller på funderar på saken. Men antar det är så många han själv har haft? 
    Jag kan absolut ha ett seriöst förhållande med någon som haft 60 sexpartners, så jag anser inte alls att jag har gjort något fel eller betett mig dåligt på något sätt. 
  • Anonym (fel)
    Anonym (H) skrev 2024-08-18 19:05:07 följande:
    Han tycker jag haft sex med för många

Har träffat en kille ett tag, och han frågade hur många jag haft sex med. Jag berättade att det är ca 60 stycken. Han blev inte glad och tyckte det var för många och säger att han måste fundera på saken nu.  

Vad ska jag göra nu, är det inte konstigt att han måste fundera över detta, ungefär som att jag har gjort något fel? 

Jag skulle be att få fundera över relationen jag också. För en man som reagerar så på vad jag gjort innan han ens fanns med i bilden är jag inte så säker på att jag vill vara tillsammans med. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Suspekt att ens fråga) skrev 2024-08-19 13:37:26 följande:

En fråga som rör andras sexliv är överlag suspekta. Man får en känsla av en person som är kontrollerande, dömande och snokande. Vad ska han göra med den informationen sen när han väljer att avsluta förhållandet? Sprida den vidare till alla som vill veta?

Det säger mycket om personen.
Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många