• Anonym (H)

Han tycker jag haft sex med för många

Har träffat en kille ett tag, och han frågade hur många jag haft sex med. Jag berättade att det är ca 60 stycken. Han blev inte glad och tyckte det var för många och säger att han måste fundera på saken nu.  

Vad ska jag göra nu, är det inte konstigt att han måste fundera över detta, ungefär som att jag har gjort något fel? 

• Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många
  • Anonym (H)
    Anonym (Omogen kille) skrev 2024-08-20 13:36:36 följande:
    Hennes frågeställning var om hon gjort något fel med att ligga med 60 personer. Nej, det har hon inte. Finns ingen lag som styr hur många man maximalt får ligga med.
    Ja, samt att han nu behöver fundera på saken, och folk säger att han tycker det är äckligt att ha sex med någon som haft sex med 60 personer. Men då tar man reda på det innan man har sex, eller? 
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Fyyy) skrev 2024-08-18 19:21:35 följande:
    Men om en kille legat med 60 då är han istället framgångsrik och ett riktigt kap. Sån äcklig dubbelmoral!
    Personen sa väl inte det? Och varför ska han bry sig om hur många en kille har varit med, det är väl kvinnor han är intresserad av och då behöver han ju knappast bry sig om vad män har för sig?
  • Anonym (H)
    Anonym (T) skrev 2024-08-20 13:37:36 följande:

Jag trodde att förutsättningarna var att TS verkligen önskar ha en seriös relation med mannen som ställer sig frågande till hennes 60 tidigare partners och att hon vill förstå varför detta kan vara ett problem för män om de ska satsa på en överlåten relation med en kvinna. 

Problemen som jag ser är dessa:

Eftersom de flesta relationer som kvinnor verkligen söker innebär att män på något sätt är nettobetalare så kan hennes historia bli ett problem genom att mannen tycker att priset han får betala är för dyrt i jämförelse med vad de 60 tidigare männen betalat och att han därför aldrig visar sig beredd att satsa på relationen. 

Om mannen ändå är beredd att satsa på relationen och bli en nettobetalare som de flesta män i långvariga relationer de facto är, så finns också en påtaglig risk att han så småningom börjar undra om kvinnan varit mer attraherad av någon av de andra sextio männen eftersom de fick sex av henne utan att behöva betala samma pris som han måste göra. Även detta kan skapa problem på sikt.

Men nu verkar istället TS vara väldigt nöjd med sin sexuella historia och dessutom tycka att män som kan ha synpunkter på hennes beteende är hämmade och störda så då finns egentligen inget att diskutera.

Dock kan de bli så att hon på sikt får svårt att hitta en långvarig relation med en "high value man" om det nu är så att hon undrar varför män bara vill ha sex med henne men att det aldrig utvecklas till något mer.

Men snälla. Jag skulle kunna ljuga om antalet och jag skulle få en seriös relation på direkten. 
  • Anonym (Tjej)

Har inte läst hela tråden och kommer inte orka göra det heller.

Nej, det är inte konstigt att han måste fundera på situationen nu. Han måste känna efter om det känns rätt för honom att gå vidare med dig, eller om det känns bättre att lägga ner allt. Du har ditt förflutna och du gör som du vill, men den här killen gör också som han vill och han får ha vilka preferenser, krav och deal breakers han vill. Du får göra hur du vill och du gör dina val, men det betyder inte att andra måste uppskatta dina val och vilja dejta dig. Du och andra kan ju såklart tycka att denna kille är ett riktigt svin och att han inte har något med detta att göra, men sanningen är den att han får tycka precis vad han vill. Att bli arg på honom och inte visa förståelse för hans åsikter kommer inte få honom att vilja stanna, tvärtom. 

Han har de åsikter han har, sedan kan du och andra tycka vad ni vill om den saken, men det förändrar inte att han har de åsikter han har, vilket han har all rätt till. 

• Anonym (H)
    Anonym skrev 2024-08-20 13:37:20 följande:
    Men det är ju bara att personen är ärlig som gör att man inte ville? Inte antalet?
    Anonym (H) skrev 2024-08-20 13:15:26 följande:
    Du har faktiskt fel i det. 
    Man blir inte bortvald för att man har legat med många, man blir bortvald för att man är ärlig. Det är stor skillnad. 
    Självklart. Annars hade man frågat innan. Så vad är det att fundera på? 
    Det är inte jag som har gjort fel som haft sex med 60 personer. 
  • Anonym
    Anonym (H) skrev 2024-08-20 13:56:43 följande:
    Självklart. Annars hade man frågat innan. Så vad är det att fundera på? 
    Det är inte jag som har gjort fel som haft sex med 60 personer. 
    Anser du. Men sen är du tydligen också en sådan som bara gillar killar som uppskattar uppenbara lögnare och inte vill ha folk som säger sanningen.
  • Anonym (zxcv)
    Anonym (H) skrev 2024-08-18 23:06:57 följande:
    Tror du inte jag skulle acceptera det? Han får gå om han vill
    Jag hade kunnat sno ihop en lögn om jag så ville, men det vill jag inte, och jag ser ingen anledning till det. Han ville gärna veta och fick veta. Sedan att det verkar vara en big deal för honom? 

Hade han förväntat sig att jag ska gå runt och inte ha sex i 10 år för att det ska passa in på antalet nu när jag träffade honom?  Jag ville som sagt inte ha förhållande på den tidpunkten, men gärna sex. Hittade jag en kille jag ville ha tog jag hem honom. 
    Han är väl bara avundsjuk för att han inte har kunnat leva så.

Hur slampiga hade inte typ 90% av alla män varit om de kunde välja ut en tjej på en tillställning och få med henne hem? 
  • Anonym (H)
    Anonym (zxcv) skrev 2024-08-20 13:58:54 följande:
    Han är väl bara avundsjuk för att han inte har kunnat leva så.

Hur slampiga hade inte typ 90% av alla män varit om de kunde välja ut en tjej på en tillställning och få med henne hem? 
    Det här känns som sanningen. 

Han måste vara avundsjuk att han inte haft sex med 60 snyggaste han kunde hitta, som jag gjorde. 

Vet du hur glad killarna på festerna blev? Dom tvekade inte en sekund att ha sex med en snygg tjej som mig heller. 
    Så alla var nöjda. 
  • Anonym (T)
    Anonym (H) skrev 2024-08-20 13:49:21 följande:
    Men snälla. Jag skulle kunna ljuga om antalet och jag skulle få en seriös relation på direkten. 
    Ja säkert, med en kille som gillar att käka chips och spela dataspel på dagarna. Men knappast med en ambitiös man med en verkligt attraktiv livsstil. Dessa män har helt andra krav på vilka kvinnor som de inleder seriösa relationer med...
  • Anonym (H)
    Anonym skrev 2024-08-20 13:58:23 följande:
    Anser du. Men sen är du tydligen också en sådan som bara gillar killar som uppskattar uppenbara lögnare och inte vill ha folk som säger sanningen.
    Nej. Jag vill veta vad det är han måste fundera på. När jag uppenbart inte har gjort något fel. Han har dessutom haft sex med mig, så självklart köper jag inte han tycker det är äckligt. 
Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många