• Anonym (H)

Han tycker jag haft sex med för många

Har träffat en kille ett tag, och han frågade hur många jag haft sex med. Jag berättade att det är ca 60 stycken. Han blev inte glad och tyckte det var för många och säger att han måste fundera på saken nu.  

Vad ska jag göra nu, är det inte konstigt att han måste fundera över detta, ungefär som att jag har gjort något fel? 

• Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många
  • Anonym (Är många)

60 är väldigt många, och väldigt många män har en preferens på att det skall vara ett litet antal. 

Det blir upp till dig att försöka få honom att förstå varför han skall älska dig trots det. Lyckas du inte med det kommer du förlora honom.

Sedan kan man ha åsikter om den preferensen, tycka att män är hemska som har den preferensen, men du får honom inte att stanna genom att kritisera honom för preferensen eller genom att kräva att han inte skall ha den preferensen.

• Anonym (Är många)

Du skall givetvis inte backa undan och låta honom fundera, menar inte så, tvärtom, du skall vara på som en blodigel och kämpa för honom om du vill ha honom och visa hur bra du är trots det.

• Anonym (ljug nästa gång)

Det finns två sanningar här i livet: Man ska inte fråga saker man inte vill ha svar på, och man ska inte svara på saker man vet att folk inte tål att höra sanningen om.

Nästa gång, svara "10 kanske", eller något lagom vagt. Han vill inte veta egentligen.

• Pixxel

Jag hade tvekat till att inleda något med en sån tjej. Tyder på grovt självskadebeteende.

• Anonym (Fyyy)
    Pixxel skrev 2024-08-18 19:17:51 följande:

Jag hade tvekat till att inleda något med en sån tjej. Tyder på grovt självskadebeteende.

Men om en kille legat med 60 då är han istället framgångsrik och ett riktigt kap. Sån äcklig dubbelmoral!
  • Anonym (Är många)
    Anonym (ljug nästa gång) skrev 2024-08-18 19:16:47 följande:

Det finns två sanningar här i livet: Man ska inte fråga saker man inte vill ha svar på, och man ska inte svara på saker man vet att folk inte tål att höra sanningen om.

Nästa gång, svara "10 kanske", eller något lagom vagt. Han vill inte veta egentligen.

Nej, var ärlig med det och sedan lovebomba. Du ljuger inte, men ger samtidigt inte utrymme för att han skall tänka efter. Varje gång han verkar tvivla så direkt på med ja ni vet vad, och ja ni vet så han inte tänker klart.

Man måste nog göra så i början av en relation om det höga antalet är en issue. Man startar inte med att ljuga men man distraherar från det där man anstränger sig till max och inte sparar på något.
  • Anonym (ljug nästa gång)

Varför? Om man hade sin sexdebut när man var 15 och nu var 40 så hade man legat med i snitt 2,5 person om året. Lite kul ska man väl få ha på jul och midsommar, eller?
  • Anonym (H)

Självskadebeteende? 

Mellan 15-25 var jag singel, så det blir inte speciellt många per år.
    Sedan hade jag förhållande i 5 år med samma person. Och nu är jag singel igen. 
  • Anonym (f)

Hur blev detta ett vanligt problem på FL med killar som behöver fundera när de ställt en idiotisk fråga??? Sett så många liknande senaste tiden. Jag hade inte funderat. En kille som inte kan ta ett ärligt svar får gå för att ta långa funderingspauser vid alla små problem är inget man bygger en relation på.

• Anonym (Är många)
    Anonym (Fyyy) skrev 2024-08-18 19:21:35 följande:
    Men om en kille legat med 60 då är han istället framgångsrik och ett riktigt kap. Sån äcklig dubbelmoral!
    Ja det är äckligt och äcklig dubbelmoral om det är så, men han är kanske inte sån utan har vart med 1-2 själv, kanske vart gift länge nu skild osv. Låg siffra. Man känner ju själv när man frågar och han säger tex 3 med dig, själv då? Inte så kul att säga tex 75 då, men man säger det och sedan distraherar med sex.
Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många