• Anonym (H)

Han tycker jag haft sex med för många

Har träffat en kille ett tag, och han frågade hur många jag haft sex med. Jag berättade att det är ca 60 stycken. Han blev inte glad och tyckte det var för många och säger att han måste fundera på saken nu.  

Vad ska jag göra nu, är det inte konstigt att han måste fundera över detta, ungefär som att jag har gjort något fel? 

• Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många
  • Anonym (J)

Ni satt med telefonerna. Och sen då? Var det inte mer än så? Ska ni ses fler ggr? Vad sa han? 

• Anonym (J)

Varför pratade ni inte? Hur var han, glad, ledsen, osv? 

• Anonym (Kvinna ...)

Vad tråkigt att han inte är intresserad av dig ts. Jag menar eftersom du har kämpat och sprungit efter honom nästan ett helt år.
    Men du får försöka hitta nån annan, finns nån för alla som man säger. Drömmer

Dags att ladda ner ny dejtingapp Skål

• Anonym (suck)

Ännu en tråd om detta. Skit i douche-bagen TS. Du behöver en kille med självförtroende.

• Anonym (H)
    Anonym (Kvinna ...) skrev 2024-08-23 08:07:44 följande:

Vad tråkigt att han inte är intresserad av dig ts. Jag menar eftersom du har kämpat och sprungit efter honom nästan ett helt år.
    Men du får försöka hitta nån annan, finns nån för alla som man säger. Drömmer

Dags att ladda ner ny dejtingapp Skål

Ja, jag hade siktet inställt på honom i 11 månader. Det var i ett vardagligt sammanhang.
    Jag byggde upp det i 11 månader innan jag slog till. 
  • Anonym (H)
    Anonym (J) skrev 2024-08-23 07:28:06 följande:

Arg och sur tror jag att han var. 🤷🏼?♀️
  • Anonym (H)
    Anonym (J) skrev 2024-08-23 07:28:06 följande:

Blev fel i förra inlägget. Arg och sur var han. Verkade det som. 
  • Anonym (J)
    Anonym (H) skrev 2024-08-23 10:51:22 följande:
    Blev fel i förra inlägget. Arg och sur var han. Verkade det som. 
    Men ändå kom han till dig? Då måste han väl ha velat prata. Men ni gjorde det inte ändå alltså. Har ni hörts efteråt? 
  • Anonym (S)

Min man reagerade lite starkt också när han fick veta hur många jag vart med. (Ca.20), han har vart med 6 stycken. Vi har pratat om det, han tycker det var lite jobbigt och han kände väl att han blev lite besviken då han inte fick intrycket av mig att jag haft sex med många som jag dessutom knappt känt. Vilket jag förstår att han trodde eftersom jag är en annan person idag och värderar mig själv högre än vad jag gjorde för 10-15 år sedan. Har förklarat för honom varför jag gjort så, jag har alltid viljat ha känslor för de jag legat med men som ung och dum förstod jag inte det och testade mer än vad jag egentligen var bekväm med. 

Men jag älskar inte alla erfarenheter han har heller. Vi började som vänner och pratade om allt och därför vet jag väldigt mycket om hans förflutna då vi pratade öppet om sex, förhållande och annat såklart innan vi fick känslor för varandra. Han har endel erfarenheter som jag är lite avundsjuk att han gjort och önskat att jag var med. Lite för att det vart fantasier för mig och veta att han gjort det med andra är lite jobbigt faktiskt. Det är saker jag inte kommer föreslå för det är sånt han gjort och ångrat i efterhand. 

Med tiden så fokuserar man mer på den relation man har nu och släpper det gamla mer och mer. Jag upplever också att efter förälskelsen släppt är det lättare att hantera dessa tankar. Förr kunde jag knappt tänka på att han vart med andra men idag så är det inget jag tänker på speciellt ofta och har inga problem med det eftersom det är vi nu av en anledning och det förflutna har ingen betydelse eftersom vi båda tagit lärdomar av det och det är bara historia, inget annat! hoppas din partner också förstår det snart men älskar han dig kommer han inte lämna dig för det. Mitt förslag är att du erbjuder honom att prata om det så du får en chans att förklara och han får en schans att prata ut om sina negativa känslor och tankar kring det han vet. Du har ju ändå valt honom nu och det gamla är bara historia och inget som borde spela roll idag. 

Hoppas det går bra och att din partner snart kan bearbeta klart det där och vara lycklig med dig ändå. 

• Anonym (Anonym2)
    Anonym (suck) skrev 2024-08-23 08:13:32 följande:

Ännu en tråd om detta. Skit i douche-bagen TS. Du behöver en kille med självförtroende.

Efter allt TS skrivit här så hackar du på killen av vilken anledning? Så alla som inte vill ha en tjej som många doppat saknar självförtroende 🤣
  • Anonym (Tea)
    Anonym (Anonym2) skrev 2024-08-23 11:20:36 följande:
    Efter allt TS skrivit här så hackar du på killen av vilken anledning? Så alla som inte vill ha en tjej som många doppat saknar självförtroende 🤣
    Skulle säga att en sån man istället framstår som sund och vettig. Kul att läsa i tråden att det finns män som fördrar tjejer som inte legat runt.
  • Anonym (H)
    Anonym (Tea) skrev 2024-08-23 11:45:02 följande:
    Skulle säga att en sån man istället framstår som sund och vettig. Kul att läsa i tråden att det finns män som fördrar tjejer som inte legat runt.
    🤣 Det här var roligaste inlägget hittills tyckte jag.

Folk tror jag hittar på att jag haft sex med 60 pers för att jag ska känna mig cool.
    Dom säger att jag inte haft sex med många och att jag måste sitta och dagdrömma att jag haft sex med massa snygga killar.

Du tycker det är kul att läsa i tråden att det finns män som föredrar tjejer som inte legat runt.
    Vad andra föredrar bryr jag mig 0% om, jag gör vad jag känner för. Föredrar jag att ligga med 60 pers så gör jag det, och det var vad jag gjorde också. 
  • Anonym
    Anonym (H) skrev 2024-08-23 20:01:08 följande:
    🤣 Det här var roligaste inlägget hittills tyckte jag.

Folk tror jag hittar på att jag haft sex med 60 pers för att jag ska känna mig cool.
    Dom säger att jag inte haft sex med många och att jag måste sitta och dagdrömma att jag haft sex med massa snygga killar.
    Inte då! Vi tror dig då det helt matchar hela resten av din personlighet!
  • Anonym (H)
    Anonym (S) skrev 2024-08-23 11:05:50 följande:

Min man reagerade lite starkt också när han fick veta hur många jag vart med. (Ca.20), han har vart med 6 stycken. Vi har pratat om det, han tycker det var lite jobbigt och han kände väl att han blev lite besviken då han inte fick intrycket av mig att jag haft sex med många som jag dessutom knappt känt. Vilket jag förstår att han trodde eftersom jag är en annan person idag och värderar mig själv högre än vad jag gjorde för 10-15 år sedan. Har förklarat för honom varför jag gjort så, jag har alltid viljat ha känslor för de jag legat med men som ung och dum förstod jag inte det och testade mer än vad jag egentligen var bekväm med. 

Men jag älskar inte alla erfarenheter han har heller. Vi började som vänner och pratade om allt och därför vet jag väldigt mycket om hans förflutna då vi pratade öppet om sex, förhållande och annat såklart innan vi fick känslor för varandra. Han har endel erfarenheter som jag är lite avundsjuk att han gjort och önskat att jag var med. Lite för att det vart fantasier för mig och veta att han gjort det med andra är lite jobbigt faktiskt. Det är saker jag inte kommer föreslå för det är sånt han gjort och ångrat i efterhand. 

Med tiden så fokuserar man mer på den relation man har nu och släpper det gamla mer och mer. Jag upplever också att efter förälskelsen släppt är det lättare att hantera dessa tankar. Förr kunde jag knappt tänka på att han vart med andra men idag så är det inget jag tänker på speciellt ofta och har inga problem med det eftersom det är vi nu av en anledning och det förflutna har ingen betydelse eftersom vi båda tagit lärdomar av det och det är bara historia, inget annat! hoppas din partner också förstår det snart men älskar han dig kommer han inte lämna dig för det. Mitt förslag är att du erbjuder honom att prata om det så du får en chans att förklara och han får en schans att prata ut om sina negativa känslor och tankar kring det han vet. Du har ju ändå valt honom nu och det gamla är bara historia och inget som borde spela roll idag. 

Hoppas det går bra och att din partner snart kan bearbeta klart det där och vara lycklig med dig ändå. 

Jag håller med.
    Jag var jätteförälskad i exet. Men det gick över, och senare även tog slut. Tänk då om jag hade suttit hemma och hållt mig i väntan på honom. Vilket slöseri det hade varit. 

Så nu med denna kille blev jag också förälskad på nytt. Men vet inte vad det blir av det, eftersom han måste tänka på saken. 

I början var det många som gav råd om att jag måste ljuga om antalet till nästa kille ifall det inte håller med denna kille.
  • Anonym (S)
    Anonym (Tea) skrev 2024-08-23 11:45:02 följande:
    Själv tycker jag att en man som inte förstår att man utvecklas och förändras genom åren är tråkig. Föredrar en man som kan skilja på dåtid och nutid. :) 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Eko)
    Anonym (Suspekt att ens fråga) skrev 2024-08-19 19:14:23 följande:
    Just därför kanske man inte ska fråga sånt, om man träffar nån man genuint gillar. Vad har det egentligen för betydelse. Men det verkar vara två läger i detta. Antingen tycker man det är okej, eller så gör man inte det. 🙂
    En vettig tanke. För mig personligen skulle det dock inte funka då jag samtidigt vill veta vem jag lever med på alla plan trots det som går emot
Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många