• Anonym (H)

Han tycker jag haft sex med för många

Har träffat en kille ett tag, och han frågade hur många jag haft sex med. Jag berättade att det är ca 60 stycken. Han blev inte glad och tyckte det var för många och säger att han måste fundera på saken nu.  

Vad ska jag göra nu, är det inte konstigt att han måste fundera över detta, ungefär som att jag har gjort något fel? 

• Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många
  • Anonym (J)
    Anonym (H) skrev 2024-08-19 23:29:02 följande:
    Den där förklaringen köper jag inte. 
    Det är något annat, men får se vad han kommer fram till, och om jag ens då är intresserad längre, det beror på såklart.

Nej det är inte alls konstigt att han funderar. Han verkar ju tycka att du är flickvänsmaterial. Men att antalet drog ner det och han behövde därmed fundera. 

Om du läser svaren i tråden ser du väl att folk tycker olika? Du tycker 60 st är ok. Andra inte. Varför inte bara acceptera det. 

• Anonym (J)
    Anonym (Donna) skrev 2024-08-20 05:36:54 följande:
    Några sexpartners ja, här pratar vi om sextio (60) kukar.

Tror inte han är sur heller, han är nog snarare besviken på sitt bristande omdöme.
    Precis, 6 st är stor skillnad mot 60. Det är ju tre skolklasser 
  • Anonym (Donna)
    Anonym (H) skrev 2024-08-19 22:36:12 följande:
    Varför ångrade du det? 
    Jag kände mig smutsig, kladdad på, äcklig och mer eller mindre utnyttjad. Även om jag antagligen även utnyttjade mannen i fråga.
    Kände mig billig helt enkelt.

Nästan likvärdig med de som går på gatan, och det vill inte säga lite.

Detta är som tur är länge sedan nu.
  • Anonym (J)

Jag fattar bara inte att man inte har förståelse för att alla tycker olika. Utan nej man måste absolut tro att det är något annat. Inte antalet. Nej nej. 

• Anonym (Familjevärderingar)
    Anonym (Omogen kille) skrev 2024-08-20 01:04:14 följande:

Du har inte gjort något fel. Han har inget med att göra hur många du legat med. Han skulle inte frågat om han inte kan hantera svaret. Han låter omogen. 

Nej, det handlar om vad man har för värderingar. Om man har traditionella, konservativa värderingar - eller "familjevärderingar" som de kallar det i USA - så funkar det inte med en partner som ser på sex på ett helt annat sätt. Som om folk som ligger runt skulle vara mer "mogna" än dom som inte gör det..? Konstig åsikt. 

Dessutom brukar åsikter gå ihop i kluster, så jag misstänker att TS och den här mannen skulle vara inkompatibla även på andra sätt. De har antagligen även olika politiska åsikter (hon röda, han blå), syn på pengar (hon en slösa, han en investera), olika syn på bildning (hon oviktigt, han viktigt), olika syn på invandring, HBTQ, feminism, barnuppfostran och allt möjligt. Så det kanske är lika bra att det tar slut här. 
  • Anonym (Too much)

Oavsett hur gammal du är så är 60 personer extremt mycket, och jag tycker det oavsett om du varit man eller kvinna. Hade varit tveksam till relation med någon som legat med så många. 
    Jag älskar också sex, men har legat med 6 personer under hela livet, och jag tror att det kommer att stanna där.

• Anonym (Trasig?)

Någon som haft sex med 60 olika personer måste ha något fel i psyket. Medfött eller har utsatts för något tråkigt men det är inte ett bra liv.

• Anonym (Mannen)
    Anonym (H) skrev 2024-08-19 14:58:16 följande:

Vad säger det? 

Mer än att jag haft mycket roliga år, och haft mycket skönt sex med olika personer.

Säga nej kan jag göra, det är inga problem. Jag ville ha sex med dessa killar, dom ville ha sex med mig. Jag gjorde vad jag ville. 
    Hade jag avstått sexet under dessa år hade betytt att jag avstått vad jag ville göra, Säg någon anledning till att göra det? 

Nu har du gjort dina val och du har säkert haft roligt. Däremot brukar sexet bli bättre när man är två personer som lär känna varandras sexualitet på djupet. Det händer inte om man byter sexpartners rätt så ofta eftersom det oftast tar minst några år innan man känner varandra så pass bra. 
  • Anonym (fel)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-08-20 10:31:15 följande:
    Nu har du gjort dina val och du har säkert haft roligt. Däremot brukar sexet bli bättre när man är två personer som lär känna varandras sexualitet på djupet. Det händer inte om man byter sexpartners rätt så ofta eftersom det oftast tar minst några år innan man känner varandra så pass bra. 
    Vem är du att bestämma hur sexet blir och vad som är bättre för någon annan än dig själv. Det kan väl inte du veta.
  • Daphodil

Intressanta föreställningar i tråden. En kvinna som har flera sexpartners per år

- har självskadebeteende 
    - har problematisk uppväxt
    - kan inte säga nej
    - har inte respekt för sig själv

Varför tror ni det? Vad baserar ni era teorier på?

Att människor har tillfälligt sex på goda villkor och utan skadliga följder händer hela tiden. Utgå inte ifrån att en kvinna utan pågående fast relation är sökande och olycklig. 

Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många