• Anonym (H)

Han tycker jag haft sex med för många

Har träffat en kille ett tag, och han frågade hur många jag haft sex med. Jag berättade att det är ca 60 stycken. Han blev inte glad och tyckte det var för många och säger att han måste fundera på saken nu.  

Vad ska jag göra nu, är det inte konstigt att han måste fundera över detta, ungefär som att jag har gjort något fel? 

• Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många
  • Anonym (Anonym2)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-08-20 12:14:03 följande:
    Det är sant, många verkar tro att tjejer är helt hjälplösa våp som alltid blir utnyttjade och aldrig kan välja och ta ansvar för sitt eget liv.

Om en tjej har legat med 60st killar så har hon mest troligt gjort det för att hon vill, och om en kille inte känner sig bekväm med det så får han väl leta någon annan. Mest troligt har han kanske bara legat med inte ens en handfull tjejer själv så då förstår jag inte varför det är fel om han inte vill träffa en tjej som haft mångdubbelt fler partners.

Det vore ju annat om en kille som själv legat med typ 20 tjejer(mycket för en kille) hade valt bort en tjej för att hon legat med 60st. Men jag tror inte det är så vanligt utan oftast är det de som själv inte legat runt och mycket som vill ha en partner som inte heller gjort det.
    Varför är 20 mycket för en kille medans 60 för en tjej inte är något anmärkningsvärt?
  • Anonym (Kvinna ...)
    Anonym skrev 2024-08-20 12:44:53 följande:
    Viktigt som fan att han var ifrån Åhus!

Exakt vilket område kan det ha varit? Pallers? Äspet?
    Det VAR väl ändå själva Åhus och inte Horna!?

Otroligt viktig info!
    HAHAHA DrömmerCoolSkrattande
  • Anonym (J)
    Anonym (Anonym2) skrev 2024-08-20 12:59:27 följande:
    Varför är 20 mycket för en kille medans 60 för en tjej inte är något anmärkningsvärt?
    Vart fick du det ifrån, det var väl bara en tjej som skrev och då svarade hon i killformat. Har hon skrivit att det inte är ok för tjejer någonstans? Jag hittar inte det iaf 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Anonym2) skrev 2024-08-20 12:59:27 följande:
    Inte något anmärkningsvärt har jag aldrig skrivit, men det är i de flesta fall ofantligt mycket lättare för tjejer att hitta ett ligg än vad det är för killar.
    Sen säger jag inte att det är rätt eller fel att ligga med 20 eller 60 stycken, men generellt så lär det vara svårare och mer jobb för en kille, om han inte är en hunk, att komma upp i 20st än för en tjej att komma upp i 60st.
  • Anonym (H)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-08-20 12:23:39 följande:
    Fast de som frågar gör väl det för att de vill veta, för dem är antalet sex/expartners viktigt, varför inte acceptera att en del tycker det är viktigt istället för att förminska deras preferenser med att de bara är osäkra bara för att de kanske inte känner sig bekväm med en partner som har legat med måååångdubbelt fler än de själv gjort?

Vill man ligga med många så borde man självklart få göra det, och vill en annan person välja bort en för att man legat med många så borde den också få göra det, sen varför personen väljer bort en är väl sak samma.

Oftast så är det de som själv inte lyckats ligga med så många som inte vill ha en partner som har legat med jättemånga och jag förstår inte varför det är ett problem.
    Det vore ju som sagt annat om man själv legat med många men kräver att ens partner inte gjort det men jag tror inte det är så vanligt faktiskt.
    Du har faktiskt fel i det. 
    Man blir inte bortvald för att man har legat med många, man blir bortvald för att man är ärlig. Det är stor skillnad. 
  • Anonym (A..)

Förstår verkligen inte denna tråd. Trådstartaren är stolt och mår bra över alla sina ligg. Hon säger att det inte är så att killen inte vill ha henne utan han behöver bara tänka. Vad vill ts ha ut av tråden? Folk med motsatta åsikter eller moraler diskuteras flitigt emot av ts. Vad är poängen? Vad vill ts ha ut? Höra hur andra tänker? Här verkar det ju inte vara ok att man är olika. Hela tråden är en battle? Alla får vara som man vill och vara olika det är ok.

Ts verkar inte ha något problem att lösa, argumenterar bara emot andras åsikter. Vet inte.. konstig tråd. 

• Anonym
    Anonym (H) skrev 2024-08-20 13:15:26 följande:
    Man blir inte bortvald för att man har legat med många, man blir bortvald för att man är ärlig. Det är stor skillnad. 
    Precis! Om man säger att man legat med en enda och inte ljuger så blir man bortvald direkt ju!

Knappast ...
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (H) skrev 2024-08-20 13:15:26 följande:
    Å fan, nu börjar vi komma in på riktigt djupa filosofiska frågor här känner jag
  • Anonym
    Anonym (A..) skrev 2024-08-20 13:17:11 följande:

Förstår verkligen inte denna tråd. Trådstartaren är stolt och mår bra över alla sina ligg. Hon säger att det inte är så att killen inte vill ha henne utan han behöver bara tänka. Vad vill ts ha ut av tråden? Folk med motsatta åsikter eller moraler diskuteras flitigt emot av ts. Vad är poängen? Vad vill ts ha ut? Höra hur andra tänker? Här verkar det ju inte vara ok att man är olika. Hela tråden är en battle? Alla får vara som man vill och vara olika det är ok.

Ts verkar inte ha något problem att lösa, argumenterar bara emot andras åsikter. Vet inte.. konstig tråd. 

Rätt vanligt fenomen. Starta en tråd med en fråga. Tolerera inte svaren, för du har redan din åsikt klar. Klara inte av att svara på varför du startade tråden. Classic.
Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många